AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Del Skrevet 1. mars 2018 Vi har akkurat nå -13, og med denne vinden 22 effektive kuldegrader. Kan man trille tur nå? Gå ut i bilen? Rusle opp til naboen? Eller må man holde seg inne? Jeg har hørt kulden skal sitte i en måned til. Hva gjør man der det faktisk er så kaldt hele tiden? Anonymkode: 31c41...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 1. mars 2018 #2 Del Skrevet 1. mars 2018 Hold dere inne! Det er mye luft ned i lungene på det lille barnet. De puster mye fortere enn oss voksne. Det er ikke noe man ikke kan avlyse å gjøre seinere. Alle forstår dette når du avlyser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Del Skrevet 1. mars 2018 Trille tur kan man ikke i hvertfall. Men å bevege seg til og fra bilen kan man selvsagt. Anonymkode: 5c383...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. mars 2018 #4 Del Skrevet 1. mars 2018 Du trenger ikke akkurat trille tur i dette været, men man kan ikke mure seg inne heller og det bor jo folk i skikkelig kalde områder også uten at det forhindrer dem fra å leve normalt. Kle barnet godt og beskytt ansiktet fra vinden (det er jo lunt og godt nede i vognen) så er det selvfølgelig helt greit å gå til naboen, gå til bilen, ta en tur på butikken o.l. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 1. mars 2018 #5 Del Skrevet 1. mars 2018 I vognen,ved barnets hode er temperaturen en annen enn ute. Du kan fint gå til naboen, til bilen eller en kort tur. Dersom man ikke kunne gå ut korte turer ved disse temperaturene, er det mange babyer i dette landet som ikke ville fått noe særlig frisk luft. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Del Skrevet 1. mars 2018 Har selv en grense på - 10, vet flere bhg følger samme. Anonymkode: 03215...b71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Del Skrevet 1. mars 2018 Ville ikke gått lang tur. Men inn i bilen å over til naboen må da gå. Anonymkode: 32554...773 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 1. mars 2018 #8 Del Skrevet 1. mars 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har akkurat nå -13, og med denne vinden 22 effektive kuldegrader. Kan man trille tur nå? Gå ut i bilen? Rusle opp til naboen? Eller må man holde seg inne? Jeg har hørt kulden skal sitte i en måned til. Hva gjør man der det faktisk er så kaldt hele tiden? Anonymkode: 31c41...96f Det spørs hvor gammel babyen er. En snart 1-åring tåler mer enn en på 3 uker. Men FØLES det kaldere enn -10 (og det kan det gjøre hvis det er -3 og blåser!) så anbefales det å ikke ta med de minste ut på tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #9 Del Skrevet 1. mars 2018 Hadde holdt meg så mye inne som mulig. Ut i bilen går greit. Kan evt kjøre til et kjøpesenter og trille litt rundt der inne, så babyen og du får litt miljøskifte:) Anonymkode: c6a46...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #10 Del Skrevet 1. mars 2018 https://www.nrk.no/telemark/lege-mener-barn-taler-mer-enn-10-minusgrader-1.13937389 Man må leve og jeg som ikke har bil. Må faktisk ta med barna ut i vogn for å handle, levere i barnehage osv osv. Minste er fire måneder, de andre to og fem. Anonymkode: ae625...564 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #11 Del Skrevet 1. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/telemark/lege-mener-barn-taler-mer-enn-10-minusgrader-1.13937389 Man må leve og jeg som ikke har bil. Må faktisk ta med barna ut i vogn for å handle, levere i barnehage osv osv. Minste er fire måneder, de andre to og fem. Anonymkode: ae625...564 Jeg bor på finnmarksvidda. Barna her dør ikke, og vi triller tur som alle andre i Norge. Nå har vi hatt mellom -12 og -20 siden begynnelsen av januar. Anonymkode: 544f2...81d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 1. mars 2018 #12 Del Skrevet 1. mars 2018 (endret) Jeg har tatt barna ut ned til -16 på tur i vogn, men dersom det har blåst så har vi tatt på regntrekket over bagen (mindre åpning) i tillegg til alt av klær og vognposer, også triller vi så vinden blåser fremme på vogna så godt som mulig. Har dradd den etter meg fordi jeg ikke har giddet å snu bagen flere ganger, fordi jeg vet det kommer en sving snart så jeg kan trille fremover igjen. Men regntrekket hjelper på å holde vinden ute, det er ofte mange glidelåser og ventiler og sømmer på bagen når det blåser iskaldt. Endret 1. mars 2018 av Zoey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 1. mars 2018 #13 Del Skrevet 1. mars 2018 Vi holder soving til inne ved mindre enn ca -10 effektive. Triller kort hvis kaldere men vindstille. Nå i den temp og vinden som har vært har hu kjørt de 3 min t/r bhg (8-10 min å trille), og hun er nettopp to. Med liten baby hadde jeg kun gått til/fra bilen rett utenfor døra og da beskyttet mot vind med teppe over bilstolen. Innbiller meg at den sarte barnehuden raskt får frostskader om man er uheldig med den vinden her altså... heldigvis løyet mye her på Østlandet nå da, men sover inne i dag ja siden hun ikke er i form og hjemme fra bhg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apriljuli Skrevet 2. mars 2018 #14 Del Skrevet 2. mars 2018 På 1. mars 2018 den 10.08, AnonymBruker skrev: Vi har akkurat nå -13, og med denne vinden 22 effektive kuldegrader. Kan man trille tur nå? Gå ut i bilen? Rusle opp til naboen? Eller må man holde seg inne? Jeg har hørt kulden skal sitte i en måned til. Hva gjør man der det faktisk er så kaldt hele tiden? Anonymkode: 31c41...96f Hvor gammel er babyen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 2. mars 2018 #15 Del Skrevet 2. mars 2018 Vi går kun til garasjen hvis det er under -10, som er anbefalningen i følge helsesøster. Vi triller ikke eller oppholder oss ute. Babyen er 3 måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apriljuli Skrevet 3. mars 2018 #16 Del Skrevet 3. mars 2018 (endret) Sønnen min er snart 8 mnd. Hvis bestemoren hans f. eks ville hatt han med på et tur ut hadde jeg ikke syntes det hadde vært noe problem. JEG hadde aldri tatt han med ut fordi jeg kvier meg for å gå ut bare det er -10 Fryser så fort! Han derimot ligger jo så sinssykt innpakka. Han er jo også en helnorsk baby og litt kald luft er da bare bra for lungene? Tror grunnen til at man får høre at man ikke skal ta med baby ut når det er så og så lav temp er pga allergi, astma osv? Hvis en baby kan ha astma da, hehe. Kan lite om det. Men hvis du har på følelsen at babyen din er sånn som reagerer på det, så kan man jo la være eller prøve en liten tur ut og se hvordan det går? Hvis jeg absolutt hadde måtte gå ut i -20 med han, så hadde jeg gjort det. Syntes man fort blir litt overforsiktig når det gjelder babyer. Endret 3. mars 2018 av apriljuli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apriljuli Skrevet 3. mars 2018 #17 Del Skrevet 3. mars 2018 9 timer siden, Jolanda skrev: Vi går kun til garasjen hvis det er under -10, som er anbefalningen i følge helsesøster. Vi triller ikke eller oppholder oss ute. Babyen er 3 måneder. Syntes det hørtes rart ut at man ikke kan ta med en baby på 3 mnd ut når det er er under -10 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #18 Del Skrevet 3. mars 2018 Det høres veldig rart ut å ikke skulle være ute i det hele tatt med baby fra -10. Da er det jo mange steder i Norge man ikke kan være ute hele vinteren. Man kan jo ikke barriere seg helt inne, småturer til butikk og helsestasjon må man jo. Babyen ligger jo lunt i og beskyttet i vogn. Jeg tenker også at hvor man bor spiller inn, tørr forurenset luft i Oslo skjønner jeg at man unngår. Anonymkode: 00526...bd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #19 Del Skrevet 3. mars 2018 Vi har holdt oss inne i fire dager pga kulden. Det er kjedelig men jeg tør ikke ta sjansen! Anonymkode: 8c116...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Viva_2017 Skrevet 3. mars 2018 #20 Del Skrevet 3. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har holdt oss inne i fire dager pga kulden. Det er kjedelig men jeg tør ikke ta sjansen! Anonymkode: 8c116...bb8 Jøss. Jeg var alene med baby, uten bil. Hadde vært litt kjipt å sitte hjemme og sulte fordi jeg ikke kom meg på butikken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå