Gå til innhold

Is på innsiden av soveromsvinduet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Problem? Eller bare vente på våren?

Anonymkode: d7e27...f3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke tett. Sett på tetningslister og se om det hjelper.

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt på gamle vinduer. Skrap det bort, tørk godt over. Tetningslist er sikkert ikke dumt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er litt gamle ja. De har dugget litt i år, ser ut som det er dugg som nå har frosset. Jeg tror jeg skal prøve med sånn list som dere nevner, hvis problemet er at de ikke er tett.

Ts

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er litt gamle ja. De har dugget litt i år, ser ut som det er dugg som nå har frosset. Jeg tror jeg skal prøve med sånn list som dere nevner, hvis problemet er at de ikke er tett.

Ts

Bare glem lista for å isolere, med mindre ikke er av disse gamle tolags vinduene hvor kan ta vekk de innerste. Du må heller sørge for at ventilasjonen over vinduet er åpen, og åpne ventil om du har det på soverommet. Det dugger og kan fryse hos meg også, men det er jo bare fordi temperaturen i rommet er lav, og vinduet er lukket nå som det er kaldest. Men er lurt å la det stå med døra åpen til andre rom, for å få varma opp lufta, og tørka opp i rommet når dere er på jobb, om det ikke blir gjort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problem? Eller bare vente på våren?

Et soverom regnes av mange som et våtrom. Grunnen er at et sovende menneske puster ut om lag en halv liter væske i løpet av en natt. 

Når det danner seg is på innsiden av vinduet så sier det seg selv at det er for vått og for kaldt. Det vil også vise seg som mugg om dette fortsetter. Opp med temperaturen er det eneste som hjelper. Varm luft bærer fukt lettere enn kanldere luft. Alternativt får du alvorlige inneklimaproblemer med muggsoppvekst. Og det blir dyrt å fjerne.

Anonymkode: 493db...285

AnonymBruker
Skrevet

Ville passet på å tørke opp vannet hver morgen/kveld. Grunnen til ar det blir is er sannsynligvis fordi vinduene er for kalde. Når fuktigheta i innelufta treffer det kalde vinduet kondenserer den, og fryser deretter. Veldig greit også å lufte godt nok, slik at den fuktige lufta blir byttet ut med tørrere luft.

Anonymkode: 611bb...007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...