AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Fikk for 2 år siden en del pigment flekker i ansiktet og har prøvd en resept fri krem for å lysne huden men fikk brann sår av den. Har ekstremt sensitiv hud. Hud fargen min er veldig livløs og ujevn. Det finnes så klart laser behandling men det koster fort 14.000 kr og det er ingen selvfølge at det fungerer. Har lyst å prøve en god krem men er så redd etter hva som skjedde sist. Noen som har min hud type og har god erfaring med noen kremer? Før kunne jeg sole meg for å få fin farge men kan jo ikke det nå. Anonymkode: e40f4...baf
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Mine pigmentflekker forsvant noen måneder etter at jeg sluttet på d p-piller. Ingen krem virket, har prøvd alt. Så lenge jeg gikk på pillen måtte jeg bare kjøre sunblock og skygge. Når det gjelder ujevn, gusten farge, har trening, hudpleie og kosthold mye å si. Jeg ser stor forskjell på huden om jeg ikke har fått opp pulsen skikkelig i løpet av 1-2 dager. Videre er nok vann, og mye sunt fett (avocado, laks, frø, nøtter), synlig på huden. Og peeling+rensende maske+fuktmaske en gang i uka. Anonymkode: 30c24...1f3
Roci Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Som AB over her skriver - trening, kosthold og hudpleie er viktig for en frisk hud, det samme er tilstrekkelig vann og nok søvn. Jeg tror kanskje at den kremen du prøvde kan ha vært et sterkt salicylsyreprodukt, slike produkter bør ikke brukes av personer med sensitiv hud. Pigmentflekkene dine kan være såkalt "melasma", som er hormonelt betinget og gjerne kommer av kombinasjonen av p-piller og sollys, så det er viktig at du bruker en dagkrem med høy solfaktor (minst 30, og 50 om sommeren) , evt.et solfaktorserum i tillegg til dagkrem. For mild bleking av pigmentflekkene kan du prøve krem eller serum med retinol eller glykolsyre, disse er mye snillere mot huden enn salicylsyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå