AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Hvordan finansierte du bryllupet ditt? Ser mange bruker 100.000 + , så er nysgjerrig på om folk sparer opp før de gifter seg eller tar man opp lån? Jeg måtte nok tatt opp lån eller spart i mange år for å bruke den summen. Mannen og jeg er kjedelige og gifter oss på rådhuset, og ingen fest. Så vil ikke koste oss mange kronene Anonymkode: 3a0bb...cf9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Brukte kanskje 50.000 på bryllupet. Fikk 30.000 i gave av mindre foreldre som vi kunne bruke på det vi ville og valgte feiring. Resten var sparepenger 😊 Anonymkode: 3787d...703
Gjest Cocosa Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Hadde aldri tatt opp lån for å ha bryllup 😱 Er det noen som gjør det? Da bruker man penger man ikke har - på noe man ikke trenger. Dersom jeg skal gifte meg noen gang, er det oppsparte midler som blir brukt.
Solsikkejenta Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Vi gifter oss om nesten 1,5 år, og kommer til å spare rundt 5000 hver i måneden, da regner jeg med at det skal gå fint I praksis blir det selvfølgelig litt mer sånn at vi bestiller og betaler litt her og der fram mot bryllpet, men vi har en plan på å legge mesteparten av sparepengene dette året til bryllupskostnadene. Budsjettet vi tenker er greit ligger på 100 000 kr. Ville aldri tatt opp lån for å ha bryllup, det skal være en gledens dag, ikke en luksusfelle! 1
NewInTown Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 Spare, spare, spare... trenger ikke et bryllup til 100.000, men det blir fort dyrt om en tar med bryllupsreisen i beregningen.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 Har spart lenge. Mannen har tjent en del på aksjer. Vi blir og bruker +- 400 k. Dette er uten bryllupsferien. Anonymkode: aedab...f14 1
Djungelvrål Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 Vi har spart i ca 2 år. Bryllupet kommer på ca 135 000 med alt. Min kommende mann er bedriftseier og har tatt ut bonuser + at vi begge har spart feriepenger og lagt av litt ekstra når vi har hatt råd. Vi hadde spart det opp allerede før jul og vi gifter oss i juni. 1
Zienna Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 I følge "Luksusfellen" er det mange som ikke har råd til storslått bryllup som likevel slår på stortromma. Noen unge par overlater enkelt regningen og problemene til foreldrene sine. De vet ikke bedre. Andre kommer i økonomiske problemer straks, som både tærer på forhold og ødelegger for framtiden. Jeg hadde mye heller spart til bolig enn til et bryllup. 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 Jeg kan tenke meg at mange tar opp lån, men det er absolutt ikke en god idé. Ikke kjør økonomien i dass for en fin fest. Utsett heller bryllupet et par år. Mange får hjelp av foreldre, men mange får ikke det. Hvis dere sparer fast hver måned og setter av feriepenger et par år har dere plutselig en del penger. Økonomi handler om prioriteringer og innsparing der det er mulig Anonymkode: fff89...820 1
Cheerypie Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 Vi har et budsjett på 200.000, og har spart en del allerede. Gifter oss neste sommer, og regner med å spare rundt 5000 i mnd frem til det. Da har vi nådd målet. Nå skal det sies at vi ikke har barn å bruke penger på, og har de siste to årene ikke reist noe nevneverdig på ferie heller, nettopp for å få råd til vårt drømmebryllup 1
Gjest O.G. Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Har spart lenge. Mannen har tjent en del på aksjer. Vi blir og bruker +- 400 k. Dette er uten bryllupsferien. Anonymkode: aedab...f14 Dere finner ikke ut av å holde bryllup billigere?
Silverferret Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 Vi kommer til å bruke rundt 250 000. Tjente en del penger da vi solgte tidligere bolig ifjor. Vi kjøper også litt her og litt der sånn at det ikke blir en gigantregning på slutten. 1
Petunius Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 Vi har et budsjett på 120 000. Vi sparer opp alt. Gifter oss ikke før sommeren 2020 rett og slett fordi vi ikke har råd før det. Kunne aldri tatt opp lån for å gifte meg. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #14 Skrevet 6. mars 2018 Ville aldri brukt så mye på en fest når jeg tenker på hvor mange gifte som skiller seg Anonymkode: 1b8dd...542 9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #15 Skrevet 19. mars 2018 Brukte ca 100.000 totalt, sparte opp på forhånd. Anonymkode: d0439...4e4
Minlillelykke Skrevet 19. mars 2018 #16 Skrevet 19. mars 2018 Vi brukte 75.000 eller noe. Hadde spart opp i forkant
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #17 Skrevet 19. mars 2018 http://www.bbc.co.uk/bbcthree/article/067f5a00-1fd7-4a22-9030-c4393eb5f36b Verdt å lese! Saken er skrevet av ei dame som brukte 50 000 GBP på bryllupet. Etter ti års ekteskap, fortsatt fornøyd med samme mann, og etterhvert tre barn, lurer hun på hva i all verden hun tenkte på... Alle de pengene som kunne vært kjekke å ha nå. Brudekjolen som hun har tatt fram og sett på én gang siden bryllupet. De flotte kanapéene med den dyre, nøye tilpassede vinen som hun knapt smakte, da adrenalin og spenning slukte appetitten. Det flotte lokalet med all pynten som hun nå lurer på om folk egentlig la SÅ godt merke til. De 120 "vennene" hun knapt rakk å hilse på. Nå var jo dette veldig luksuriøst, men også for dem som holder seg langt under hennes budsjett kan det være noe å lære. Eller kanskje trøst for den som ikke har så god råd. Det er nok lett å se seg blind på at man vil ha det aller fineste!! - men husk at gjestene ikke er så nøye og kresne, for dem er det ett bryllup blant fler, og om du bruker 1 000 eller 10 000 på bordpynt har veldig lite å si for hvor godt de trives... Anonymkode: 89837...d67 4
GammelSierraFan Skrevet 19. mars 2018 #18 Skrevet 19. mars 2018 På 1.3.2018 den 16.23, AnonymBruker skrev: Hvordan finansierte du bryllupet ditt? Ser mange bruker 100.000 + , så er nysgjerrig på om folk sparer opp før de gifter seg eller tar man opp lån? Jeg måtte nok tatt opp lån eller spart i mange år for å bruke den summen. Mannen og jeg er kjedelige og gifter oss på rådhuset, og ingen fest. Så vil ikke koste oss mange kronene Anonymkode: 3a0bb...cf9 Mannen min og jeg var like kjedelige Ser ikke vitsen med å svi av så mange spenn som vi kunne ha brukt på andre ting. Vi hadde riktignok fest etterpå da, men det var hjemmelaga spleisefest. xD 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #19 Skrevet 19. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: http://www.bbc.co.uk/bbcthree/article/067f5a00-1fd7-4a22-9030-c4393eb5f36b Verdt å lese! Saken er skrevet av ei dame som brukte 50 000 GBP på bryllupet. Etter ti års ekteskap, fortsatt fornøyd med samme mann, og etterhvert tre barn, lurer hun på hva i all verden hun tenkte på... Alle de pengene som kunne vært kjekke å ha nå. Brudekjolen som hun har tatt fram og sett på én gang siden bryllupet. De flotte kanapéene med den dyre, nøye tilpassede vinen som hun knapt smakte, da adrenalin og spenning slukte appetitten. Det flotte lokalet med all pynten som hun nå lurer på om folk egentlig la SÅ godt merke til. De 120 "vennene" hun knapt rakk å hilse på. Nå var jo dette veldig luksuriøst, men også for dem som holder seg langt under hennes budsjett kan det være noe å lære. Eller kanskje trøst for den som ikke har så god råd. Det er nok lett å se seg blind på at man vil ha det aller fineste!! - men husk at gjestene ikke er så nøye og kresne, for dem er det ett bryllup blant fler, og om du bruker 1 000 eller 10 000 på bordpynt har veldig lite å si for hvor godt de trives... Anonymkode: 89837...d67 Ser poenget hennes. Derfor prioriterer vi veldig lite penger på seremonien, masse penger til bryllupsreisen (vi elsker å reise), og resten går til å investere i fremtiden vår! Anonymkode: 14f7b...fcb 2
SPOCA Skrevet 19. mars 2018 #20 Skrevet 19. mars 2018 Sparte da jeg giftet meg med eksen, og sparer nå også. Tar ikke opp lån for å gifte meg altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå