AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Nå som finn ikke lenger har betalingsgarantien sin, hvordan er det tryggest å få betalt/betale for noe på finn? Jeg snakker da selvfølgelig om de man ikke møter fysisk. Ei dame foreslo å vippse meg halvparten av summen for en vare når jeg postla den og resten når pakken kom fram, men det er jeg ikke interessert i. Jeg vil vite at hele beløpet er tilgjengelig for meg, ikke bare halve. Hvordan gjør dere andre det? Stoler dere bare på folk? Anonymkode: 543d3...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Jeg stoler ikke på noen. Så jeg hadde heller sendt i postoppkrav, selv om frakten blir litt dyrere (hvis det er snakk om ting som koster en del) Anonymkode: e02e1...6aa
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 Jeg jobber med bedragerier på blant annet Finn. Aldri aldri aldri aldri aldri betal for noe før du har sett varen. Inne forskudd engang. Aldri. Anonymkode: 12139...cdf
Gjest making.a.mess Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber med bedragerier på blant annet Finn. Aldri aldri aldri aldri aldri betal for noe før du har sett varen. Inne forskudd engang. Aldri. Anonymkode: 12139...cdf Det skjønner jeg godt. Jeg gjør det heller helst ikke, men ofte så vil ikke selger sende varen før den er betalt. Da kan man bare kjøpe ting i nærområdet om kjøper og selger begge skal føle seg trygge. Kan paypal brukes?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 Jeg selger mer enn jeg kjøper på Finn. Som regel Vippser folk i vei og stoler på meg. Kanskje pga gode tilbakemeldinger? Tror det er vesentlig for mange. Fullt navn og nr har man jo også når man Vippser. Men lurt å sjekke opp personen og se at det stemmer. Anonymkode: 89d15...c4d
SesameStreet Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå som finn ikke lenger har betalingsgarantien sin, hvordan er det tryggest å få betalt/betale for noe på finn? Jeg snakker da selvfølgelig om de man ikke møter fysisk. Ei dame foreslo å vippse meg halvparten av summen for en vare når jeg postla den og resten når pakken kom fram, men det er jeg ikke interessert i. Jeg vil vite at hele beløpet er tilgjengelig for meg, ikke bare halve. Hvordan gjør dere andre det? Stoler dere bare på folk? Anonymkode: 543d3...ea9 Jeg vippser hele beløpet før de sender og krysser fingrene for at det går bra. Det har alltid gått bra hittil, men jeg har aldri brukt mer enn 800 kroner på en sending. Det må være nok til at jeg kan føle at det er greit om det går til helvete og den i andre enden er en skikkelig dust som ikke vil sende meg noe som helst.
SesameStreet Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg selger mer enn jeg kjøper på Finn. Som regel Vippser folk i vei og stoler på meg. Kanskje pga gode tilbakemeldinger? Tror det er vesentlig for mange. Fullt navn og nr har man jo også når man Vippser. Men lurt å sjekke opp personen og se at det stemmer. Anonymkode: 89d15...c4d Jeg tror du har et poeng. Jeg føler meg mer komfortabel med å bruke vipps enn å skulle overføre til et kontonummer.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 2 timer siden, SesameStreet skrev: Jeg tror du har et poeng. Jeg føler meg mer komfortabel med å bruke vipps enn å skulle overføre til et kontonummer. Det er lettere å knytte en person til en konto enn vipps, enkelte er svært gode på å «låne» vippsen til bekjente. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg selger mer enn jeg kjøper på Finn. Som regel Vippser folk i vei og stoler på meg. Kanskje pga gode tilbakemeldinger? Tror det er vesentlig for mange. Fullt navn og nr har man jo også når man Vippser. Men lurt å sjekke opp personen og se at det stemmer. Anonymkode: 89d15...c4d Jeg selger på finn jeg og, opplever også at kjøpere ofte vil betale før jeg sender. Og det er greit tenker jeg, jeg vet jo at jeg er ærlig. Men at folk tørr å sende penger til en de ikke kjenner.. skjønner jeg ikke. At det står et navn og mobilnummer der er bare en falsk trygget. Det er veldig mange som bruker bedrageri på finn som fast inntekt. De kan tjene 20-30.000 i måneden før de blir tatt. Kjøper man nok varer forskuddsvis blir man lurt. Anonymkode: 12139...cdf
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 23 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber med bedragerier på blant annet Finn. Aldri aldri aldri aldri aldri betal for noe før du har sett varen. Inne forskudd engang. Aldri. Anonymkode: 12139...cdf Hvorfor kuttet finn ut betalingsgarantien da? Jeg har brukt den ofte jeg. Nå som det ikke er noe reelt alternativ får jeg enten kreve forskuddsbetaling eller postoppkrav. Jeg stoler heller ikke på noen og er overhodet ikke interessert i å sende fra meg en vare uten å ha fått betalt først. Kjøper du noe på nett betaler du først, enten du handler i en nettbutikk eller fra en privatperson, spør du meg. Anonymkode: 543d3...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 Det er helt vanlig at selger vil ha hele eller deler av beløpet før den sender. Hvis selger har oppgitt fullt navn, adresse og mobilnnr. så er jeg ikke så skeptisk til å overføre penger på forhånd. Anonymkode: b0200...8e8 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 Jeg selger en del, og krever alltid penger via vipps før jeg sender. Tror folk ser på antall stjerner man har, og føler trygghet med det. Folk har vippset meg flere tusen før jeg har sendt noe avgårde. Jeg vippser også på forhånd når jeg kjøper. Men ser helst at de har gode tilbakemeldinger før jeg våger det. Anonymkode: a6132...91e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #12 Skrevet 3. mars 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kuttet finn ut betalingsgarantien da? Jeg har brukt den ofte jeg. Nå som det ikke er noe reelt alternativ får jeg enten kreve forskuddsbetaling eller postoppkrav. Jeg stoler heller ikke på noen og er overhodet ikke interessert i å sende fra meg en vare uten å ha fått betalt først. Kjøper du noe på nett betaler du først, enten du handler i en nettbutikk eller fra en privatperson, spør du meg. Anonymkode: 543d3...ea9 Aner ikke, jeg jobber ikke i Schibsted (som eier Finn). Kanskje fordi det ble så mye saker med bedrageri hvor Finn ble mellommann at de ikke gadd lenger. Om man selv er ærlig og sender varen er det selvfølgelig helt ok å ta i mot betaling først. Men jeg ville aldri overført først. Ikke delbetaling engang. Antall stjerner eller gode anmeldelser betyr ingenting. Å «låne» Finn profilen til en bekjent mot betaling er helt vanlig. Så får selger amokk i 4-5 dager med falske salg og har tjent opp mot 100.000 kroner. Men folk får for all del gjøre hva de vil :-) Anonymkode: 12139...cdf
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 On 3/1/2018 at 6:14 PM, AnonymBruker said: Jeg jobber med bedragerier på blant annet Finn. Aldri aldri aldri aldri aldri betal for noe før du har sett varen. Inne forskudd engang. Aldri. Anonymkode: 12139...cdf Jeg selger en del på finn og sender aldri noe før jeg har fått pengene, hvordan skal vi som selgere kunne vite at vi får pengene etter at varen er sendt da om de ikke betaler på forskudd? Kjøpere vil ha billigste frakt, og det er som brev uten sporing. Dersom noen ikke vil betale på forskudd så får de komme og hente det selv, har solgt masse på finn og alltid fått pengene på forskudd. Helt uaktuelt å sende av gårde noe uten å ha fått pengene. Anonymkode: 81a07...512 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #14 Skrevet 3. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg selger en del på finn og sender aldri noe før jeg har fått pengene, hvordan skal vi som selgere kunne vite at vi får pengene etter at varen er sendt da om de ikke betaler på forskudd? Kjøpere vil ha billigste frakt, og det er som brev uten sporing. Dersom noen ikke vil betale på forskudd så får de komme og hente det selv, har solgt masse på finn og alltid fått pengene på forskudd. Helt uaktuelt å sende av gårde noe uten å ha fått pengene. Anonymkode: 81a07...512 Jeg har ikke svar på det. Jeg sier ikke hva du som ærlig selger bør gjøre. Jeg sier hva man som kjøper bør gjøre. Anonymkode: 12139...cdf
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #15 Skrevet 3. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg har ikke svar på det. Jeg sier ikke hva du som ærlig selger bør gjøre. Jeg sier hva man som kjøper bør gjøre. Anonymkode: 12139...cdf Det forstår jeg, men det ender jo med at de kjøperne ikke får kjøpt noe med mindre de møter opp på døra (og det er jo ofte umulig). Tror det er veldig mange ærlige selgere som aldri har hatt problemer med noen som ikke vil sende uten å ha fått pengene, når du skriver at man aldri skal betale på forskudd så føles det jo som om vi er urimelige som vil ha pengene før vi sender. Anonymkode: 81a07...512 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #16 Skrevet 3. mars 2018 På 1.3.2018 den 10.36, AnonymBruker skrev: Jeg stoler ikke på noen. Så jeg hadde heller sendt i postoppkrav, selv om frakten blir litt dyrere (hvis det er snakk om ting som koster en del) Anonymkode: e02e1...6aa Hvis du sender pakker i postoppkrav og mottakeren ikke henter den, så må du betale returfrakten også. Anonymkode: 0a9c5...a28
Sirah Skrevet 3. mars 2018 #17 Skrevet 3. mars 2018 Jeg har alltid brukt forhåndsbetaling og postoppkrav og det har alltid gått bra. Har brukt finn.no mye. Folk flest er heldigvis fine mennesker Nå skal det legges til at jeg aldri kjøper store og dyre ting, mer småting til maks en 500kr. Det er penger jeg i værste fall har råd til å tape om det skulle skjære seg. De få gangene jeg har kjøpt dyre ting gjennom Finn/lignende sider så har jeg brukt betalingsgarantien eventuelt fått venner og bekjente som bor i området varen befinner seg om å hente den for meg. Har da overført penger til disse. Jeg har flere ganger gjort det samme for venner som har handlet ting i nærheten av hvor jeg bor. Noen ganger har jeg også satt meg i bilen og kjørt noen timer til der varen befinner seg. Veldig trist at betalingsgarantien er vekk. De gangene jeg har solgt litt dyrere ting så har kjøper ofte ønsket å bruke denne og det var en veldig fin løsning
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #18 Skrevet 3. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det forstår jeg, men det ender jo med at de kjøperne ikke får kjøpt noe med mindre de møter opp på døra (og det er jo ofte umulig). Tror det er veldig mange ærlige selgere som aldri har hatt problemer med noen som ikke vil sende uten å ha fått pengene, når du skriver at man aldri skal betale på forskudd så føles det jo som om vi er urimelige som vil ha pengene før vi sender. Anonymkode: 81a07...512 Ikke urimelig og ville ha pengene først. Det er jo som å være kjøper og ikke ønske å sende penger med null garanti for at varen kommer. Jeg ville heller aldri sendt en vare uten å få betalt Finn har et stort problem her som de har skjøvet over på brukerne. Anonymkode: 12139...cdf
Gjest steinbukk79 Skrevet 3. mars 2018 #19 Skrevet 3. mars 2018 Finn trygg betaling/ kjøp sikkert fungerte jo utmerket etter min mening, men hvorfor fjernet de den ?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #20 Skrevet 3. mars 2018 Jeg både selger og kjøper litt på finn. Krever alltid forhåndsbetaling om jeg skal sende noe, alternativet er at jeg finner noen andre som vil kjøpe. Sender bilde av pakken med frimerker på og kvitteringen på postdisken og sender til kjøper. Som kjøper ser jeg alltid at kjøper er verifisert av finn, da har de logget inn med bank-id så de som jobber i finn hvem det er, også sjekker jeg at navnet som kommer opp på vipps er det samme som på profilen. Sjekker gjerne facebookprofilen også for å danne meg et bilde av personen. Kjøper aldri for over 1000 kr. Anonymkode: 1d4a7...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå