Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #1 Skrevet 14. februar 2005 Hei Jeg lurte på om det var noen av dere som så på først og sist om fredagen?På slutten av programmet kom det en engelsk dame(tror hun var barnebokforfatter) som kom inn på hvor vanskelig barn hadde for å fatte at noen ting var kun for voksne. Hun dro frem et eksempel med g-streng truser.Hvordan skal man forklare en 12 år gammel jente at mamma kan fordi hun er voksen,men ikke du fordi du er barn??? Har en samboer som jobber i skoleverket som fortalte at det ikke er uvanlig lenger nå at at jenter i 8-9 års alderen bruker g-streng.Er dette unntaket som bekrefter regelen eller er dette en kjent problemstilling rundt omkring??? Vi har ikke barn selv ennå,men kunne vært interessant å høre fra dere som har barn snart i tenårene?? Petter
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2005 #2 Skrevet 14. februar 2005 Min sjetteklassing får ikke bruke g-streng, og vil ikke heller. Som jeg hørte henne kommentere til en venninde: Hvorfor i all verden skal jeg bruke noe som går så langt opp i ræ** og som gjør vondt?? Men jeg vet om flere i hennes klasse som bruker det.
mari Skrevet 14. februar 2005 #3 Skrevet 14. februar 2005 hun var skuespiller, men det er jo en annen sak... sånn jeg ser det er det vel ingen grunn til at ikke 12 åringen skal få lov til å gå med g-streng. de er ikke ubehagelig å gå med, selv om det er noen som tror det, og hvis de skulle mene det så vil de vel ikke gå med det? Nå er ikke min datter mer enn et år, men tror ikke det vil være noe problem for meg om hun vil gå med g-streng, bare den ikke synes, det liker jeg ikke.
Flowery Skrevet 16. februar 2005 #4 Skrevet 16. februar 2005 Hvorfor skal ikke en 12-åring få gå med g-streng?? De vil jo gjerne slippe å se trusekanten utenpå buksene de også? Tror det henger igjen en del forestillinger her om at en g-streng er så veldig sexy. Det er jo faktisk bare en truse som alt annet. Og antagelig like vanlig som en annen truse.
Titti72 Skrevet 16. februar 2005 #5 Skrevet 16. februar 2005 Jentene i klassen til datteren min drev med dette i fjor, når de gikk de i 6. klasse. Tror det varte ca. 1 mnd. tid. Da orket ingen å gå med de lenger, og det eneste som var morsomt var å kjøpe dem.
nallemaja Skrevet 16. februar 2005 #6 Skrevet 16. februar 2005 Jenta mi skal få g-streng den dagen hun selv ønsker det, kommer heller til å være strengere når det gjelder klærne utapå... kommer ikke til å godta at stringtrusa stikker opp over bukselinninga eller at halve magen er bar, eller at hun kler seg som en hore... :o syns det er ille! Selv fikk jeg bruke g-streng når jeg selv ville det(ca 13år), men det var ikke noe problem for buksene mine var høye i livet og gensrene lange nok til at de dekte det de skal. Jeg hatet(og hater fortsatt) vanlige truser for de har en tendens til å ville være stringtruse uten at de er det...sklir oppi en viss plass...eller vises tydelig gjennom buksene...det er stygt det!
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #7 Skrevet 17. februar 2005 Ser at det er litt forskjellige synspunkter her men noe overvekt av mødre som er for g-streng på døtrene/mødre/fedre som ikke vil at barna skal ha det. Jeg skisserte i utgangspunktet en ennå lavere alder i mitt første innlegg.Der ble det nevnt jenter helt nede i 8-9 års alderen. Hvis dere mener det er forskjell på alder her hvor går det aldersmessige skillet?? Mener dere ikke at det er forskjell på at en mor på feks.33 bærer en g-streng kontra sin datter på 12??? Petter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå