Gå til innhold

Barneforsikring

Junebug

Anbefalte innlegg

Har dere barneforsikring? Hvorfor? Hvorfor ikke? Hvis dere har det, hvilket forsikringsselskap har dere?

Jeg er totalkunde hos If og vurderer å skaffe meg barneforsikring gjennom dem etter at barnet har kommet, har termin om to uker. Men jeg er litt usikker på om man trenger barneforsikring og om dette er det selskapet som har det beste tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forsikring på mine gjennom Vesta. Er usikker på om den er så omfattende som en såkalt "barneforsikring". Bestemoren tok opp forsikring gjennom Nordea og den er nå overført til Vesta.

Hva som er det beste tilbudet for deg er det kun du som kan si. Jeg tror den jeg har er en ren ulykkesforsikring, men barn kan også rammes av sykdom som kan ha store økonomiske konsekvenser. Du må finne ut hva som er viktig for deg.

Dersom du seriøst vurderer forsikring mot sykdom så gjør det så snart barnet er født. En av mine har noen sykdommer som i dag ville det ha gitt begrensinger i mulighet til forsikringer. Derfor lønner det seg å ta en slik forsikring tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi har barneforsikring i Storebrand. Der dekkes det både inne med ulykke og noen utvalgte sykdommer. Ved uførhet får man en engangssum og et årlig beløp deretter. Det er det årlige beløpet som skiller Storebrand fra de andre. Gjensidige har et engangsbeløp men ingen årlig utbetaling etter det. Blir barnet invalid før det rekker å komme i jobb vil det få lite å rutte med fra staten. Med det årlige beløpet kan det i hvertfall være å leve av.

Gjensidige har til gjengjeld ombyggingsstønad av hus ol. hvis det skulle bli nødvendig. Dette har ikke Storebrand.

Hos Storebrand har du ca 450 kr dagen i dagpenger hvis barnet skulle havne på sykehus og du vil/må være der med det. Gjensidige har til sammenligning 250 kr.

Vi falt ned på Storebrand sin løsning. Hva du velger må du igrunnen vurdere selv, men jeg tror Gjensidige og Storebrand er de som har best tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ACE insurance, og har egentlig ikke noe å utsette på det. De dekker ombygging av hus ved invaliditet, og mye høyere summer ved sykdom , husker dessverre ikke akkurat hvor mye,

og så dekker de 500 i dagpenger hvis barnet havner på sykehus.

Betaler 79,- i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte "vente-barn-forsikring" hos Trygg Hansa.

Det er en kjempefin ordning!!

Her er barnet forsikret før det er født, og i det første leveåret. Forsikringen kostet i underkant av 1000kr.

Da er du forsikret i tilfelle noe skulle skje under fødselen (noe det sikkert ikke skjer, men..) også.

Jeg anbefaler deg denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte forsikring i Storebrand. Mest fordi vi har de andre livs- og pensjonsforsikringene våre der, men også fordi jeg fikk dem anbefalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har forsikret barna i Sparebank1. De skal visst være forsikret både mot uførhet ved skade og ved sykdom. Tror også at det dekker ombygning. Tror det er en meget bra forsikring, og ganske lik i pris som de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...