AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Hvor sterk menes det da? Jeg drikke en erfaren baker så blir litt Aspberger på sånne oppskrifter Dobbelt så strek som vanlig? Er det nok? Anonymkode: 27fd0...f7b
Rumle Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Jeg pleier bare å lage litt sterkere kaffe og bruke det Er det til sjokoladekake?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 1 minutt siden, Rumle skrev: Jeg pleier bare å lage litt sterkere kaffe og bruke det Er det til sjokoladekake? sjokoladekake ja, hva er "litt sterkere?" det er jo veldig individuelt.... TS Anonymkode: 27fd0...f7b
Rumle Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: sjokoladekake ja, hva er "litt sterkere?" det er jo veldig individuelt.... TS Anonymkode: 27fd0...f7b En halv gang sterkere enn du vanligvis lager den?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 3 minutter siden, Rumle skrev: En halv gang sterkere enn du vanligvis lager den? ok, takk TS Anonymkode: 27fd0...f7b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 Lager espresso på Nespressomaskinen, sort kapsel, det vil si sterk. Er erfaren med baking. Hadde jeg måttet bruke trakteren hadde jeg kanskje laget 3-gangeren til en sjokoladekake. Men kommer mye an på akkurat hva jeg skal bake, og hvor sterk kaffesmak jeg ønsker. Anonymkode: e5e9c...150
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lager espresso på Nespressomaskinen, sort kapsel, det vil si sterk. Er erfaren med baking. Hadde jeg måttet bruke trakteren hadde jeg kanskje laget 3-gangeren til en sjokoladekake. Men kommer mye an på akkurat hva jeg skal bake, og hvor sterk kaffesmak jeg ønsker. Anonymkode: e5e9c...150 3 ganger så sterk som du vanligvis ville laget? TS Anonymkode: 27fd0...f7b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3 ganger så sterk som du vanligvis ville laget? TS Anonymkode: 27fd0...f7b Generelt, ja. Jeg tenker espresso når det står sterk kaffe, altså veldig konsentrert kaffe. Men det kommer an på så mye. Hvor glad er du i kaffesmak i baksten? Kaffe er kun et element for å få smak, litt for lite smak gjør ikke så mye, for mye kan være for dominerende for mange. Hold deg til veskemengden, og lag litt sterkere kaffe enn vanlig. Men lag den litt mindre kraftig første gangen, og øk heller neste gang du bruker samme oppskrift, så ødelegger du ikke hele kaka Anonymkode: e5e9c...150 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #9 Skrevet 1. mars 2018 Jeg tenker espressostyrke jeg også. Til sjokoladekake pleier jeg blande kruttsterkt med Nescafé Brassero og litt vann. Anonymkode: f3a90...261
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 For oss som ikke vil bruke Nespressomaskin(en lenger) så brukes ofte frysetørret kaffe - 1,5 ts kaffe i litt glovarmt vann. Funker fett.
Pikeliten Skrevet 1. mars 2018 #11 Skrevet 1. mars 2018 Jeg har kjøpt et glass med pulverkaffe til baking. Jeg liker godt kaffesmak i kaker, så bruker det antall spiseskjeer med vann jeg skal ha i oppskriften og en hel teskje kaffe. 1
altflyter Skrevet 1. mars 2018 #12 Skrevet 1. mars 2018 (endret) Jeg lager vanligvis bare kaffe som jeg pleier å lage den når den skal drikkes. Tar stort sett vare på en kaffeskvett fra morgenen og har i kaken. Kaken har pleid å bli veldig god uansett Endret 1. mars 2018 av altflyter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå