Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei kloke hoder!

Jeg vurderer sterkt å flytte tilbake vår hjemby, da jeg virkelig savner venner, familie og nettverk. Bygda er fantastisk, men jeg er trist og lei.

Med denne eventuelle tilbakeflytten følger det med ønske om å kjøpe selvfølgelig, men det blir lanskje ikke aktuelt før om to år. I mellomtiden - er det lurest å leie litt dyrt (dersom det er det eneste tilgjengelige) på den plassen vi ønsker å bosette oss, eller billigere et lite stykke unna, og pendle med barna til bhg/skole?

Om vi nå flytter tilbake vil det være siste gang vi flytter og jeg ønsker derfor å peile meg inn på ønsket boområde, og ikke rive opp barna en gang til fordi vi plutselig skal kjøpe.

Jeg forstår jo fordelen ved å leie billigere, men det veier også tungt å kunne bosette oss i området vi ønsker å kjøpe.

Leieprisene svinger for øvrig ikke markant, kun et par tusen. Kun snakk om dersom hvisom det ila et halvår ikke finnes en tilsvarende billig leilighet i området jeg ønsker å kjøpe!

Jeg har også råd til en økning i leie - tenker primært på at det vil bli lavere sum spart i mnd. 

Endret av duplexx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pendling koster også penger, er du sikker på du sparer så du som du tror?

Tid er også penger. Hvilket tidsforbruk vil pendlingen føre til? Du snakker om å pendle med barna? Har du tenkt over om dette får konsekvenser knyttet mot om de kan være med på aktiviter pp fritiden?

Skrevet
4 minutter siden, Torelli skrev:

Pendling koster også penger, er du sikker på du sparer så du som du tror?

Tid er også penger. Hvilket tidsforbruk vil pendlingen føre til? Du snakker om å pendle med barna? Har du tenkt over om dette får konsekvenser knyttet mot om de kan være med på aktiviter pp fritiden?

Pendling i veldig liten forstand, den vil utgjøre et minimum av kostnad, så ingen betydning sånn. Pendling ble et dumt ord...

Det er snakk om ti min med bil, på hver sin side av en liten by. Kollektiv er med i budsjettet mitt uansett, så det vil være uendret. Vi kjører også elbil, så utgiftene er lave. Det blir knapt kjøring lm vi flyttet til den byen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor store er barna? Er de skolebarn, eller snart skolebarn. For da er det jo fint at de får bo, og gå på skole i det området dere ønsker å kjøpe bolig.

Anonymkode: eaf63...fb9

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor store er barna? Er de skolebarn, eller snart skolebarn. For da er det jo fint at de får bo, og gå på skole i det området dere ønsker å kjøpe bolig.

Anonymkode: eaf63...fb9

Hei!
Den ene vil begynne i 2. til høsten og minste nest siste året i bhg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...