Gå til innhold

Hvor fornøyd er du med din fastlege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler du at din fastlege tar deg seriøst og er flink til å følge deg opp? Eller er opplever du det dithen at vedkommende ikke bryr seg særlig?

Anonymkode: 22e4c...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fornøyd med fastlegen min.

Anonymkode: 52dc3...fed

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kun hatt to timer hos min fastlege, men opplevde å bli tatt seriøst og blir godt fulgt opp. Fastlegen jeg hadde før var jeg også svært fornøyd med, vedkommende hadde jeg en del timer hos.

Anonymkode: 89fa0...df3

Skrevet

Nei, han gir faen, og det er ikke noe jeg lurer på - det vet jeg :) 

Anonymkode: 173a3...f0a

Skrevet

Digger fastlegen min. Hun tar meg veldig  på alvor, men duller ikke. Er ikke et krav altså, men mye humor har hun også :) drar aldri uten en god latter 

• Liker 1
Skrevet

Knakk totalt inne hos legen i fjor sommer å fortalte at jeg var på nippet til å ikke ville leve lenger, fikk visittkortet til en privat psykolog som han var venn med og ønsket meg lykke til... 

Så nei, jeg er ikke fornøyd! 

Anonymkode: 63f21...9f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Føler han egentlig ikke bryr seg noe særlig egentlig, virket litt kunnskapsløs egentlig. Ikke oppfølging. Kiropraktoren min er mye mer seriøs og flink, han virkelig bryr seg og kan mye. Kommer til å gå til kiropraktor før jeg går til lege hvis plagen er skjelett/muskel/sener osv.  Ofte er fysioterapeuter og kiropraktorer mye bedre enn leger.  Kiropraktorer kan jo også henvise til spesialist og røntgen. Det har min gjort og han er mitt førstevalg i oppfølging,selvsagt. Kiropraktorer er faktisk fantastisk kunnskapsrike og det er ikke bare "knekking" av ledd de kan. 

Anonymkode: 6b890...a87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd. Og veldig lei meg for at han snart er pensjonist. Det er dessverre ikke så mange fastleger som har peiling på stoffskiftesykdommer.

Anonymkode: ad10c...1c1

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Knakk totalt inne hos legen i fjor sommer å fortalte at jeg var på nippet til å ikke ville leve lenger, fikk visittkortet til en privat psykolog som han var venn med og ønsket meg lykke til... 

Så nei, jeg er ikke fornøyd! 

Anonymkode: 63f21...9f4B

Beklager om jeg spør dumt nå, men hva var problemet med det?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min fastlege hadde jeg i 20 år. Kjente til alt, kjente familien osv. Gikk av med pessjon. Jeg var skikkelig lei meg, for han fulgte så godt opp. Han henviste, fikk meg avgårde om det var noe.

Fikk ny fastlege, men grudde meg. Hadde tre vikarer før det kom en som var fast. De tre vikarene var turnusleger. Jeg som var vant til min gamle, oppfattet at de var uerfarne og lite erfaring. Min sykdom blir de undervist i "en time" på studiet. 

Så fikk jeg møte min nye fastlege.  Han er et funn. Så full i kunnskap. Forklarer alt. Henviser, tar prøver ofte, sjekker ut. Jeg er ofte avh av henvisninger. Han sitter ikke foran pc, når jeg er der. Timen er over, når pasienten er ferdig.

Anonymkode: 9ef19...755

• Liker 2
Skrevet

Veldig fornøyd!  Han er kunnskapsrik, empatisk og sist, men ikke minst; tar seg tid til å lytte.  Har brukt ham i 10 år kommer ikke til å bytte med mindre jeg blir nødt til det.

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager om jeg spør dumt nå, men hva var problemet med det?

Mye. Man henviser ikke til en kompis man har og ønsker lykke til. Suicidale mennesker skal tas hånd om, på skikkelig vis. Særdeles uproft og empatiløst. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat i dag fikk jeg faktisk ny fastlege etter å ha stått på venteliste ganske lenge. Den gamle var jeg lite fornøyd med så jeg valgte å bytte. Han hadde så mange pasienter at han ikke hadde sjanse til å følge oss opp på en skikkelig måte. Han glemte ting hele tiden, som å skrive henvisninger og resepter. Til tross for at jeg er kronisk syk og det siste året har hatt mange sykehusinnleggelser greide han ikke å huske meg og forhistorien min fra gang til gang, og det ble fryktelig slitsom å måtte dra halve historien nesten hver gang jeg hadde time. Han var dessuten så ustø i norsk at det ble vanskelig å føre en god samtale.

Anonymkode: 98235...5d3

Skrevet

Veldig fornøyd med han. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han er helt utrolig flink

Anonymkode: 3fb10...700

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler du at din fastlege tar deg seriøst og er flink til å følge deg opp? Eller er opplever du det dithen at vedkommende ikke bryr seg særlig?

Anonymkode: 22e4c...9b9

Legen er hyggelig men jeg føler meg ikke så trygg på at hun har kontroll.

Skrevet

Jeg er så sjeldent til fastlegen min, da jeg ikke har noen plager men er sterk og frisk vanligvis. Er jeg der så er det mer med ungdommene I hus - og da synes jeg han forkarer litt over hodet på de. De sitter ofte igjen som spmtegn og jeg prøver etter beste evne å forklare med andre ord.

Skrevet

Var veldig fornøyd med gamle legen. Så ble han pensjonist å etter det har jeg byttet 3 ganger å like misfornøyd.. jeg er sjeldeng hos lege for jeg ønsker ikke å plage dem unødvendig (vet jo det er oppskrytt) men vil at en lege skal ta mine barns symptomer å diagnoser alvorlig og i tillegg kunne vise medfølelse og hygge når dem er til kontroller

AnonymBruker
Skrevet

Fornøyd med min, og stoler på at han ordner opp om det feiler meg noe alvorlig. Har flere kroniske sykdommer, og særlig mens jeg gikk på cellegift og tiden etter var han veldig på og lett tilgjenlig, har også privatnummeret hans. Det er veldig trygt å kunne sende en SMS i helgen å spørre om div symptomer er normale etter behandlingen, enn å måtte ringe legevakt/sykehus å forklare hele historien. 

Er sykepleier i kommunen jeg bor i, og har endel kontakt med de aller fleste fagtslegene i kommunen. Ser veldig fort hvem som strekker seg langt for pasienten, og ordner opp, og hvem som bare lar det skure å gå. 

Anonymkode: 8a024...39a

Skrevet

Sånn bob bob, om man kan si det?

Han tar meg seriøst, men føler at han ikke tar alt på fulleste alvor. Som per nå, han fanget opp B12 mangel veldig fort og fikk satt meg på injeksjoner, men når cøliakiprøver og andre mage- og tarmsykdommer har fått negative svar så tror jeg han bare tenker sitt. Jeg har høy sjanse for diverse sykdommer hvor jeg ligger i nedre grenser på prøver (og hvor andre leger ville ha skrevet en behandlingsplan) gir han litt blanke faen. Han er dog veldig hyggelig, men vurderer tanken om å bytte til mannens fastlege (hvor jeg da også slipper å kjøre halve byen rundt) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...