Gå til innhold

Kosmetisk operasjon. Jeg har et problem.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente i midten av 20 årene. Mine foreldre er fra midtøsten og jeg har fått mye av de typiske trekkene. Nesa er et eksempel jeg har vært usikker på nesten hele mitt liv. Men jeg har alltid hatt den holdningen om at uansett hva så er personlighet viktigst og selvtilliten du bærer kroppen din med. Jeg har god selvtillit alt i alt og har blitt mye sterkere etter mobbing i barn og ungdomskole. 

Jeg er en i periode nå der jeg tenker mye på nesen igjen. Jeg blir lei meg når jeg ser gode rollemodeller opere nesene sine og later som om det er var ingenting. Jeg føler at det blir mindre og mindre kvinner i vårt samfunn med sære trekk i ansiktet. Jeg frykter at jeg til slutt blir den eneste som har en annerledes nese. Det har fristet å operere nesa og jeg har muligheten, men plutselig tenker jeg "faen skal jeg gi opp mine idealer fordi samfunnet mener jeg skal det?! Ikke faen heller". Hva slags rollemodell blir jeg for mine framtidige barn? 

Så jeg har disse siste ukene hatt tanker som stadig krangler med hverandre. Jeg føler at nesa mi er MEG, det er den som har styrket personligheten min og gjort meg så selvsikker. Hvis den blir annerledes så føler jeg at jeg mister meg selv. 

Egentlig så har jeg ingen spørsmål, men ønsket å dele tankene mine ang dette temaet. Har dere noen lignende erfaringer? Tror det hadde hjulpet med tankekaoset å lese andres meninger.

Anonymkode: 5d6fe...789

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir direkte trist når jeg ser alle jenter som operer nesten sin. Det er jo den som gjør DEG til DEG. 

Skal alle plutselig se helt like ut? 

Anonymkode: 4192b...982

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du svarer bra på ditt eget spørsmål (eller eget utsagn) her. Drit i hele operasjonen og bruk heller pengene du evt. sparer på en psykolog. 

Skulle jeg vært lik idealet av en mann, så måtte jeg nok brukt noen millioner under kniven for å si det sånn. Det er VELDIG mye annet jeg vil bruke disse pengene til og faktum er at jeg er fornøyd meg meg den jeg er.

En dame som har operert ansiktet sitt for å bli "penere" er vertfall ikke en personlighet jeg liker. 

Anonymkode: 1bf9d...323

AnonymBruker
Skrevet

Se på Insider Fem episoden som heter et eller annet skjønnhetsturisme eller noe. Den ligger på tv norges nett tv sider.

Sånn du tenker om nesa di er bare i hodet ditt!!!! Jeg har sett flere fra midtøsten som har operert nesa si  (og ikke fra midtøsten) og det er bare så unødvendig! De mister jo hele ansiktstrekket som gjør de til dem da! Det blir bare helt rart og merkelig. Skikkelig unødvendig.
Og hvis du ser på Kirurgiske Katastrofer som går på tv så sier legene der at nosejobs er de som flest folk er ufornøyde med. Veldig mange ender opp med å fortsette med neseoperasjon etter neseoperasjon bare fordi de har overdrevent fokus på egen nese (tenk over det , du driver jo ikke å glor på noen andres nese like mye som du har hengt deg opp i egen nese?! så INGEN andre ser på nesa di på den måten du selv gjør nå når du har hengt deg opp i den) og til slutt ender opp som michael jackson eller med ødelagte slimhinner og begrensede pustemuligheter. Noe som er stor risiko allerede fra første operasjon.

Så er det også sånn at de som først setter i gang med kirurgi har mye større sannsynlighet for å fortsette å finne nye komplekser ved seg selv siden de nå har fått erfare hvor "lett" det er å fikse på noe, så finner de flere ting de hater ved seg selv og ender opp som kirurgi addicts som ikke selv ser hvor overopererte og utseende fikserte de er, mens andre utenifra ser på deg bare som et freakshow når ting går for langt på den måten, noe som er veldig vanlig når man først har starta!

Tenk deg mennesker du kjenner og er glad i , tenk på særtrekkene dems , og tenk om de plutselig ikke skulle hatt de særtrekkene lenger, det ville jo bare vært trist! Så ikke opererer deg please!

Anonymkode: b5473...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir direkte trist når jeg ser alle jenter som operer nesten sin. Det er jo den som gjør DEG til DEG. 

Skal alle plutselig se helt like ut? 

Anonymkode: 4192b...982

Jeg synes du svarer bra på ditt eget spørsmål (eller eget utsagn) her. Drit i hele operasjonen og bruk heller pengene du evt. sparer på en psykolog. 

Skulle jeg vært lik idealet av en mann, så måtte jeg nok brukt noen millioner under kniven for å si det sånn. Det er VELDIG mye annet jeg vil bruke disse pengene til og faktum er at jeg er fornøyd meg meg den jeg er.

En dame som har operert ansiktet sitt for å bli "penere" er vertfall ikke en personlighet jeg liker. 

Anonymkode: 1bf9d...323

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se på Insider Fem episoden som heter et eller annet skjønnhetsturisme eller noe. Den ligger på tv norges nett tv sider.

Sånn du tenker om nesa di er bare i hodet ditt!!!! Jeg har sett flere fra midtøsten som har operert nesa si  (og ikke fra midtøsten) og det er bare så unødvendig! De mister jo hele ansiktstrekket som gjør de til dem da! Det blir bare helt rart og merkelig. Skikkelig unødvendig.
Og hvis du ser på Kirurgiske Katastrofer som går på tv så sier legene der at nosejobs er de som flest folk er ufornøyde med. Veldig mange ender opp med å fortsette med neseoperasjon etter neseoperasjon bare fordi de har overdrevent fokus på egen nese (tenk over det , du driver jo ikke å glor på noen andres nese like mye som du har hengt deg opp i egen nese?! så INGEN andre ser på nesa di på den måten du selv gjør nå når du har hengt deg opp i den) og til slutt ender opp som michael jackson eller med ødelagte slimhinner og begrensede pustemuligheter. Noe som er stor risiko allerede fra første operasjon.

Så er det også sånn at de som først setter i gang med kirurgi har mye større sannsynlighet for å fortsette å finne nye komplekser ved seg selv siden de nå har fått erfare hvor "lett" det er å fikse på noe, så finner de flere ting de hater ved seg selv og ender opp som kirurgi addicts som ikke selv ser hvor overopererte og utseende fikserte de er, mens andre utenifra ser på deg bare som et freakshow når ting går for langt på den måten, noe som er veldig vanlig når man først har starta!

Tenk deg mennesker du kjenner og er glad i , tenk på særtrekkene dems , og tenk om de plutselig ikke skulle hatt de særtrekkene lenger, det ville jo bare vært trist! Så ikke opererer deg please!

Jeg tror ikke jeg kommer til å operere meg nei, men jeg frykter virkelig at jeg til slutt kommer til å være den eneste med annerledes nese. Jeg ønsker ikke at samfunnet skal bli slik, men ser forandringen. Hater denne trenden med at alle bare skal forandre på noe de ikke liker. Jeg ser til og med at folk blir støttet og heiet på for å ha utført kosmetisk operasjon. De skal liksom være så "tøffe som gjør som de vil og at de gjør det for seg selv osv" noe som er helt tull. Tenk at jeg blir usikker på meg selv på grunn av noe sånt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg kommer til å operere meg nei, men jeg frykter virkelig at jeg til slutt kommer til å være den eneste med annerledes nese. Jeg ønsker ikke at samfunnet skal bli slik, men ser forandringen. Hater denne trenden med at alle bare skal forandre på noe de ikke liker. Jeg ser til og med at folk blir støttet og heiet på for å ha utført kosmetisk operasjon. De skal liksom være så "tøffe som gjør som de vil og at de gjør det for seg selv osv" noe som er helt tull. Tenk at jeg blir usikker på meg selv på grunn av noe sånt. 

Nei tro meg denne trenden er bare et blaff! Vet ikke hvor gammel du er, men på 90 tallet var det store silikon pupper og sort lipliner som var trenden alle slang seg på , på 2000 tallet var det syltynne øyebryn, foundation 8 toner mer oransje enn huden sin, og tribal tatoos, alle ser tilbake på dette å tenker "herregud fy faen hva var det vi/de dreiv med?! hahaha det ser jo helt jævlig ut!"

og nå i 2018 er det kjempe tykke øyebryn og masse fillere, ducklips og nosejobs - skal love deg at om 15 år så angrer de fleste og er flaue for hvor dumme de var, og føler seg mye styggere med ødelagte kopi-ansikter der de ser ut som kloner hele gjengen og misunner de som ikke hoppet på trenden og fortsatt ser ut som seg selv! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...