Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kort historie:

• jeg har mulighet til å kjøpe leilighet i  prosjekt(nybygg) sentralt i ring 1 i Oslo for 3.1 millioner.: 41kvm stor. Leiligheten er altså ny og ikke ferdig før om 2 år.
  • jeg er singel, 26 år, fast jobb med over 500K i lønn og har nå 620.000 i egenkapital

Skal jeg tørre å kjøpe eller ikke? Jeg er redd.. Og når jeg tenker "Hva er det verste som kan skje?" så er det faktisk en del konsekvenser, og disse skremmer meg.  Dette frykter jeg: at markedet kollapser og at jeg blir sittende med en bolig jeg ikke kan flytte fra fordi jeg har så mye gjeld (må jo ta opp 2.2 millioner).  Jeg er redd jeg ikke klarer å spare 220.000 på 22 måneder (det jeg mangler i EK). Jeg er redd for at det ikke er lurt i en langtidsperspektiv: jeg er tross alt 26 år. Så kanskje jeg plutselig vil ha barn om 5 år, og da blir 41kvm for lite?

Kan noen være så snill å vurdere saken for meg med nye øyne? jeg klarer ikke tenke klart.. Jeg har satt opp budsjett og regnskap, og alt tilsier at det skal gå fint. Jeg får likevel angst av tanken.

Anonymkode: 2416f...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første tanke er at d e t var dyr leilighet på så få kvadrat. Men du må selv kjenne etter..

Anonymkode: a42d3...290

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke gjort det, du kan mest sannsynlig få mye mer for den prisen om 2 år.

Anonymkode: b9731...345

Skrevet

Takk for svar. Det er dette som gjør meg usikker.. Men jeg betaler jo for å "leve" på en viss måte ved å kjøpe i Oslo. For meg er ikke bra å bo en villa på bygda der jeg er helt isolert feks..(har prøvd før. Ikke i villa vel og merke, men i et hus langt unna alle jeg syns er viktig)

Hva ville dere gjort i stedet?

TS

Skrevet

Hadde ikke gjort det for 41 kvm. Min første leilighet var 84 kvm, og vi flyttet til 74 og jeg syns det er SKIKKELIG trangt. Sørg for å kjøp noe som funker om du skulle få kjæreste og evt. barn, minst 80 ville jeg sagt.

Anonymkode: 69dbe...5b6

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hadde ikke gjort det for 41 kvm. Min første leilighet var 84 kvm, og vi flyttet til 74 og jeg syns det er SKIKKELIG trangt. Sørg for å kjøp noe som funker om du skulle få kjæreste og evt. barn, minst 80 ville jeg sagt.

Anonymkode: 69dbe...5b6

Takk for svar. Det som er vanskelig er at for meg er jobben i oslo.. og jeg ønsker ikke pendle. For hvis jeg skal ha råd til noe i den klassen så må jeg må langt ut på bygda. Det er virkelig en kamp mellom fornuften og følelsene her..

I tillegg skremmer det livet av meg hvor mye gjeld jeg evt får og at jeg blir låst fast, for jeg vil jo egentlig reise mer.. og jeg føler den muligheten glipper når jeg "må" leve for å spare til en bolig. 

TS

Anonymkode: 2416f...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...