AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Er mamma, student og jeg jobber 100%. Hver uke må jeg tilpasse vaktene mine og bytte de evt for at det skal passe med samvær, pga turnus.. Jeg har 2 barn annenhver uke. Jeg valgte ikke brudd... Nå har jeg greid å stryke på en eksamen 2 ganger og har et siste forsøk igjen. Er så jævla nervøs, for det er et sinnsykt press. Skal be om veiledning nå... Alt handler om å prestere. Jeg må være flink på skolen, jobbe fullt pga utgifter, og være en flink mamma. I tillegg liker jeg å være sosial og prøver få til det, da jeg hater å være mutters alene i barnefri uker. Jeg har ikke familie i byen, og bekymrer meg for økonomi om studiet går til helvete..Jeg kan ikke flytte med ungene pga samvær. Klarer ikke se lyst på ting mere. Hater at folk sier jeg er så "flink" fordi jeg valgte ikke å jobbe fulltid ved siden av studier, men jeg MÅ pga masse utgifter (dyrt å bo, bil for å rekke jobb osv). Jeg er frisk og barna er frisk. Men jeg bare lurer på hvordan jeg skal kunne ha det greit med meg selv mens alt er så forbanna travelt? Har gått 3 kilo opp i vekt pga spising (mye drittmat) og har pådratt meg en bakteriell infeksjon jeg nå skal starte på penicilin kur nr 2 imot. Sover i tillegg svært dårlig om natta. Føler meg som en mislykket person. Håper i det minste barna elsker meg og får en trygg oppvekst Anonymkode: 12bd6...7da 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Oi du har alt for mye!! Dette går jo ikke i lengden! Hvor lenge har du igjen av studiet? Og kan du ta det på deltid/over lengre tid. Du må roe ned, ellers blir du syk, du er allerede på vei mop dårlig søvn, infeksjoner ol. Tegn på for mye stress. Her MÅ du ta grep selv, før du kjører deg i grøfta- og da blir du ikke en god mor, god student eller arbeidstaker. Vær litt snill med deg selv heller <3 Anonymkode: bd540...5ab 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi du har alt for mye!! Dette går jo ikke i lengden! Hvor lenge har du igjen av studiet? Og kan du ta det på deltid/over lengre tid. Du må roe ned, ellers blir du syk, du er allerede på vei mop dårlig søvn, infeksjoner ol. Tegn på for mye stress. Her MÅ du ta grep selv, før du kjører deg i grøfta- og da blir du ikke en god mor, god student eller arbeidstaker. Vær litt snill med deg selv heller <3 Anonymkode: bd540...5ab Jeg tar det på deltid, 50-75 % belastning og er etter planen ferdig på høst semesteret i 2019 Anonymkode: 12bd6...7da
Gjest CamillaCollett Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Rote til livet ditt? Vet du, jeg synes det virker som om du får til mer enn de aller, aller fleste! Er det mulig at familien din låner deg litt penger så du kan jobbe mindre en periode? Har du en mor eller far som kan komme og avlaste deg i blant? En så hektisk periode i livet får du neppe igjen, og det er smart å be om all hjelp du kan få. Det er ikke noe nederlag. Uansett: Lykke til! Du er bra nok. Du gjør en imponerende innsats. Og herfra vil det gå oppover for deg, husk det!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 3 kg!!!!? Wow. det skjer med meg hver gang jeg inntar en bedre middag: Anonymkode: 4cbd4...209 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3 kg!!!!? Wow. det skjer med meg hver gang jeg inntar en bedre middag: Anonymkode: 4cbd4...209 Trenger ikke frekke kommentarer. Er lav og en liten vektøkning merkes. Føler meg tykkere og utilpass, må skjerpe meg der. Har uheldigvis funnet trøst i mat midt i all stresset. Anonymkode: 12bd6...7da 2
SoWhat? Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er mamma, student og jeg jobber 100%. Hver uke må jeg tilpasse vaktene mine og bytte de evt for at det skal passe med samvær, pga turnus.. Jeg har 2 barn annenhver uke. Jeg valgte ikke brudd... Nå har jeg greid å stryke på en eksamen 2 ganger og har et siste forsøk igjen. Er så jævla nervøs, for det er et sinnsykt press. Skal be om veiledning nå... Alt handler om å prestere. Jeg må være flink på skolen, jobbe fullt pga utgifter, og være en flink mamma. I tillegg liker jeg å være sosial og prøver få til det, da jeg hater å være mutters alene i barnefri uker. Jeg har ikke familie i byen, og bekymrer meg for økonomi om studiet går til helvete..Jeg kan ikke flytte med ungene pga samvær. Klarer ikke se lyst på ting mere. Hater at folk sier jeg er så "flink" fordi jeg valgte ikke å jobbe fulltid ved siden av studier, men jeg MÅ pga masse utgifter (dyrt å bo, bil for å rekke jobb osv). Jeg er frisk og barna er frisk. Men jeg bare lurer på hvordan jeg skal kunne ha det greit med meg selv mens alt er så forbanna travelt? Har gått 3 kilo opp i vekt pga spising (mye drittmat) og har pådratt meg en bakteriell infeksjon jeg nå skal starte på penicilin kur nr 2 imot. Sover i tillegg svært dårlig om natta. Føler meg som en mislykket person. Håper i det minste barna elsker meg og får en trygg oppvekst Anonymkode: 12bd6...7da Ok.Du virker vellykket på de viktigste områdene.Nå legger du deg og tenker at vi kan ikke lykkes i alt.Du har ihvertfall tanker om hva du vil.Mange har ikke det.De gir faen.Du gjør ikke det.Det er bra det.Drøm gode drømmer og våkn opp i morgen med nytt pågsngsmot og stol på deg selv. Tvi tvi. Du klarer dette.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 3 timer siden, CamillaCollett skrev: Rote til livet ditt? Vet du, jeg synes det virker som om du får til mer enn de aller, aller fleste! Er det mulig at familien din låner deg litt penger så du kan jobbe mindre en periode? Har du en mor eller far som kan komme og avlaste deg i blant? En så hektisk periode i livet får du neppe igjen, og det er smart å be om all hjelp du kan få. Det er ikke noe nederlag. Uansett: Lykke til! Du er bra nok. Du gjør en imponerende innsats. Og herfra vil det gå oppover for deg, husk det! Takk😘 Min mor kom en helg nylig for å passe barna så jeg kunne jobbe. Men de bor 5 timer herfra. Økonomisk kan ingen hjelpe meg. Jeg er voksen (29) og før bruddet jobbet jeg 75% hvilket var passelig mye. Per dags dato har jeg ikke råd, for det utgjør en forskjell på 5000 kr mindre inn per mnd. Dropper jeg studiet kan jeg miste jobben pga kontrakten på arbeidsplassen. Så jeg er låst her.. Anonymkode: 12bd6...7da 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #9 Skrevet 1. mars 2018 Jeg syns du er helt rå! Jeg har vært i AKKURAT samme situasjon selv! Men det gikk, vi klarte det👌 Jeg hadde ikke noe liv på fem år! Men jeg klarte det! Det er tungt, vanskelig osv. Men jeg GRÅT da jeg var ferdig med min siste eksamen. Jeg gråt første gang jeg peip meg inn på min nye jobb. Etter denne perioden fikk jeg lungebetennelse og var sykmeldt i to mnd, overbevist om at kroppen reagerte på ett vis 😅 Vi har det fint nå! Vi har god tid, god økokomi, eier hus og bil. Og jeg er så forbanna gla for at jeg sto i det løpet ut! Og når andre foreldre, som er to, klager over tidsklemma da må jeg le litt 🤔 Anonymkode: 0630f...02c 1
Gjest CamillaCollett Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk😘 Min mor kom en helg nylig for å passe barna så jeg kunne jobbe. Men de bor 5 timer herfra. Økonomisk kan ingen hjelpe meg. Jeg er voksen (29) og før bruddet jobbet jeg 75% hvilket var passelig mye. Per dags dato har jeg ikke råd, for det utgjør en forskjell på 5000 kr mindre inn per mnd. Dropper jeg studiet kan jeg miste jobben pga kontrakten på arbeidsplassen. Så jeg er låst her.. Anonymkode: 12bd6...7da Skjønner. Da har du reelt lite handlingsrom, og bare én ting å gjøre: Prove å huske at dette er en begrenset periode i livet ditt, og prøve å stresse minst mulig. Du gjør ditt beste! Uansett ordner det seg på et vis, det er jeg sikker på
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 Jeg synes du er kjempe flink som har så mye på gang. Anonymkode: bd56f...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 Har du ikke mulighet til å få støtte fra Lånekassen? Anonymkode: 8a6e6...6b8
Miss moneypenny Skrevet 2. mars 2018 #13 Skrevet 2. mars 2018 Har vært der du er nå og det er ikke gøy. Måtte møte veggen før jeg skjønte at det var for mye. Og jeg var ikke alene med barna engang. Så hvordan du klarer dette skjønner jeg Ikke, men en ting vet jeg: du roter IKKE til livet ditt! Du gjør jo alt du kan for fremtiden din. Eksamen: tenk at om du stryker så er det ikke verdens undergang. Du kan søke om ekstra forsøk. Prøv å fjerne litt av presset på deg selv, kanskje du klarer den denne gangen. Hvilket fag gjelder Det? Kan du prioritere det faget mest? Evt utsette andre eksamener? Eller blir det da en situasjon med lånekassa? Jobb: hvor mye jobber du? Har du mange kveldsvakter/helger? Er det mulig å bytte til noe bedre? Barna: elsker foreldrene sine betingelsesløst. At du er et arbeidsjern ødelegger ikke barna dine ❤ Du er sammen med de om kveldene og helgen når de er hos deg? Eller må du jobbe litt da og? Jeg jobbet 3 kvelder i uka og annenhver helg i 3 år ved siden av skole. Det knuste hjertet mitt å ikke se barna de kveldene. Men det er en periode, hold ut! 😊 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #14 Skrevet 2. mars 2018 Jeg syns det høres mer ut som du er overarbeidet og på vei til å bli utbrent enn at du har rotet til livet ditt. Du har stått på for mye og nå er du sliten, det er ikke rart så mye som du gjør. Jeg syns du skal snakke med fastlegen din, høres ut som du burde være sykemeldt fra jobben i noen uker til du kan få hodet over vann. Det begynner jo til og med å gå ut over kroppen din. Du trenger jo en mer varig løsning enn sykemelding i noen uker, er det mulig å redusere arbeidsmengden og søke om mer studielånn/forsørgerstipend? Kan dere eventuelt leve på mindre? Anonymkode: 76c8c...07a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #15 Skrevet 2. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke mulighet til å få støtte fra Lånekassen? Anonymkode: 8a6e6...6b8 Jeg får penger fra lånekasse+lønn, men har høye utgifter på rundt 24 000 per mnd. Da er ikke sparing inkludert. Som ufaglært er ikke lønna mye å rope hipphurra for, men jeg øker jo når utdannelsen er ferdig. Anonymkode: 12bd6...7da
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #16 Skrevet 2. mars 2018 4 timer siden, Miss moneypenny skrev: Har vært der du er nå og det er ikke gøy. Måtte møte veggen før jeg skjønte at det var for mye. Og jeg var ikke alene med barna engang. Så hvordan du klarer dette skjønner jeg Ikke, men en ting vet jeg: du roter IKKE til livet ditt! Du gjør jo alt du kan for fremtiden din. Eksamen: tenk at om du stryker så er det ikke verdens undergang. Du kan søke om ekstra forsøk. Prøv å fjerne litt av presset på deg selv, kanskje du klarer den denne gangen. Hvilket fag gjelder Det? Kan du prioritere det faget mest? Evt utsette andre eksamener? Eller blir det da en situasjon med lånekassa? Jobb: hvor mye jobber du? Har du mange kveldsvakter/helger? Er det mulig å bytte til noe bedre? Barna: elsker foreldrene sine betingelsesløst. At du er et arbeidsjern ødelegger ikke barna dine ❤ Du er sammen med de om kveldene og helgen når de er hos deg? Eller må du jobbe litt da og? Jeg jobbet 3 kvelder i uka og annenhver helg i 3 år ved siden av skole. Det knuste hjertet mitt å ikke se barna de kveldene. Men det er en periode, hold ut! 😊 Ang faget: Det er et tverrfaglig studie så er nødt å bestå eksamen, ellers stopper studiet opp. Jeg jobber fulltid og har primært aftenvakter når barna er hos far. Jobber hver 4 helg. Innimellom har jeg aftenvakter, men prøver å bytte de bort om ungene er hos meg. Studiet mitt er samlingsbasert så har rundt 1 samling per mnd, da med ulønnet permisjon, eller må jeg jobbe ekstra for ikke tape lønn. Anonymkode: 12bd6...7da
kriztine Skrevet 2. mars 2018 #17 Skrevet 2. mars 2018 du har nå ihverfall ikke rotet til livet ditt. Det ser ut til at det er litt mye for deg akkurat nå og det kan jeg skjønne hvis du har barn, studerer og jobber i tillegg. Jeeesuz, du må roe ned. Snakk med foreldre eller fastlege, så finner du sikkert en løsning=)
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #18 Skrevet 2. mars 2018 24000 i faste utgifter synes jeg er mye, sikker på at du ikke kan kvitte deg med noen? Bytte bolig f. Eks. Eller få avdragsfrihet på lånet? Kan du prøve å få til en avtale med jobben hvor du jobber ekstra mye i barnefriuka, og jobber litt+gjør alt av studier i uka du har barna? Kan barnas pappa stille opp litt ekstra? Kan venninner stille opp? Kan du ha barna fra onsdag til søndag annenhver uke istedet? Kan du kutte ned ant. fag per semester, til 25% - 50% belastning? Du sier at du ikke kan slutte på studiet, men det må da være greit for jobben å kutte litt ned? Ellers bør du prøve å utnytte sommeren til å jobbe ekstra. Da er det jo fri fra studiet, og du har barna halve sommeren? Hvis du har barna i 4 uker, så kan du ta fri 1 av dem, og jobbe de resterende 3 ukene. Barna kan sendes til besteforeldre om mulig. Hvis du ikke vil fortsette å ha det slik du har det nå, så må du ta noen vanskelige valg. Ps. Det er veldig enkelt å si at folk er så fliiink, når de tar på seg for mye å gjøre. Jeg synes ikke man er flink når man samtidig ikke klarer å ta vare på seg selv. Jeg kunne tatt på meg deltidsjobb, studier og verv ved siden av jobb jeg og, men da kommer jeg ikke til å prestere 100% på noen av delene. Du er flink hvis du innser dine egne begrensninger og løser situasjonen på en god måte. Når du har gått på veggen vil ingen komme løpende og fortelle hvor flink du er. Så med andre ord: ikke hør på folk, hør på deg selv! Anonymkode: d56f4...52e 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #19 Skrevet 2. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 24000 i faste utgifter synes jeg er mye, sikker på at du ikke kan kvitte deg med noen? Bytte bolig f. Eks. Eller få avdragsfrihet på lånet? Kan du prøve å få til en avtale med jobben hvor du jobber ekstra mye i barnefriuka, og jobber litt+gjør alt av studier i uka du har barna? Kan barnas pappa stille opp litt ekstra? Kan venninner stille opp? Kan du ha barna fra onsdag til søndag annenhver uke istedet? Kan du kutte ned ant. fag per semester, til 25% - 50% belastning? Du sier at du ikke kan slutte på studiet, men det må da være greit for jobben å kutte litt ned? Ellers bør du prøve å utnytte sommeren til å jobbe ekstra. Da er det jo fri fra studiet, og du har barna halve sommeren? Hvis du har barna i 4 uker, så kan du ta fri 1 av dem, og jobbe de resterende 3 ukene. Barna kan sendes til besteforeldre om mulig. Hvis du ikke vil fortsette å ha det slik du har det nå, så må du ta noen vanskelige valg. Ps. Det er veldig enkelt å si at folk er så fliiink, når de tar på seg for mye å gjøre. Jeg synes ikke man er flink når man samtidig ikke klarer å ta vare på seg selv. Jeg kunne tatt på meg deltidsjobb, studier og verv ved siden av jobb jeg og, men da kommer jeg ikke til å prestere 100% på noen av delene. Du er flink hvis du innser dine egne begrensninger og løser situasjonen på en god måte. Når du har gått på veggen vil ingen komme løpende og fortelle hvor flink du er. Så med andre ord: ikke hør på folk, hør på deg selv! Anonymkode: d56f4...52e Oi takk for et langt og bra svar:) Er alene i helgen og har fri - så skal sannelig tenke på det. Jeg synes 24 000 er mye, men får ikke noe billigere i bolig her. Har disse utgiftene: - Bolig 10 000 (inkl strøm, kabeltv og internett) - Bil, ca 3000 inkl lån, forsikring og bensin - Bhg og sfo 4100 kr - Mat: Legger av ca 4500 på en mnd - Lånekasse: 1000 - Mobil: 600 - Trening: 370,- Sikkert en post til jeg ikke husker på😊 Men da er ingen penger til klær, sparing, fritid regnet med.. Anonymkode: 12bd6...7da
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #20 Skrevet 2. mars 2018 Noen vil sikkert bli sinna fordi jeg sier dette nå, sykemeld deg en periode, selv om du er sykemeldt fra jobb trenger du ikke bli sykemeldt fra studier. I allefall til eksamen er overstått. Mvh mamma til to som har gått samme løp selv Anonymkode: 58e44...bdd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå