AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Hei. Jeg så i dag at jeg har betalt en nettgiro til Mynameon As (for over et halvt år siden) , men jeg forstår ikke hva jeg har betalt for. Kan noen hjelpe meg? Alle mine kjøp hos nettbutikker blir betalt med kredittkort, og jeg har oversikt over navnene på de som jeg betaler mine faste regninger (strøm, husleie osv) til, og jeg kan ikke huske å ha vært borti navnet Mynameon As tidligere. Er dette et firma som har byttet navn? Anonymkode: 1b4b8...f21
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Hvorfor sjekket du ikke dette før du betalte? Anonymkode: c8196...cf7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sjekket du ikke dette før du betalte? Anonymkode: c8196...cf7 Jeg sjekker alltid før jeg betaler. Navnet på firmaet kjenner jeg ikke igjen. Derfor undret jeg på om de har byttet navn. Anonymkode: 1b4b8...f21
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 1 minutt siden, asterix skrev: http://www.nameon.no Julegaver kanskje? Takk for svar. Har du kjennskap til den butikken? Vet du om de har byttet navn? Anonymkode: 1b4b8...f21
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 Jeg har aldri kjøpt broderte produkter... Anonymkode: 1b4b8...f21
asterix Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har du kjennskap til den butikken? Vet du om de har byttet navn? Anonymkode: 1b4b8...f21 Jeg googlet bare mynameon... 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 3 minutter siden, asterix skrev: Jeg googlet bare mynameon... Ok. Takk Hvordan er det når dette er en nettgiro? Har giroen kommet i betalingsoversikten i min nettbank, uten at jeg selv må ha lagt den inn? Anonymkode: 1b4b8...f21
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 Nettgiro må du normalt legge inn selv. Efaktura og avtalegiro kommer automatisk inn i nettbanken. Det er vel bare å ringe mynameon og høre hvilke varer du faktisk har betalt for? Anonymkode: 46f80...946 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 På 1.3.2018 den 11.24, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg så i dag at jeg har betalt en nettgiro til Mynameon As (for over et halvt år siden) , men jeg forstår ikke hva jeg har betalt for. Kan noen hjelpe meg? Alle mine kjøp hos nettbutikker blir betalt med kredittkort, og jeg har oversikt over navnene på de som jeg betaler mine faste regninger (strøm, husleie osv) til, og jeg kan ikke huske å ha vært borti navnet Mynameon As tidligere. Er dette et firma som har byttet navn? Anonymkode: 1b4b8...f21 Nettgiro? Hvilken giro er det? Vi har efaktura og avtalegiro, i tillegg til telegiro. Har du betalt med kort så er det ingen giro innvolvert. Du skriver som om du har alt gående ut fra samme konto? Debet kort bruker du aldri til netthandel. Det er å be om problemer. I tillegg skal du kontrollere konotoen din hver måned. Dermed bør du ha kontroll på bevegelsene på kontoene dine før det går så lang tid som her. Anonymkode: 98236...7fc
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 Nettgiro er et begrep flere banker bruker på giro du manuelt selv har lagt inn i nettbanken. Anonymkode: 46f80...946 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #13 Skrevet 2. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 1) Nettgiro? Hvilken giro er det? Vi har efaktura og avtalegiro, i tillegg til telegiro. 2) Har du betalt med kort så er det ingen giro innvolvert. Du skriver som om du har alt gående ut fra samme konto? Debet kort bruker du aldri til netthandel. Det er å be om problemer. 3) I tillegg skal du kontrollere konotoen din hver måned. Dermed bør du ha kontroll på bevegelsene på kontoene dine før det går så lang tid som her. Anonymkode: 98236...7fc 1) Se her 2) Alle mine kjøp hos nettbutikker betaler jeg med kredittkort. 3) Det har du rett i, og det gjør jeg også svært ofte (flere ganger pr uke) MEN jeg har aldri kjøpt noe fra det firmaet, så de jeg betalte til må ha byttet navn etter at jeg betalte, eller en feil har oppstått. Anonymkode: 1b4b8...f21
