Gå til innhold

På ferie med familie. Sur tante

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må få det ut. Er på gran canaria i anledning onkel sin 50 års dag. Min mor, far, bror og samboeren min,23 tante og onkel. Vi er på et flott hotell, det flotteste sydenhotellet JEG har vært på i alle fall. 

Her koser jeg meg egentlig veldig. Bor rett  ved stranden, baren lager de nydeligste drinker, isbaren har en god is som nesten smaker brunost (har planer om å spise meg gjennom resten av slagene), frokosten har alt jeg kunnne forestille meg, bacon, eggerøre, pølser av alle slag, mye pålegg, omelett, pannekaker og ja..  Så skjønner sikkert at jeg er glad i mat. Nesten litt på barnslig vis  blir jeg litt lykkelig å kunne spise 2 is og forsyne meg 3 ganger til frokost og drikke drinker kl 11 på dagen hvis jeg vil det. Når det er ferie altsåJeg er ikke 5 tonn og alkoholiker , men jeg elsker mat.Og søtt litt som et barn :fnise: 

Vel så over til det irriterende. Tanten min kommer stadig med stikk. Kan ikke drikke kl 12 på dagen ikke fylledrikking, men jeg bestilte pina colada jeg koste meg med), en kveld ble jeg, samboer og bror litt brisne. Lo høyt i baren og spilte kort. Slik oppførsel var hotellet for fint tilmente hun, men bartendenderne bare tullet og lo med oss.  Og ikke minst jeg spiser for mye til frokost! 

En kveld ville tanten min på "fin" restursnt så vi spiste 3retters alle sammen på en flott resturant til ganske mye penger. Maten var god og det var flott å ta seg råd til det en kveld, men jeg og samboer har ikke råd til å spise middag for 1500 kr hver kveld. Ikke de andre heller, spesiemt ikke broren min spm fremdeles er student. 

Jeg har brukt tripadvisor og funnet resturanter med god litt billigere mat. Jeg fant blant annet en litt bortgjemt restura t med utrolig god hjemmelaget pasta og pizzaen var helt nydelig. Her trampet tanta mi ut fra for øl og pasta var ikke bra nok. Hun gikk glipp av et godt måltid. Kan ikke huske hun har vært slik før. Hun fortalte meg ogsp at jeg sikkert kom til å dø av hjerteinfarkt, på en tullemåte, men litt som et stikk også. Selv bruker hun en halvtime på å få i seg en melonbit! 

Onkelen min unskylder henne og ser ut til å bli flau over oppførselen hennes han også. Føler jeg må gå på tærne for ikke å gjøre noe galt, gjør jeg noe galt? Det negynner å ødelegge litt stenningen.. Er ikke igjen så mange dagene her nå, men begynner bli drittlei. De andre har kommentert at hun hakker spesielt på meg, men at hun ka skje inke har det så bra eller at det må være noe. 

Bør kanskje snakke med henne..? 

Anonymkode: 9070b...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det din tante og onkel som betaler alt?

Anonymkode: 29329...6ed

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det din tante og onkel som betaler alt?

Anonymkode: 29329...6ed

Det synes jeg ikke har noe med saken å gjøre hvis ts er voksen. Hun har med seg en kjæreste eller samboer også. De unge trenger å få være litt i fred.

Ville oversett surmulingen eller, jeg ville vel satt tanta på plass uten å gjøre det i all offentlighet.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor er dere finner resturanter til 1500 kr?

Selv i fancy området i Maspalomas klarer vi ikke det...

Jeg har en følese pga det at du overdriver og overreager..

Og du må vel ikke bestille 3 retter vel...?

Anonymkode: 62cba...f58

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Hvor finner  dere resturanter til 1500 kr?

Selv i det fancy området i Maspalomas klarer vi ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke bry deg om henne, det er hun som ikke har det noe godt, ikke ta det inn over deg. Kos deg på ferie :) 

Men i og med at din onkel er jubilanten ville jeg fortsatt å være hyggelig og inkluderende, og hevet meg fint over dårlig oppførsel. Men ikke gå på kompromiss av egen økonomi når det gjelder restauranter og aktiviteter. 

Anonymkode: a38ef...bbc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde ikke brydd meg om det. Min mor er slik, og kommer alltid med slike stikk på ferier. Jeg og min samboer, min bror og hans kjæreste samt min far er alle veldig like - egentlig akkurat som deg. Elsker mat, i store mengder, og å ta en pils kl. 12 er det som er ferie :fnise: Vi har bare funnet oss i det, det går over. Så lenge dere inkluderer din onkel, og han har en fin tur - ville jeg kjørt på ;) 

Anonymkode: 44ae5...8da

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er dere finner resturanter til 1500 kr?

Selv i fancy området i Maspalomas klarer vi ikke det...

Det lurer jeg på også?

Aldri opplevd at 3 retter der har vært så dyrt... Ikke engang i nærheten...

Anonymkode: 363d9...7ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det lurer jeg på også?

For meg høres dette ut som en all inclusive hotell, og dermed har nok ikke de vært ute spist hver dag, og det er en kveld man går ut på en fin resturant for å få litt forandring til maten på hotellet, man må ikke velge det absolutte dyreste på menyen og man må ikke spise tre retter...

Her tror jeg det har vært oppførsel av ts som tante er blitt irriterrt over... Selvom jeg også ser hvorfor ts kan bli irrittert over, dette er jo en familietur, ikke en fylletur med venner...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

For meg høres dette ut som en all inclusive hotell, og dermed har nok ikke de vært ute spist hver dag, og det er en kveld man går ut på en fin resturant for å få litt forandring til maten på hotellet, man må ikke velge det absolutte dyreste på menyen og man må ikke spise tre retter...

Her tror jeg det har vært oppførsel av ts som tante er blitt irriterrt over... Selvom jeg også ser hvorfor ts kan bli irrittert over, dette er jo en familietur, ikke en fylletur med venner...

"tante

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Signerer den.

Anonymkode: cd578...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg på også?

Fancypancy på hotellet. En vinflaske og litt så ble det det. Og jeg visste om dette på forhånd før vi gikk dit så klager ikke på det. Sykt god mat og fantastisk vin. Bare at jeg vil ikke spise der flere ganger.  De hadde  en meny jeg ikke skjønner bæret av også. 

Nei vi har betalt alt selv. Har vært med på å spandere billett og hotell til onkelen min. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og nei frokost er inkludert prisen, ikke noe annet. Så vi er ute å spiser hver kveld. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Syns dere høres vanskelig ut alle sammen. Er åpen for at du og samboeren din oppfører dere ufint og ser ikke hvordan egoturen dere har gjort det til plager tanten

Anonymkode: 9b3f7...188

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og syns forresten ikke at en flaske vin og 3 retters kjempemat for 2 personer ikke var verdt den prisen. Onkelen min koste seg max! Bare at jeg ikke har råd til den prisklassen hver gang og at tanten min ser ut til å ikke syns vi velger fine nok resturanter. 

På resturanten var det få retter til lik pris så var ikke et sted å  "spare" penger på. Uansett ikke noe å si vi skulle kose oss og visste godt at det var litt stivt. Så det har egentlig ikke noe med saken å gjøre at vi spiste der en kveld. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns dere høres vanskelig ut alle sammen. Er åpen for at du og samboeren din oppfører dere ufint og ser ikke hvordan egoturen dere har gjort det til plager tanten

Anonymkode: 9b3f7...188

Okei. Ufint hvordan da og egotur? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fancypancy på hotellet. En vinflaske og litt så ble det det. Og jeg visste om dette på forhånd før vi gikk dit så klager ikke på det. Sykt god mat og fantastisk vin. Bare at jeg vil ikke spise der flere ganger.  De hadde  en meny jeg ikke skjønner bæret av også. 

Nei vi har betalt alt selv. Har vært med på å spandere billett og hotell til onkelen min. 

Da har dere vel ikke så dårlig råd, at dere ikke kan spandere et måltid en gang 750 kr hver.. Du spandere å masse is på deg. du sier jo selv at du skal spise alle slagene, og at det er deilig å kunne bare forsyne seg med drikke-det høres ut som all inclusive, hvis det ikke det, og du betaler for alle isen du spiser og all drinkene du kjøper har ingenting å klage på

Men som sagt man behøver ikke bestille det dyreste på menyen,man må ikke spise tre retter jeg brukte 1700 kr på mat og drikke på en uke i GC, spiste frokot og lunsj med brød og pålegg fra butikk, når vi gikk å ut spiste kjøpte jeg bare en hoved (en av de billigste menyen) pluss en drikke. Og dette var på finere resturanter, og de dyrere resturantene, bla i maspalonas ved lystårnet, der alle de dyre butikkene er..

For meg virker det som dere drikker mye, som jeg kan se hun blir irritert over, og kanskje hun er irrtiert over at dere bruker mye penger på alkohol og is, slik at dere ikke har "råd" til å spise ute..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da har dere vel ikke så dårlig råd, at dere ikke kan spandere et måltid en gang 750 kr hver.. Du spandere jo en  masse is på deg. du sier jo selv at du skal spise alle slagene, og at det er deilig å kunne bare forsyne seg med drikke-det høres ut som all inclusive for meg, hvis det ikke det, og du betaler for alle isen du spiser og all drinkene du kjøper har du ingenting å klage på

Men som sagt man behøver ikke bestille det dyreste på menyen,man må ikke spise tre retter jeg brukte 1700 kr på mat og drikke på en uke i GC, spiste frokot og lunsj med brød og pålegg fra butikk, når vi gikk å ut spiste kjøpte jeg bare en hoved (en av de billigste menyen) pluss en drikke. Og dette var på finere resturanter, og de dyrere resturantene, bla i maspalonas ved lystårnet, der alle de dyre butikkene er..

For meg virker det som dere drikker mye, som jeg kan se at hun blir irritert over, og kanskje hun er irrtiert over at dere bruker mye penger på alkohol og is, slik at dere ikke har "råd" til å spise ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har dere vel ikke så dårlig råd, at dere ikke kan spandere et måltid en gang 750 kr hver.. Du spandere å masse is på deg. du sier jo selv at du skal spise alle slagene, og at det er deilig å kunne bare forsyne seg med drikke-det høres ut som all inclusive, hvis det ikke det, og du betaler for alle isen du spiser og all drinkene du kjøper har ingenting å klage på

Men som sagt man behøver ikke bestille det dyreste på menyen,man må ikke spise tre retter jeg brukte 1700 kr på mat og drikke på en uke i GC, spiste frokot og lunsj med brød og pålegg fra butikk, når vi gikk å ut spiste kjøpte jeg bare en hovedrett (en av de billigste menyen) pluss en drikke. Og dette var på finere resturanter, og de dyrere resturantene, bla i maspalonas ved lystårnet, der alle de dyre butikkene er..

For meg virker det som dere drikker mye, som jeg kan se hun blir irritert over, og kanskje hun er irrtiert over at dere bruker mye penger på alkohol og is, slik at dere ikke har "råd" til å spise ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene forskjell på en kule is og en pils til sammen 35 kr og middag ute til over 1000 kr. Den ene gangen var helt greit. 

Og tja et eksempel på drikking en dag:

var en pils og en drink i baren i hotellet i 12 tiden 

Vin til middagen 

Koste oss sammen med de andre untatt tante som la seg tidlig med øl og drinker på kvelden. Onkel var godt beruset da han la seg ved siden av henne :fnise:

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...