AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 I 2014 inngikk vi en avtale (forlik) på samvær. Datteren min er to helger i måneden hos far, og i denne avtalen står det blant annet at far ikke skal betale bidrag, men stå for alt hun trenger hos far selv + bidra økonomisk i forhold til skole, fritidsaktiviter og lignende. Nå har ting endret seg endel økonomisk for meg siden da! Og jeg kunne virkelig trengt de ekstra kronene et bidrag ville gi (for å betale SFO, sparing + til datteren min.) Kan jeg kreve dette? Vet jeg vil mest sannsynlig få et hellvette med far, da han alltid sier nei når jeg spør etter hjelp til SFO-regning, penger til kontigenter og slikt - selv om det står i avtalen at han skal hjelpes til med det. Så han bryter jo avtalen han også... Anonymkode: 85606...0b9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Hvorfor skal han betale SFO-regning når det er du som trenger plassen? Når du får bidrag så er det du som skal stå for alle utgifter; SFO, klær, fritidsaktiviteter, mobilregning, utstyr som ski, sykkel osv osv. Det er det bidraget hans skal gå til. Da skal han ikke dele på disse utgiftene lenger Men du har selvsagt rett på bidrag. Anonymkode: 82edd...05e 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: I 2014 inngikk vi en avtale (forlik) på samvær. Datteren min er to helger i måneden hos far, og i denne avtalen står det blant annet at far ikke skal betale bidrag, men stå for alt hun trenger hos far selv + bidra økonomisk i forhold til skole, fritidsaktiviter og lignende. Nå har ting endret seg endel økonomisk for meg siden da! Og jeg kunne virkelig trengt de ekstra kronene et bidrag ville gi (for å betale SFO, sparing + til datteren min.) Kan jeg kreve dette? Vet jeg vil mest sannsynlig få et hellvette med far, da han alltid sier nei når jeg spør etter hjelp til SFO-regning, penger til kontigenter og slikt - selv om det står i avtalen at han skal hjelpes til med det. Så han bryter jo avtalen han også... Anonymkode: 85606...0b9 Du vet du kan få dekket SFO? Opptil 64% tror jeg det er..... Anonymkode: db969...46d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du vet du kan få dekket SFO? Opptil 64% tror jeg det er..... Anonymkode: db969...46d Ikke hvis hun har ny samboer/mann. Forøvrig er det bare å sende inn søknad til NAV og be de beregne bidrag for deg. Be gjerne også de kreve det inn. Da slipper du å mase på far. Anonymkode: 20417...972 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 Jeg vet jeg må stå for alt selv, det gjør jeg jo nå uansett! Derfor jeg ønsker bidrag. Anonymkode: 85606...0b9
Zanzibar3 Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal han betale SFO-regning når det er du som trenger plassen? Når du får bidrag så er det du som skal stå for alle utgifter; SFO, klær, fritidsaktiviteter, mobilregning, utstyr som ski, sykkel osv osv. Det er det bidraget hans skal gå til. Da skal han ikke dele på disse utgiftene lenger Men du har selvsagt rett på bidrag. Anonymkode: 82edd...05e Hvis han ikke vil betale for SFO må han jo ta barnet etter skoletid halvparten av uka. Mor trenger SFO fordi barnet bor hos mor. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 1 time siden, Zanzibar3 skrev: Hvis han ikke vil betale for SFO må han jo ta barnet etter skoletid halvparten av uka. Mor trenger SFO fordi barnet bor hos mor. Hun får dekket det meste av SFO nettopp fordi hun er alene. Anonymkode: 82edd...05e 1
Zanzibar3 Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun får dekket det meste av SFO nettopp fordi hun er alene. Anonymkode: 82edd...05e Nei man får ikke automatisk dekket det meste av SFO fordi man har hovedomsorgen. Hvis man mottar ytelser av NAV kan man søke om støtte. Hvis man er i jobb får man selvsagt ikke dekket SFO.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 16 minutter siden, Zanzibar3 skrev: Nei man får ikke automatisk dekket det meste av SFO fordi man har hovedomsorgen. Hvis man mottar ytelser av NAV kan man søke om støtte. Hvis man er i jobb får man selvsagt ikke dekket SFO. Jo, en får dekket SFO- utgiftene når en er i jobb. Det heter "støtte til barnetilsyn" Jeg jobbet 100 % og betalte 500 kr i mnd i SFO. Jeg skulle betalt 1800. Anonymkode: 9ed88...3ff
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #10 Skrevet 3. mars 2018 Be NAV fastsette bidrag og kreve inn, så slipper du mer av dette. At dere kan ha avtalt noe annet spiller liten rolle, dette er penger til barnet. Og når faren heller ikke bidrar som han har lovet så er dette greit. Men fortell han det først kanskje. Vis til avtalen deres og si at enten må han forholde seg til den ellers må du be NAV om hjelp slik at han bidrar med det han skal. Anonymkode: 00c29...cac
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #11 Skrevet 3. mars 2018 For øvrig er jeg også alene med mitt barn og får ikke støtte til barnetilsyn. Ikke alle har krav på det bare fordi man er alene. Anonymkode: 00c29...cac 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 8 timer siden, Zanzibar3 skrev: Nei man får ikke automatisk dekket det meste av SFO fordi man har hovedomsorgen. Hvis man mottar ytelser av NAV kan man søke om støtte. Hvis man er i jobb får man selvsagt ikke dekket SFO. Hvorfor påstår du ting du ikke har peiling på? Ærlig talt! Tjener du under 6g(1g er ca 94000,-) så har du rett på stønad til barnetilsyn. Anonymkode: 82edd...05e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For øvrig er jeg også alene med mitt barn og får ikke støtte til barnetilsyn. Ikke alle har krav på det bare fordi man er alene. Anonymkode: 00c29...cac Hvis du tjener under 6g og er enslig har du rett på det. Anonymkode: 82edd...05e
SesameStreet Skrevet 3. mars 2018 #14 Skrevet 3. mars 2018 (endret) 10 timer siden, Zanzibar3 skrev: Nei man får ikke automatisk dekket det meste av SFO fordi man har hovedomsorgen. Hvis man mottar ytelser av NAV kan man søke om støtte. Hvis man er i jobb får man selvsagt ikke dekket SFO. Det er omvendt. Får du ytelser av NAV så får du ikke stønad til barnetilsyn. Er du i jobb så får du stønad til barnetilsyn. Jeg er alene, mottar AAP og kan søke om det de gangene jeg er i et tiltak. Når jeg står i kø for å komme inn på et tiltak, noe som du ofte må gjøre i flere måneder, så får du ikke det. Endret 3. mars 2018 av SesameStreet
SesameStreet Skrevet 3. mars 2018 #15 Skrevet 3. mars 2018 På 1.3.2018 den 12.17, AnonymBruker skrev: I 2014 inngikk vi en avtale (forlik) på samvær. Datteren min er to helger i måneden hos far, og i denne avtalen står det blant annet at far ikke skal betale bidrag, men stå for alt hun trenger hos far selv + bidra økonomisk i forhold til skole, fritidsaktiviter og lignende. Nå har ting endret seg endel økonomisk for meg siden da! Og jeg kunne virkelig trengt de ekstra kronene et bidrag ville gi (for å betale SFO, sparing + til datteren min.) Kan jeg kreve dette? Vet jeg vil mest sannsynlig få et hellvette med far, da han alltid sier nei når jeg spør etter hjelp til SFO-regning, penger til kontigenter og slikt - selv om det står i avtalen at han skal hjelpes til med det. Så han bryter jo avtalen han også... Anonymkode: 85606...0b9 Jeg ville informert far først om det du sier her, at du mener han bryter avtalen og derfor vil du søke om bidrag. Du gir han sjansen til å uttale seg, endre seg eller å godta det som skjer. Han får seg ikke noen ubehagelig overraskelser selv om han kanskje blir sur. Du kan selvfølgelig kreve bidrag. Et barn koster penger. Det er ikke gratis og et skolebarn koster vanvittig mye penger.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #16 Skrevet 3. mars 2018 Avtalen dere imellom er ikke gyldig. Du kan når som helst be Nav fastsette og innkreve bidrag. Anonymkode: 8c257...0c7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #17 Skrevet 3. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tjener under 6g og er enslig har du rett på det. Anonymkode: 82edd...05e Det er jeg klar over, men slik det sto over har alle krav på dette- som ikke er riktig. Anonymkode: 00c29...cac
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #18 Skrevet 3. mars 2018 Du kan i hvertfall ikke forvente noe om du en gang trenger goodwill ... og du bryter avtalen.. Anonymkode: dc8e4...f27
Britt Banditt Skrevet 3. mars 2018 #19 Skrevet 3. mars 2018 22 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan i hvertfall ikke forvente noe om du en gang trenger goodwill ... og du bryter avtalen.. Anonymkode: dc8e4...f27 Om TS trenger goodwill? Leste du at far ikke overholder avtalen i dag og betaler halvparten slik han skal? Hadde far gjort som de avtalte hadde jo ikke TS trengt å be om bidrag gjennom NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå