Gå til innhold

Fredrik Backmans forfatterskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å finne en komplett bibliografi og har hørt litt forskjellig om rekkefølgen på bøkene. Hvis noen kjenner hans forfatterskap godt tar jeg gjerne imot litt hjelp :) 

1. Hørte en gang at «En mann ved navn Ove» var første bok i en trilogi. Stemmer dette? I så fall, hvilke er de to neste bøkene?

2. Også hørt at «Mormor hilser og sier unnskyld» er en trilogi. Skjønner at «Britt-Marie var her» hører til den, men hvilken er i så fall den tredje?

3. I en anmeldelse leste jeg at «Bjørnstad» var første bok i en trilogi der «Vi mot dere» er nr to, men tredje er kanskje ikke gitt ut ennå?

4. Skriver han navnet Backman eller er det en engelsk versjon for Bäckman? :) 

Har ikke funnet noe sted som gir en fullstendig kronologisk oversikt, heller ikke wikipedia. Blir glad om noen kjenner til dette :) 

Anonymkode: eaea6...0cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

WIKIPEDIA

Referenser

Anonymkode: 2a05c...3eb

AnonymBruker
Skrevet

Takk, men som nevnt har jeg søkt litt rundt, og wiki gir ikke en komplett oversikt :) 

AnonymBruker
Skrevet

Denne oversikten er da komplett og korrekt? 

Anonymkode: e4fe9...f2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne oversikten er da komplett og korrekt? 

Anonymkode: e4fe9...f2e

Ikke i følge hans Insta og FB, samt anmeldelsen jeg leste (husker dessverre ikke hvor). Han blogger og gir ut noveller/short stories i tillegg, både på originalspråk og engelsk/utgivelser i USA.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg søkte litt rundt så fant jeg  "Ditt livs affär" og "Och varje morgon blir vägen hem längre och längre"

Anonymkode: a73d4...42d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppskrytt forfatter.

Anonymkode: 74518...355

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppskrytt forfatter.

Synes jeg ikke.

Anonymkode: 72c8b...187

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppskrytt forfatter.

Smak og behag, vel, som alt annet?

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 1.3.2018 den 0.08, AnonymBruker skrev:

Sliter med å finne en komplett bibliografi og har hørt litt forskjellig om rekkefølgen på bøkene. Hvis noen kjenner hans forfatterskap godt tar jeg gjerne imot litt hjelp :) 

1. Hørte en gang at «En mann ved navn Ove» var første bok i en trilogi. Stemmer dette? I så fall, hvilke er de to neste bøkene?

2. Også hørt at «Mormor hilser og sier unnskyld» er en trilogi. Skjønner at «Britt-Marie var her» hører til den, men hvilken er i så fall den tredje?

3. I en anmeldelse leste jeg at «Bjørnstad» var første bok i en trilogi der «Vi mot dere» er nr to, men tredje er kanskje ikke gitt ut ennå?

4. Skriver han navnet Backman eller er det en engelsk versjon for Bäckman? :) 

Har ikke funnet noe sted som gir en fullstendig kronologisk oversikt, heller ikke wikipedia. Blir glad om noen kjenner til dette :) 

Gammel tråd, men den dukket opp da jeg søkte på Fredrik Backman.

Vet noen noe mere om det kommer en tredje Bjørnstad-bok?

Jeg har også lest at Bjørnstad skal være en trilogi. Jeg mener også å ha lest et utdrag eller det som skal stå på omslaget. Handlingen er noen år senere, Kevin har dame (og barn?) og Maya slår gjennom som sanger/musiker. Finner det ikke igjen. Jeg kan jo ikke ha drømt dette..

Anonymkode: 27226...433

Skrevet
På 2.3.2018 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Oppskrytt forfatter.

Absolutt :)

En som er rammet av PK-syken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...