Gjest Rosemoren Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Dette er et litt kronglete spørsmål, men jeg prøver. En eldre kvinne mestrer ikke bruk av mobiltelefon, og eneste mulighet til å kommunisere med henne uten personlig oppmøte, er via via fasttelefon. Hun bor i et bofellesskap, og er veldig sjeldent tilgjengelig på telefon på dagtid siden hun er sosial med de andre beboerne i fellesområdene. Av og til hender det at vi har en avtale, men så kommer noe i veien, jeg blir forsinket, og jeg har ingen mulighet til å få gitt beskjed. Så blir hun bekymret, og når hun blir redd blir hun forvirret. Derfor hadde det vært greit med en "dings" der hun kunne mottatt beskjeder, men som ikke krever tekniske ferdigheter. Jeg tenker en type personsøker der meldingen kommer opp etter et varsel. Finnes noe slikt?
Gjest Rosemoren Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 (endret) Jeg kom plutselig på at en explora smartklokke for barn kunne vært en mulighet. Er det noen som vet hvor enkle disse er i bruk? Endret 1. mars 2018 av Rosemoren
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Kjøp en drittbillig smarttelefon, sørg for at skjermen ikke låses, og fjern alle ikonene bortsett fra SMS. Hvis du kan få henne til å la være å trykke på den kan SMS-bildet være oppe hele tiden også, så lenge den er koblet til strøm. Anonymkode: f368f...ec2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå