AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Hei, og på forhånd beklager for langt innlegg - og takk til deg som tar deg tid til å lese! Jeg har kjent en mann lenge, helt siden ungdommen. I tidlig voksenalder mistet vi kontakten, men møttes igjen for 2,5 år siden. Det begynte med sex, og etter hvert fant vi ut at vi skulle være eksklusive. Jeg ble mer og mer betatt, og han var også veldig tydelig på at dette ikke bare var et FF-forhold. Så begynte han å fortelle at han ikke var klar for noe forhold. Han hadde rett før vi møttes kommet ut av et +10 år langt forhold, og trengte tid til å rase fra seg før han innledet noe med meg. For å innlede noe mer seriøst med meg, var absolutt noe han kunne se for seg. Likevel klarte ingen av oss å gi slipp før sommeren i fjor. Det var umenneskelig vondt. Der og da følte jeg at han hadde vært uærlig med meg, men nå i ettertid ser jeg jo at han faktisk var ærlig hele veien, men at han var feig som ikke klarte å avslutte med meg tidligere. Så gikk sommeren. Her og der snakket vi litt på meldinger, men det var det. Jeg møtte etter hvert en ny fyr, han møtte en ny jente. Høsten vekslet mellom meldinger om at han savnet meg, at han tenkte på meg hele tiden eller ingen kontakt i det hele tatt. Forholdet hans røk rett rundt jul, igjen lot han meg vite hvor mye han savnet meg, hvor dum han hadde vært og at han aldri hadde gjort den samme tabben igjen. Så røk mitt forhold helt ut av det blå. Etter hvert søkte jeg mot han igjen, først og fremst for kos og nærhet. Men så begynte vi å prate mye. Jeg har lagt klart for han hva slags forhold jeg vil ha og at det trengs en del endringer dersom vi skal prøve igjen. Dette er endringer som går på kommunikasjon/åpenhet fra hans side, mer nærhet (jeg trenger klemmer, kyss etc. gjennom dagen) og mindre festing/reising (han har en livsstil med mye fest, reising og moro - og det som hører til). Han sier dette ikke er noe problem. Likevel føler jeg ikke at jeg enda ser disse forandringene som han har lovet og han klarer bare ikke gi uttrykk for at han vil være med meg og bare meg. Han tilbringer tid med meg, vil sove med meg, han sier han ikke har sex med andre. Likevel planlegger han turer hit og dit - gjerne med andre jenter (blant annet denne langvarige eksen, som han lover han kun har et godt vennskap med - til tross for at de har havnet til sengs en gang den perioden han og jeg var fra hverandre). Han kan fort "forsvinne" uten å gi lyd fra seg flere dager på rad. Han kan gjerne ligge inntil meg å stryke og kose, men byr ikke på disse etterlengtede kyssene og han tar ingen initiativ til å snakke om hva vi er eller hvor vi skal. Min plan nå er derfor å forsøke og vente han litt ut, se hvor det fører og vente til han tar denne samtalen. Jeg har det helt fint med at vi ikke er offisielt sammen enda da vi begge nylig har hatt forhold, men jeg trenger at han forsikrer meg om at det er NOE her. Samtidig er jeg jo redd for å brenne meg atter en gang... Jeg VET det er noe her, for vi klarer ikke holde oss unna hverandre, det har vi jo forsøkt på hver vår kant. Vi er også nå kommet i den alderen at vi har faktisk ikke mer tid å kaste bort på halvveis-forhold. Så, kjære KG - hva ville dere gjort? Anonymkode: b38ed...229
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Det er tomme løfter om forandring, han har hatt lang tid på seg, både med deg og uten deg i mellomtiden. Syns ikke du skal kaste bort mere tid på han. NOE er det nok, men åpenbart ikke nok til å være og vare som et seriøst forhold, og åpenbart ikke nok til at dere vil få det stabilt sammen heller. Noen menn bruker hele livet sitt på å kastebort damers liv til halvveis-forhold, de blir aldri klar eller følelsesmessig balansert nok, og denne fyren høres definitivt ut som en av de. Når han ikke engang er moden nok til å holde løftene sine og faktisk sørge for en langvarig forandring, og viser deg over tid at han har forandret seg, så nei, da skal du ikke ta han veldig seriøst. Anonymkode: 0a596...880 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Det finnes aldri noen god grunn til å ikke knulle. Anonymkode: 494ba...025
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er tomme løfter om forandring, han har hatt lang tid på seg, både med deg og uten deg i mellomtiden. Syns ikke du skal kaste bort mere tid på han. NOE er det nok, men åpenbart ikke nok til å være og vare som et seriøst forhold, og åpenbart ikke nok til at dere vil få det stabilt sammen heller. Noen menn bruker hele livet sitt på å kastebort damers liv til halvveis-forhold, de blir aldri klar eller følelsesmessig balansert nok, og denne fyren høres definitivt ut som en av de. Når han ikke engang er moden nok til å holde løftene sine og faktisk sørge for en langvarig forandring, og viser deg over tid at han har forandret seg, så nei, da skal du ikke ta han veldig seriøst. Anonymkode: 0a596...880 Takk for godt svar! Dette mener mine nærmeste også, men godt å høre det fra noen utenfor. Samtidig så tenker jeg jo at mannen har vært i et seriøst forhold med samme dama i over ti år - han KAN jo.. Anonymkode: b38ed...229
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 Ja som det skrives over her har han hatt veldig godt tid og nå både med og uten deg. Han liker deg, men ikke nok er min konklusjon. Hadde han digget deg så hadde du jo ikke vært i tvil. Så han kommer med noen tomme løfter som han ikke viser med handling. Anonymkode: 74dfe...906
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 Takk for svar! Jeg sa til han nå at vi etter hvert bør bestemme oss for om vi bare er ff’s eller om vi går all in denne gangen. «Enig, vi prater om det når jeg kommer hjem» (han er på reisejobb). Så da får jeg vel bare vente å se hva som skjer. Han har riktignok tatt kontakt hver dag nå mens han er borte, enten ringt eller sendt meldinger. Så dersom han går for at vi kun er ff, så sender han jaggu litt miksede signaler synes jeg.. Anonymkode: b38ed...229
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Skrevet 3. mars 2018 På 1. mars 2018 den 16.15, AnonymBruker skrev: Takk for godt svar! Dette mener mine nærmeste også, men godt å høre det fra noen utenfor. Samtidig så tenker jeg jo at mannen har vært i et seriøst forhold med samme dama i over ti år - han KAN jo.. Anonymkode: b38ed...229 Har du hørt eksens side av saken? For alt du vet holdt han på slik da også. Anonymkode: fb4cb...ab3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 Dette er jo typisk oppførsel fra de som kommer ut av langvarige forhold. Det er nesten som om du skulle lest en oppskrift på det og laget det perfekte måltid ut av det. Man har utrolig mange ting å finne ut av etterpå. Han var overhodet ikke klar for et seriøst forhold på den tiden, selvom han er klar for å gå videre. Å ikke være klar for et nytt seriøst forhold rett etter et langvarig forhold trenger ikke å bety at man ikke er klar til å gå ut av det forrige. Faktisk tvert om! Men det er utrolig mye å finne ut av og det kan ta tid å lande. Anonymkode: f20c8...484
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du hørt eksens side av saken? For alt du vet holdt han på slik da også. Anonymkode: fb4cb...ab3 Ja, vi vet hvem hverandre er, og alle tre har mange felles venner. Med henne var han «all in». 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo typisk oppførsel fra de som kommer ut av langvarige forhold. Det er nesten som om du skulle lest en oppskrift på det og laget det perfekte måltid ut av det. Man har utrolig mange ting å finne ut av etterpå. Han var overhodet ikke klar for et seriøst forhold på den tiden, selvom han er klar for å gå videre. Å ikke være klar for et nytt seriøst forhold rett etter et langvarig forhold trenger ikke å bety at man ikke er klar til å gå ut av det forrige. Faktisk tvert om! Men det er utrolig mye å finne ut av og det kan ta tid å lande. Anonymkode: f20c8...484 Har full forståelse for at han måtte finne ut av ting og lande, dette fortalte han meg også i runde 1. Skjønner bare ikke hvordan han nå i ettertid kan ha angret så mye på at han ikke gikk for meg, at han virkelig vil ha meg, og så griper han ikke sjansen nå når den ligger rett foran han. Anonymkode: b38ed...229
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Jeg har vært i noenlunde lik situasjon som deg. Var med en som akkurat hadde kommet ut av et langvarig forhold. Det var mye frem og tilbake i starten for eksen hans ga ikke opp. Hun ville bli sammen igjen med han og ringte mye til han. Det var veldig vanskelig for meg og tenkte at det kom til å roe seg. Det gjorde det forsåvidt, men han sa at han ikke var klar for et forhold så det ble slutt. Og så holdt vi kontakten og ble sammen igjen, men starten på forholdet hadde satt sine spor og jeg klarte ikke å stole på han. Han reiste også på en tre ukers tur til USA rett etter vi bestemte oss for å prøve igjen og han skulle overnatte hos en venninne i New York før han reiste videre. Poenget er at hvis noen sier de ikke er "klar for et forhold" så er det bare å styre unna og ikke begynne på runde nr 2. Det går som regel rett vest. Anonymkode: 5f334...875
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i noenlunde lik situasjon som deg. Var med en som akkurat hadde kommet ut av et langvarig forhold. Det var mye frem og tilbake i starten for eksen hans ga ikke opp. Hun ville bli sammen igjen med han og ringte mye til han. Det var veldig vanskelig for meg og tenkte at det kom til å roe seg. Det gjorde det forsåvidt, men han sa at han ikke var klar for et forhold så det ble slutt. Og så holdt vi kontakten og ble sammen igjen, men starten på forholdet hadde satt sine spor og jeg klarte ikke å stole på han. Han reiste også på en tre ukers tur til USA rett etter vi bestemte oss for å prøve igjen og han skulle overnatte hos en venninne i New York før han reiste videre. Poenget er at hvis noen sier de ikke er "klar for et forhold" så er det bare å styre unna og ikke begynne på runde nr 2. Det går som regel rett vest. Anonymkode: 5f334...875 Takk! De der eksene altså... Han har riktignok sagt at han er klar denne gangen, og at han valgte feil da han i høst ble sammen med den kortvarige eksen. Men så vanskelig er det altså, selv om han sier jeg er den rette.. Anonymkode: b38ed...229
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 TS her, jeg må bare få blåst ut litt. Jeg merker jeg er så redd for denne eksen hand gjennom mange år. De har noe helt spesielt, og selv om han sier de bare er venner nå, så vet jeg at dersom hun plutselig vil ha han tilbake så er jeg sjanseløs. Han har vært borte på jobb noen uker nå, så vi sees igjen til uken. Kompisene hans sier at jeg allerede den dagen vi da sees igjen må lukke beina og stille han ultimatumet. De tror at da går det max en uke før han snur, om han blir snurt da. De sier jeg må stille disse beinharde krava for at han skal innse at jeg er «tøff nok» mot han. De forteller også at han har klaget sin nød til de, over at han lot meg gå sist. Samtidig vet jeg at det fort blir helvete dersom jeg tar denne samtalen den dagen han kommer hjem.. Dette er så peeees. Anonymkode: b38ed...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå