AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Jeg er litt over halvveis i et veldig praktisk rettet studie på høgskole. Med andre ord er det lite/ingen akademisk skriving, annet enn at oppgaver skal skrives i Apa-stil. Vi har nå et prosjektarbeid som skal ha en "metodisk tilnærming" med detaljert metodebeskrivelse. Men hva er metodisk tilnærming? Jeg har googlet ting som "metodisk tilnærming" "metodisk tilnærming oppgaveskriving" "metode bacheloroppgave" osv, uten å bli særlig klok. Min samboer forsøkte å forklare det for meg, men jeg forsto ikke hvordan jeg kunne bruke det i mitt eget fag. Er det noen som har en grei forklaring på dette? Føler meg ganske dum som ikke vet hva dette er, 26 år gammel... Anonymkode: 3aa8b...efc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Det betyr å gå frem systematisk, å følge en "oppskrift"/metode for å nå målet. Anonymkode: 7e03c...7dc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det betyr å gå frem systematisk, å følge en "oppskrift"/metode for å nå målet. Anonymkode: 7e03c...7dc Men hvilke metoder er det snakk om? Jeg har funnet "kvalitativ metode", men det passer litt dårlig til oppgaven og tidsrammen vi har. Hva slags andre metoder finnes? Anonymkode: 3aa8b...efc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvilke metoder er det snakk om? Jeg har funnet "kvalitativ metode", men det passer litt dårlig til oppgaven og tidsrammen vi har. Hva slags andre metoder finnes? Anonymkode: 3aa8b...efc Kvantitativ og litteraturstudie Anonymkode: 7e03c...7dc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvantitativ og litteraturstudie Anonymkode: 7e03c...7dc Er det alle? Eller finnes det flere? Anonymkode: 3aa8b...efc
ajarRun Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det alle? Eller finnes det flere? Anonymkode: 3aa8b...efc Kvalitativ? Subjektsentrert? Masse metoder.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det alle? Eller finnes det flere? Anonymkode: 3aa8b...efc Tvilsomt at du skal bruke andre enn kvalitativ eller en av de andre nevnte. Du må bare finne den riktige metoden innenfor en av disse retningene. Anonymkode: 7e03c...7dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå