Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg kunne tenke meg å høre fra dere andre som har prøvd ICSI, hvordan det gikk. Hvis jeg har forstått det riktig så er det en liten påkjenning for egget at man stikker i det ved befruktning, og derfor kan det være vanskeligere å få befruktede egg enn ved IVF?

Vårt 1.forsøk: 8 eggposer, 5 egg ut, 1 befruktet og satt tilbake, fødte en jente.

Vårt 2.forsøk: 6 eggposer, 3 egg ut, ingen ble befruktet.

Vårt 3.forsøk gjennomført i dag: 7 eggposer, 3 egg ut. Venter spent.

Ser ut som mange egg faller fra. Er ganske nervøs nå mens vi venter på beskjed. 

Hva er deres erfaringer med ICSI og befruktede egg?

Anonymkode: d717e...709

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

21 egg ut, 13 befruktet, 5 overlevde til dag 5. Brukt opp 3, har en datter på 2 år og to embryoer på frys igjen.

Anonymkode: a2d06...4c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

9 ICSI. 9-15 befruktede egg hver gang. 1*0, 5*1 og 3*2 egg som ble satt inn, ingen andre var levedyktige (frys) på innsettdagen. Ingen av kategori 1, de fleste kategori 3. Ingen graviditeter. Sannsynlig genetisk feil hos en av oss, selv om all utredning viser at vi er helt friske. 

Anonymkode: 54ee7...231

Skrevet

3 forsøk med ICSI. Mange befruktete egg hver gang og to innsatte som hadde delt seg fint. Ingen graviditet. 

Har i ettertid blitt spontant gravide 3 ganger og båret frem tre friske barn.

Gjest Annypanny
Skrevet

Åj, dere fikk mange egg. Jeg er som deg TS, får ikke så mange egg.

Fikk ut 6 egg på første forsøk, ingen befruktet :( 

Fikk ut 3 egg på andre forsøk, ett befruktet og satt inn, endte i graviditet.

Skjønner godt at du er spent. Lurer på hva det er som gjør at enkelte får ut 15 egg, mens andre aldri får mer enn 5-6. Masse lykke til i alle fall. Du trenger bare det ene gullegget :) 

Gjest Sisti
Skrevet

13 egg ut, 7 befruktet, 3 brukbare. 2 på frys og ett barn. :)

Gjest Sisti
Skrevet
On 1.3.2018 at 4:23 PM, Marion1985 said:

Åj, dere fikk mange egg. Jeg er som deg TS, får ikke så mange egg.

Fikk ut 6 egg på første forsøk, ingen befruktet :( 

Fikk ut 3 egg på andre forsøk, ett befruktet og satt inn, endte i graviditet.

Skjønner godt at du er spent. Lurer på hva det er som gjør at enkelte får ut 15 egg, mens andre aldri får mer enn 5-6. Masse lykke til i alle fall. Du trenger bare det ene gullegget :) 

Mange egg er ikke nødvendigvis bedre, kvaliteten kan gjerne være bedre ved få egg. Så antall bør man ikke henge seg opp i. :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det mange som har opplevd å ikke få noen av eggene befruktet? Lurer sånn på hvorfor det skjer :/ 

AnonymBruker
Skrevet

6 egg ut, ingen befruktet

Avbrutt pga ingen egg under stimulering 

12 egg ut, 10 befruktet, 8 falt fra og 2 satt inn. Gravid med tvillinger, men fødte kun et barn fordi det ene falt fra i uke 8

13 egg ut, 12 befruktet, 2 falt fra, satt inn 2 og 8 på frys. Fødte et barn. 

Har i dag 8 egg på frys som jeg gleder meg til å få satt inn, men må vente til det passer bedre. 

Anonymkode: ae8b5...518

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gode resultater for befruktning her.

1. Ivf 18 egg, 9 befruktet (ble overstimulert).

2 ivf 14 egg, 10 befruktet

3. Ivf 13 egg, 10 befruktet (sønn født).

4. Ivf 12 egg, 8 befruktet. 2 på frys

5. Ivf 12 egg, 7 befruktet. 1 på frys, gravid.

Grunnen til så mange ivf er at vi gjennomgikk pgd. Veldig mange embryo hadde en alvorlig  genetisk lidelse, og kunne ikke brukes.

Tror det ideelle tallet for egg er fra 12-15, for best kvalitet

Anonymkode: 7894f...1f6

AnonymBruker
Skrevet
På 3.3.2018 den 8.43, AnonymBruker skrev:

Tror det ideelle tallet for egg er fra 12-15, for best kvalitet

Anonymkode: 7894f...1f6

Jeg trodde det var bedre kvalitet om det var færre egg jeg 🤔 Han som utførte ultralyden på meg sa at jeg måtte ikke være så opptatt av antall. Jeg hadde tilmålte ressurser til dette, og hvis det var mange egg betydde det at de var mange som måtte dele på ressursene. Da ble ofte kvaliteten deretter. Mens et par egg som hadde alle ressursene for seg selv, ofte ga skikkelige gullegg. Men jeg hadde bare 3 egg sist gang og ingen ble befruktet, så jeg vet ikke jeg altså 🙄

Skrevet

Har bare hatt ett ICSI-forsøk. Hadde kjempemange eggposer, men kun ett egg ut. Det endte i ett egg befruktet, ett egg satt inn og graviditet på første forsøk :) Føler meg utrolig heldig og krysser fingrene for at svangerskapet forløper normalt! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed at mellom 8 og 12 egg var det optimale. For mange egg gir ikke nødvendigvis god eggkvalitet. 

Første ICSI 10 egg ut, 4 befruktet. To egg inn og to egg på frys. Ingen graviditet.

Brukte de to fryseeggene, ingen graviditet.

Andre ICSI 8 egg ut, 5 befruktet. To egg inn, fikk tvillinger. De tre på frys ble aldri brukt, ble destruert. 

Anonymkode: 410dd...3d6

• Liker 1
Gjest Annypanny
Skrevet

Første ICSI: 3 egg ut, 1 befruktet, resulterte i graviditet og fødsel.

Andre ICSI: 3 egg ute, ingen befruktet :(

Tredje ICSI: 5 egg ut i går, ventet i spenning.. 

• 1 år senere...
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Bumper opp denne, hadde vært spennende å høre fra flere :)

Skrevet

Aldri hørt om at icsi gir dårligere befruktning enn ivf? Heller motsatt? Her har de gjort icsi pga få egg ut. Er ikke funnet noe feil med kvaliteten hos ham eller meg. Det 4. uttaket fikk de 9 egg ut (8 modne) og gjorde icsi/ivf 50/50. 

5 ut, 4 befruktet med icsi

4 ut, 3 befruktet med icsi

5 ut, 4 befruktet med icsi 

9 ut/8 modne, 7 befruktet med icsi/ivf 

Alle har delt seg helt frem til dag 4, men flertallet faller fra på dag 5. Det 4. uttaket viste like god befruktning med ivf som med icsi, men de 4 blastoene vi satt igjen med til slutt, var de det var gjort icsi på. Det kan være tilfeldig, men synes allikevel det var litt interessant. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...