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #14 Skrevet 2. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettgiro er et begrep flere banker bruker på giro du manuelt selv har lagt inn i nettbanken. Anonymkode: 46f80...946 Takk Anonymkode: 1b4b8...f21
Hanne67 Skrevet 2. mars 2018 #15 Skrevet 2. mars 2018 (endret) I likhet med det flere over her nevner, så er MyNameOn et firma som broderer navn på badekåper, håndklær osv. Jeg har selv fått julegave som har vært bestilt der. Jeg forslår at du ringer de og spør hva du har bestilt, samtidig som du oppgir dato og fakturanr./kundenr. Nettgiro er bare en vanlig giro man selv legger inn i nettbanken. I og med at du har betalt til de så tyder det på at du har fått en giro med pakken som du har betalt. Når du bruker kredittkort, så vil du få giro fra kredittkortselskapet som du betaler, så da er det jo de som står som mottaker. Endret 2. mars 2018 av Hanne67 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #16 Skrevet 2. mars 2018 1 time siden, Hanne67 skrev: I likhet med det flere over her nevner, så er MyNameOn et firma som broderer navn på badekåper, håndklær osv. Jeg har selv fått julegave som har vært bestilt der. Jeg forslår at du ringer de og spør hva du har bestilt, samtidig som du oppgir dato og fakturanr./kundenr. Nettgiro er bare en vanlig giro man selv legger inn i nettbanken. I og med at du har betalt til de så tyder det på at du har fått en giro med pakken som du har betalt. Når du bruker kredittkort, så vil du få giro fra kredittkortselskapet som du betaler, så da er det jo de som står som mottaker. Takk for råd Det var veldig betryggende å få svar på det spørsmålet jeg stilte, da det jeg fryktet var at noen hadde trekt meg for penger uriktig. Jeg fant ut av hva som har skjedd. Mottakernavnet ble endret (inne på nettbanken) etter at jeg har betalt regningen. De som jeg betalte regningen til ser ut til å være under samme firma som Mynameon As, nå. (Jeg bruker kredittkort ved kjøp på nettet, men ved dette kjøpet var det ikke mulig å velge annen betalingsmåte enn å få tilsendt papirfaktura). Jeg har også erfaring med at det har skjedd hos andre (med andre mottaker-firma-navn). at mottakernavnet endres inne på nettbanken etter at regningen er betalt. Når man da ikke kjenner igjen firmanavnet, er det lett å bli usikker på hva som har skjedd. Anonymkode: 1b4b8...f21 1
Hanne67 Skrevet 2. mars 2018 #17 Skrevet 2. mars 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd Det var veldig betryggende å få svar på det spørsmålet jeg stilte, da det jeg fryktet var at noen hadde trekt meg for penger uriktig. Jeg fant ut av hva som har skjedd. Mottakernavnet ble endret (inne på nettbanken) etter at jeg har betalt regningen. De som jeg betalte regningen til ser ut til å være under samme firma som Mynameon As, nå. (Jeg bruker kredittkort ved kjøp på nettet, men ved dette kjøpet var det ikke mulig å velge annen betalingsmåte enn å få tilsendt papirfaktura). Jeg har også erfaring med at det har skjedd hos andre (med andre mottaker-firma-navn). at mottakernavnet endres inne på nettbanken etter at regningen er betalt. Når man da ikke kjenner igjen firmanavnet, er det lett å bli usikker på hva som har skjedd. Anonymkode: 1b4b8...f21 Så bra du fant ut av det! Det er litt vanskelig når man betaler til et underfirma og så er det et annet navn som kommer opp på kontoutskriften, - da blir man usikker med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #18 Skrevet 2. mars 2018 2 timer siden, Hanne67 skrev: Så bra du fant ut av det! Det er litt vanskelig når man betaler til et underfirma og så er det et annet navn som kommer opp på kontoutskriften, - da blir man usikker med en gang. Takk Jeg skal lage meg en egen bok der jeg noterer opp alle transakjsoner fra min brukskonto, for å holde oversikten. Jeg gjorde dette før. Anonymkode: 1b4b8...f21
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #19 Skrevet 15. oktober 2020 http://vinklubben.no/ Hører også under dette selskapet :-) Anonymkode: 6c30b...7e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå