Gå til innhold

Fremmed i en vennegjeng

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan oppfører du deg da? Når vennene prater om opplevelser de har hatt eller snakker om ting du ikke vet hva er.. 

Og du kun kjenner en av personene tilstede. Må ærlig si jeg blir litt sjenert og ukomfortabel. Prøver å skjerpe meg der..Fungerer vel best i mindre grupper. 

Anonymkode: 5e7a0...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis jeg ikke vet noe om det de snakker om  venter jeg på neste tema. Hvis jeg ikke vet hva det er de snakker om spør jeg. Foretrekker også små grupper, men har man ikke noe å bidra med til enkelte temaer er det jo bare sånn, det skjer vel de fleste.

Anonymkode: 53cdd...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å stille spørsmål og bare lytte? 

Ikke alt man kan være en del av, men det er bare deg selv som kan gjøre noe med det. 

Anonymkode: ef824...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å stille spørsmål og bare lytte? 

Ikke alt man kan være en del av, men det er bare deg selv som kan gjøre noe med det. 

Anonymkode: ef824...1bc

Joda, jeg lyttet og smilte. Men når man ikke blir inkludert i samtalen i stor grad er det jo vanskelig. 

Men en gang pratet jeg jo og delte noen av mine erfaringer (dreide seg om jobb da). Generelt sett synes jeg det er litt kleint å møte fremmede når flere kjenner hverandre fra før. 

Anonymkode: 5e7a0...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å virke interessert og bidra eller spør.

MEN, hvis jeg er i en vennegjeng og det er en fremmed med og vi snakker om ting den fremmede ikke vet noe om/har oopplevd, forteller jeg alltid bakgrunnen til historien til den fremmede.

Litt ala
"Haha, lik den drinken som på Kypros!" sier en. Den fremmede ser uviten ut.
"Du skjønner, da vi var på Kypros fikk vi en drink som hadde halvmeter med pynt men smakte skrekkelig". Alle ler og koser seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver å engasjere meg og lytte som at det er noen jeg kjenner, og le med eller spørre med.  Hvis det ikke er sånn at alle sitter i ring og er med i denne samtalen, henvender jeg meg til noen av de andre tilstede å begynner å snakke om noe annet så fremst det ikke ødelegger samtalen for de andre som prater.

Anonymkode: 0a73d...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...