AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Hei Vaskemaskinen min er fra Hotpoint FMG743. På såpe skuffen står det hvordan man skal sette på 40, 60 og 20 graders vask. Men det står ingen ting om 30 graders vask? Er det noen som har denne maskinen og vet noe mer om det? Anonymkode: 0a795...dfc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Er det vanlig bomullsprogram du ønsker å benytte? Eller finvask? Anonymkode: 1b780...800
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 For vanlig bomull, sett på program 5 og trykk på temperatur knappen ved siden av centrifugeknappen til det står 30 grader i displayet. For finvask bruker du program 10. Det er 30 grader står det i bruksanvisningen. Anonymkode: 1b780...800
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 https://manuall.no/hotpoint-ariston-fmg-743-sk-vaskemaskin/ Anonymkode: 1b780...800
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: For vanlig bomull, sett på program 5 og trykk på temperatur knappen ved siden av centrifugeknappen til det står 30 grader i displayet. For finvask bruker du program 10. Det er 30 grader står det i bruksanvisningen. Anonymkode: 1b780...800 Er det på program nr 5 man endre til 30 grader? Fordi jeg tror man kan gå ned til 30 på andre programmer også. Men jeg vet ikke hva som er rett? Anonymkode: 0a795...dfc
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dytter Anonymkode: 0a795...dfc Hvorfor dytter du, når du har fått link til bruksanvisningen? Les den i stedet. Og i tillegg har du fått beskrevet hvordan du gjør det. Anonymkode: b5632...b5d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor dytter du, når du har fått link til bruksanvisningen? Les den i stedet. Og i tillegg har du fått beskrevet hvordan du gjør det. Anonymkode: b5632...b5d Stemmer det at maskinen bruker litt over 2 timer hvis den går på 30 grader?? Er ikke det litt lenge? det står ingen ting om hvordan man skal sette på en 30 graders i bruksanvisnigen,derfor spør jeg her Anonymkode: 0a795...dfc
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det at maskinen bruker litt over 2 timer hvis den går på 30 grader?? Er ikke det litt lenge? det står ingen ting om hvordan man skal sette på en 30 graders i bruksanvisnigen,derfor spør jeg her Anonymkode: 0a795...dfc Tiden kommer an på hva slags vask du setter på. Bomullsvask bruker lenger tid enn syntetisk på samme temperatur, i alle fall gjør den det hos meg (men jeg har en gammel Whirlpool). I tillegg bruker nye, energieffektive maskiner så vidt jeg vet lenger tid enn gamle maskiner med høyere energiforbruk. Og grunnen til at du ikke finner en "30-graders vask" i bruksanvisningen er at det finnes flere typer 30-graders vask, men det er ikke temperaturen som er brukt til å beskrive dem. Du må lese beskrivelsen av de forskjellige programmene og finne det programmet som passer best til tøyet du skal vaske. Deretter kan du redusere temperaturen til 30 grader. Beskrivelse av hvordan du gjør det finner du litt lenger frem i bruksanvisningen. Du må rett og slett lese bruksanvisningen, gjerne fra perm til perm, og gjøre deg kjent med funksjonene på maskinen. Nye maskiner har andre programmer og andre innstillinger enn eldre, i tillegg til at forskjellige merker også har forskjellige betegnelser på ting. En 30-gradersvask er ikke en 30-gradersvask, det finnes flere forskjellige typer beregnet på forskjellige typer tøy. Men likevel: Dette er ikke rakettforskning. Anonymkode: f314d...82b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå