Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I 2014 inngikk vi en avtale (forlik) på samvær. Datteren min er to helger i måneden hos far, og i denne avtalen står det blant annet at far ikke skal betale bidrag, men stå for alt hun trenger hos far selv + bidra økonomisk i forhold til skole, fritidsaktiviter og lignende. 

Nå har ting endret seg endel økonomisk for meg siden da! Og jeg kunne virkelig trengt de ekstra kronene et bidrag ville gi (for å betale SFO, sparing + til datteren min.)

Kan jeg kreve dette? Vet jeg vil mest sannsynlig få et hellvette med far, da han alltid sier nei når jeg spør etter hjelp til SFO-regning, penger til kontigenter og slikt - selv om det står i avtalen at han skal hjelpes til med det.

Så han bryter jo avtalen han også...

Anonymkode: 83cfd...8e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I 2014 inngikk vi en avtale (forlik) på samvær. Datteren min er to helger i måneden hos far, og i denne avtalen står det blant annet at far ikke skal betale bidrag, men stå for alt hun trenger hos far selv + bidra økonomisk i forhold til skole, fritidsaktiviter og lignende. 

Nå har ting endret seg endel økonomisk for meg siden da! Og jeg kunne virkelig trengt de ekstra kronene et bidrag ville gi (for å betale SFO, sparing + til datteren min.)

Kan jeg kreve dette? Vet jeg vil mest sannsynlig få et hellvette med far, da han alltid sier nei når jeg spør etter hjelp til SFO-regning, penger til kontigenter og slikt - selv om det står i avtalen at han skal hjelpes til med det.

Du kan vel ikke kreve penger av far for å spare til datteren din. Sparepenger er for de som har mulighet til å spare, ingen selvfølge å få. 

Anonymkode: b3a30...fda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må du reforhandle den avtalen dere har. 

Får du til en ny avtale så bør du og ta inn i avtalen at den kan endres (på nytt) dersom økonomien til en av partene endrer seg vesentlig.

Anonymkode: 85b77...0e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...