AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Ja så har barnet mitt begynt å våkne opp kl 02 om natten og sovner ikke før kl 06 igjenn , han er våken og ligger i senga si , vi sier det er natt og gir beksjed om at vi ikke kan opp å leke , han tar beskjeden og ligger å babbler litt vrir seg osv , nå er det slik ta vi slutter med dagdupp og han er som regel super trøtt etter bhg og sovner sekunder før 18:30 , de dagene har dupp i bhg uansett om det er 1 time 45 min eller 30 min så sovner han ikke før kl 22 ca uansett hvor mye vi prøver , og da må vi vekke han kl 07:30 dagen etter for bhg , Så hva skal jeg gjøre ? Forsette med legging tidlig og vekke han allerede kl 07:45 etter han har sovnet igjenn sā sent som 06 ? Vil det bli bedre? Noen som har noen tips? Anonymkode: e0f71...5dd
Gjest GoldenLioness Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Hvordan er han? Skriker han eller bare tuller han? Vår bruker litt tid på å finne søvnen, men legges 19-19.30 uansett. Han forsto raskt at hyling ikke hjalp da jeg ikke ga han oppmerksomhet eller dullet med han. Går inn iblandt og ser til han og går ut igjen. Han koser litt med bamsen som spiller og lyser nattasanger, babler og ler for seg selv. Jeg lar han styre med det for kan ikke tvinge frem søvn. Stort sett så legger han seg ned og sovner mellom 20.30-21.00. http://www.kk.no/mamma/derfor-har-mange-barn-urolig-sovn-og-vakner-om-natten-63924992
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Han er rolig når han våkner midt på natten ,men prb er ikke når han legges han sovner før kl blir 18:30 om han ikke har hatt dupp, men vist han har hatt dupp er det bare tull babbling løpe ut av rommet osv uansett om vi følger han 100 ganger tilbake , sitter ved sidena han alt er prøvd men uansett så slukner han ikke da før kl22 . Anonymkode: e0f71...5dd
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Ville kutta ut all soving på dagen, uansett om han har vært mye våken på natta. Drøy legginga gradvis nærmere 19 og opp samme tid alle hverdager selv om han har vært våken på natta. Og bare hold ut inntil det går over. Vær konsekvent, ikke stå opp, ikke lek, alle lys skal være av og det er ikke lov å gå ut av senga (med unntak hvis han må på do). Å etablere en ny rutine tar litt tid, men det er viktig at dere foreldre holder dere til det dere har planlagt. Kan jo evt prøve en sånn klokke for barn som viser når det er natt og dag, så når han våkner og ser på den ser han at det enda er tid for å sove. Anonymkode: 1a7c2...86b
Gjest GoldenLioness Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han er rolig når han våkner midt på natten ,men prb er ikke når han legges han sovner før kl blir 18:30 om han ikke har hatt dupp, men vist han har hatt dupp er det bare tull babbling løpe ut av rommet osv uansett om vi følger han 100 ganger tilbake , sitter ved sidena han alt er prøvd men uansett så slukner han ikke da før kl22 . Anonymkode: e0f71...5dd Jeg fikk inntrykk av at han ikke duppet. Det må dere stopp. Null mer dagdupp og i seng innen 19.00. Vær steinhard og konsekvent. Rett oppi sengen igjen om han hopper ut uten et ord eller noen form for oppmerksomhet.
våren14 Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 Ofte skyldes våkenperioder overtrøtthet, hvilket jo kan være typisk i det man reduserer/kutter dagdupp. I såfall kan det faktisk være han legges for sent! Ofte en liten periode ved slike endringer med sykt tidlig leggetid. Har iaf vært sånn her ved overgang til mindre dagsoving (bare to, så sover fortsatt en dupp). Hadde en periode vi måtte legge 17.30 for at hun skulle sove godt om natta. Tok bare et par uker og så ordnet det seg med gradvis senere leggetid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå