frøkenen Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Hei! Har en radiator som lager svært mye lyd periodevis. "Klang-klang-klang-klang" og repeat. Etter en stund skifter den lyd, før den kanskje går over til susing og til slutt forsvinner en stund. Det er såpass heftig med lyd at jeg våkner om natten når den begynner. Da skrur jeg litt på styrken, og det gir seg en stund før det begynner på an igjen. Selv når jeg ikke rører styrken på mange timer, stopper og starter lyden igjen av seg selv. Ifølge vaktmester, som har tappet den, er det IKKE luft i rørene som er problemet. Han sa det sikkert var i forbindelse med at vannet skulle heeelt opp til min etasje, og at det da ga fra seg lyd (?). Jeg bor i 2. etasje, ingen andre i min etasje har det problemet, og hvis det er så gale her, må det i så fall være uutholdelig i 6. etasje. Noen som har noen formening om det er dette eller noe annet som er problemet? Hvordan kan det løses? Begynner å bli gal nå, så alle ideer tas imot med takk!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Jeg bor i 13 etasje og har ikke sånn. Få de til og tilkalle en rørlegger. Ska ikke være sånn. Kan bli sånn med luft i stystemet, men når det er sjekket er det og gå videre. Men er litt sånn når man bor i et borettslag. man ska kjempe bra for og få ting igjennom. Stå på ☺ Anonymkode: e2bd4...2af
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Hos meg hjalp det å skru på bryteren for vannvarmen på fullt, den stod på nesten fullt, og da kom disse lydene som vekket meg, de forsvant når jeg skrudde bryteren på fullt, akuratt som at da fikk alt plass til å slippe fritt igjennom rørende og ikke "stanget" i noe. Se om du har en sånn bryter på badet , under kjøkkenbenken eller i oppgangen din. (en rundt vri bryter) Anonymkode: f1822...40d
frøkenen Skrevet 1. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i 13 etasje og har ikke sånn. Få de til og tilkalle en rørlegger. Ska ikke være sånn. Kan bli sånn med luft i stystemet, men når det er sjekket er det og gå videre. Men er litt sånn når man bor i et borettslag. man ska kjempe bra for og få ting igjennom. Stå på ☺ Anonymkode: e2bd4...2af Haha ja, studentbolig, da er de bare villige til å fikse småting som tar noen få minutter, ser det ut til Kan det være luft i systemet når det ikke er luft i min radiator? De tappet den jo? Jeg kan ingenting om hvordan radiatorer fungerer ettersom jeg aldri har hatt en før, så er litt blank her 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hos meg hjalp det å skru på bryteren for vannvarmen på fullt, den stod på nesten fullt, og da kom disse lydene som vekket meg, de forsvant når jeg skrudde bryteren på fullt, akuratt som at da fikk alt plass til å slippe fritt igjennom rørende og ikke "stanget" i noe. Se om du har en sånn bryter på badet , under kjøkkenbenken eller i oppgangen din. (en rundt vri bryter) Anonymkode: f1822...40d Samme bryteren som regulerer gulvvarmen på badet? Har prøvd, men det har dessverre ikke utgjort noen forskjell Takk for tipset likevel, kunne jo hende det funket!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 Kan være luft, viktig at de skrur av sirkulasjonspumpa når de lufter, hvis ikke kan de forsterke problemet. (Suge inn mer luft) Kan også være pumpa/ pumpetrykket, men rart om ingen andre har problemer Denne siden var bra https://www.statkraftvarme.no/kundeservice/drift-av-anlegg/Tips-og-rad/ Anonymkode: 16a50...853
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 4 timer siden, frøkenen skrev: Hei! Har en radiator som lager svært mye lyd periodevis. "Klang-klang-klang-klang" og repeat. Etter en stund skifter den lyd, før den kanskje går over til susing og til slutt forsvinner en stund. Det er såpass heftig med lyd at jeg våkner om natten når den begynner. Da skrur jeg litt på styrken, og det gir seg en stund før det begynner på an igjen. Selv når jeg ikke rører styrken på mange timer, stopper og starter lyden igjen av seg selv. Ifølge vaktmester, som har tappet den, er det IKKE luft i rørene som er problemet. Han sa det sikkert var i forbindelse med at vannet skulle heeelt opp til min etasje, og at det da ga fra seg lyd (?). Jeg bor i 2. etasje, ingen andre i min etasje har det problemet, og hvis det er så gale her, må det i så fall være uutholdelig i 6. etasje. Noen som har noen formening om det er dette eller noe annet som er problemet? Hvordan kan det løses? Begynner å bli gal nå, så alle ideer tas imot med takk! Dersom vaktmesteren har "luftet" radiatoren og det ikke løser problemet så er det på tide at huseier bytter ut hele radiatoren. Den forklaringen når du bor i andre av seks etasjer den holder ikke. Anonymkode: 9c5aa...090 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 4 timer siden, frøkenen skrev: Hei! Har en radiator som lager svært mye lyd periodevis. "Klang-klang-klang-klang" og repeat. Etter en stund skifter den lyd, før den kanskje går over til susing og til slutt forsvinner en stund. Det er såpass heftig med lyd at jeg våkner om natten når den begynner. Da skrur jeg litt på styrken, og det gir seg en stund før det begynner på an igjen. Selv når jeg ikke rører styrken på mange timer, stopper og starter lyden igjen av seg selv. Ifølge vaktmester, som har tappet den, er det IKKE luft i rørene som er problemet. Han sa det sikkert var i forbindelse med at vannet skulle heeelt opp til min etasje, og at det da ga fra seg lyd (?). Jeg bor i 2. etasje, ingen andre i min etasje har det problemet, og hvis det er så gale her, må det i så fall være uutholdelig i 6. etasje. Noen som har noen formening om det er dette eller noe annet som er problemet? Hvordan kan det løses? Begynner å bli gal nå, så alle ideer tas imot med takk! Dersom han luftet radiatoren og pumpa sto på får du og de andre mer luft i systemet Anonymkode: 6b31d...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå