Nerhaj Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Først må jeg bare si at jeg har en VELDIG uregelmessig syklus. Prevensjon slutt i august, snakker 40+++ dager i syklus, så på overtid med mensen, det er jeg alltid Men i de siste 2 kanskje 3 ukene har jeg hatt endel irriterende hodepine, murringer nedi livmoren (tror alltid mensen kommer) murringer baki korsryggen, mye luft i magen, og kjenner ut som jeg ofte på gå på do og gjøre nr 2 (og har hard mage), og hadde for to uker tid siden ett lite kvise utbrudd, og jeg er til tider SVIMMEL, det er noe jeg aldri er! Jeg kjenner ikke noe i brystene, da jeg har hatt bryst reduksjon og kjenner ikke noe i det uansett. Jeg tok en CB digital på fredags KVELD forrige uke, som var negativ (vet de bør taes på morgningen, men kunne ikke vente) og så tok jeg en a1 test midt på dagen idag, som og var negativ Så spørsmålet er, er det noen som kjenner seg igjen i disse symptomene, eller er det bare jeg som innbiller meg at det kaaan være noe. Helt merkelig hele greien.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 2 minutter siden, Nerhaj skrev: Først må jeg bare si at jeg har en VELDIG uregelmessig syklus. Prevensjon slutt i august, snakker 40+++ dager i syklus, så på overtid med mensen, det er jeg alltid Men i de siste 2 kanskje 3 ukene har jeg hatt endel irriterende hodepine, murringer nedi livmoren (tror alltid mensen kommer) murringer baki korsryggen, mye luft i magen, og kjenner ut som jeg ofte på gå på do og gjøre nr 2 (og har hard mage), og hadde for to uker tid siden ett lite kvise utbrudd, og jeg er til tider SVIMMEL, det er noe jeg aldri er! Jeg kjenner ikke noe i brystene, da jeg har hatt bryst reduksjon og kjenner ikke noe i det uansett. Jeg tok en CB digital på fredags KVELD forrige uke, som var negativ (vet de bør taes på morgningen, men kunne ikke vente) og så tok jeg en a1 test midt på dagen idag, som og var negativ Så spørsmålet er, er det noen som kjenner seg igjen i disse symptomene, eller er det bare jeg som innbiller meg at det kaaan være noe. Helt merkelig hele greien. Uregelmessige sykluser over lenger tid kan indikere at du har sykluser med manglende eggløsning. Bruker du eggløsningstester? Ellers kjenner jeg meg igjen i symptomjakten og at man tolker alt dit hen at man er gravid. Anonymkode: 3c813...dd5
Nerhaj Skrevet 28. februar 2018 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uregelmessige sykluser over lenger tid kan indikere at du har sykluser med manglende eggløsning. Bruker du eggløsningstester? Ellers kjenner jeg meg igjen i symptomjakten og at man tolker alt dit hen at man er gravid. Anonymkode: 3c813...dd5 Ja, det gjør jeg, Men skal ikke skryte på meg at jeg er flink å ta det hver dag så har ikke fått noe utslag. Jeg har og bare hatt mensen 2 ganger siden august... :-/
mika2 Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Ja, jeg kjenner alle symptomene, for meg høres det ut som PMS, men når man prøver blir man plutselig mer oppmerksom på alt... Du skriver at du sluttet på prevensjon i august, det kan ta tid før syklus stabiliserer seg, for meg tok det bortimot 2 år etter p-pilleslutt før jeg hadde stabil syklus..
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 11 timer siden, Nerhaj skrev: Ja, det gjør jeg, Men skal ikke skryte på meg at jeg er flink å ta det hver dag så har ikke fått noe utslag. Jeg har og bare hatt mensen 2 ganger siden august... :-/ Jeg ville gått til fastlege og bedt om henvisning til gynekolog, evt. gått privat. Det kan være at det er hormonkluss pga prevensjonen du har gått på, men en gynekolog sa til meg at det ikke bør gå mer enn 3 mnd, i hvert fall ikke mer enn 6 mnd, så bør syklusen ha blitt noen lunde stabil etter p-pilleslutt. Fastlegen vil nok si at det kan gå opp til et år, men det er jo da man har rett til hjelp, med mindre man er over en viss alder eller noe indikerer at det kan være noe galt. En normal syklus bør komme på plass lenge før den tid.. Når det er sagt, er alle forskjellige! Men lange sykluser betyr som regel ingen eggløsning, og ingen eggløsning betyr ingen befruktning.. Skulle det komme en eggløsning på en lang syklus vil egget også trolig ha dårlig kvalitet. Skulle det være manglende EL som er problemet, kan man få veldig god hjelp. Jeg går selv på Femar nå, for å få EL. Jeg ble sprø av å vente på mensen og av uvissheten rundt om jeg hadde EL eller ikke, og det viste seg at kroppen min ikke klarte å få eggene til å modnes selv. Jeg gikk privat, men fikk også henvisning av fastlege (var 2 mnd venting og det orket jeg ikke etter å ha ventet på mensen i 2 mnd). Anonymkode: 3c813...dd5
Nerhaj Skrevet 1. mars 2018 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2018 5 timer siden, mika2 skrev: Ja, jeg kjenner alle symptomene, for meg høres det ut som PMS, men når man prøver blir man plutselig mer oppmerksom på alt... Du skriver at du sluttet på prevensjon i august, det kan ta tid før syklus stabiliserer seg, for meg tok det bortimot 2 år etter p-pilleslutt før jeg hadde stabil syklus.. Huff ja, lenge...ringte legen isted og det viser seg at jeg tok ut p-staven 21 juli...og har som sagt bare hatt mensen 2 ganger siden...huff håper det ikke tar meg 2 år og bli gravid 😭 tok det 2 år før du ble ?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 Jeg har akuratt de samme symptomene som deg. har ikke hatt mens på nesten ett år, men fikk en provera kur på 10 dager og da kom mens tilbake, og i en ukes tid nå har jeg hatt de symptomene du snakker om, men er på dag 12 dpo ( i følge appen) har ikke hatt utlag på el testene.. men ikke alle som får det heller, så krysser fingrene for at det skal vise utslag snart! Anonymkode: 737c5...20a
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville gått til fastlege og bedt om henvisning til gynekolog, evt. gått privat. Det kan være at det er hormonkluss pga prevensjonen du har gått på, men en gynekolog sa til meg at det ikke bør gå mer enn 3 mnd, i hvert fall ikke mer enn 6 mnd, så bør syklusen ha blitt noen lunde stabil etter p-pilleslutt. Fastlegen vil nok si at det kan gå opp til et år, men det er jo da man har rett til hjelp, med mindre man er over en viss alder eller noe indikerer at det kan være noe galt. En normal syklus bør komme på plass lenge før den tid.. Når det er sagt, er alle forskjellige! Men lange sykluser betyr som regel ingen eggløsning, og ingen eggløsning betyr ingen befruktning.. Skulle det komme en eggløsning på en lang syklus vil egget også trolig ha dårlig kvalitet. Skulle det være manglende EL som er problemet, kan man få veldig god hjelp. Jeg går selv på Femar nå, for å få EL. Jeg ble sprø av å vente på mensen og av uvissheten rundt om jeg hadde EL eller ikke, og det viste seg at kroppen min ikke klarte å få eggene til å modnes selv. Jeg gikk privat, men fikk også henvisning av fastlege (var 2 mnd venting og det orket jeg ikke etter å ha ventet på mensen i 2 mnd). Anonymkode: 3c813...dd5 Ja man bli henvist til hjelp etter 1 år men kroppen tar opptil ett år å stabilisere seg, derimot er det jo en helt annen situasjon om man omtrent aldri får mensen Anonymkode: 59daa...6e0
Nerhaj Skrevet 1. mars 2018 Forfatter #9 Skrevet 1. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akuratt de samme symptomene som deg. har ikke hatt mens på nesten ett år, men fikk en provera kur på 10 dager og da kom mens tilbake, og i en ukes tid nå har jeg hatt de symptomene du snakker om, men er på dag 12 dpo ( i følge appen) har ikke hatt utlag på el testene.. men ikke alle som får det heller, så krysser fingrene for at det skal vise utslag snart! Anonymkode: 737c5...20a Var dette noe du gikk til fast legen med, å sa at du ikke fikk mensen ? :-) fikk du den provera kuren med en gang, eller måtte du gå flere ganger, og til spesialist osv ? :-) takk for svar
Nerhaj Skrevet 1. mars 2018 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja man bli henvist til hjelp etter 1 år men kroppen tar opptil ett år å stabilisere seg, derimot er det jo en helt annen situasjon om man omtrent aldri får mensen Anonymkode: 59daa...6e0 Ja, nei jeg vet ikke...kanskje jeg bare får ta en time hos fastlegen å nevne situasjonen..og høre hva han sier :-) takk for svar
mika2 Skrevet 1. mars 2018 #11 Skrevet 1. mars 2018 3 hours ago, Nerhaj said: Huff ja, lenge...ringte legen isted og det viser seg at jeg tok ut p-staven 21 juli...og har som sagt bare hatt mensen 2 ganger siden...huff håper det ikke tar meg 2 år og bli gravid 😭 tok det 2 år før du ble ? Det tok 2 år før mensen ble stabil, jeg prøvde ikke å bli gravid, da jeg var singel.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #12 Skrevet 1. mars 2018 Som andre allerede har påpekt - det kan ta lang tid før syklusen stabiliserer seg. Og mange har ikke eggløsning i denne perioden. Og i denne perioden vil man kjenne mange "symptomer", da hormonene stabiliserer seg. Vil anbefale deg å kjøpe en pakke billigtester, og ta en slik en når du begynner å føle for mye på symptomer og mulig graviditet. For å bekrefte/avkrefte, og roe ned tankene rundt dette litt. Anonymkode: f0e02...785
Nerhaj Skrevet 1. mars 2018 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som andre allerede har påpekt - det kan ta lang tid før syklusen stabiliserer seg. Og mange har ikke eggløsning i denne perioden. Og i denne perioden vil man kjenne mange "symptomer", da hormonene stabiliserer seg. Vil anbefale deg å kjøpe en pakke billigtester, og ta en slik en når du begynner å føle for mye på symptomer og mulig graviditet. For å bekrefte/avkrefte, og roe ned tankene rundt dette litt. Anonymkode: f0e02...785 Ja, det er sant...har tatt to tester en på forrige fredag og nå på onsdag som var. Så er nok ikke tilfelle desverre. For bare vente til mensen begynner å bli mer stabil, skjer det at jeg blir gravid før den tid, så får heller det bare være en stor bonus :D takk for svar
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #14 Skrevet 1. mars 2018 1 time siden, Nerhaj skrev: Var dette noe du gikk til fast legen med, å sa at du ikke fikk mensen ? :-) fikk du den provera kuren med en gang, eller måtte du gå flere ganger, og til spesialist osv ? :-) takk for svar Ja dro til fastlegen, ho henviste meg til gyn på sykehuset, tok vel tre mnd å på den timen hos gyn tok jeg innvendig UL som påviste pco og fikk provera der samme dagen, så skal jeg til kontroll i mai igjen. Men tror kanskje jeg skal bestille time på privat klinikk for da får man som regel time nesten på dagen hvis ikke testen er positiv og mensen ikke kommer til søndag Anonymkode: 737c5...20a
Aryamili Skrevet 1. mars 2018 #15 Skrevet 1. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dro til fastlegen, ho henviste meg til gyn på sykehuset, tok vel tre mnd å på den timen hos gyn tok jeg innvendig UL som påviste pco og fikk provera der samme dagen, så skal jeg til kontroll i mai igjen. Men tror kanskje jeg skal bestille time på privat klinikk for da får man som regel time nesten på dagen hvis ikke testen er positiv og mensen ikke kommer til søndag Anonymkode: 737c5...20a Hei, hva innebærer den kontrollen? Fikk du kun Provera eller også Femar/Letrozol?
Nerhaj Skrevet 1. mars 2018 Forfatter #16 Skrevet 1. mars 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dro til fastlegen, ho henviste meg til gyn på sykehuset, tok vel tre mnd å på den timen hos gyn tok jeg innvendig UL som påviste pco og fikk provera der samme dagen, så skal jeg til kontroll i mai igjen. Men tror kanskje jeg skal bestille time på privat klinikk for da får man som regel time nesten på dagen hvis ikke testen er positiv og mensen ikke kommer til søndag Anonymkode: 737c5...20a Aaah okei. Ja, det pleier jo som oftest å ta litt tid når man blir henvist av lege. Jeg var for 6 uker siden hos gyn, tok celleprøver og innvendig ultralyd. Snakket ikke så mye med han om dette med eggløsning, da jeg akkuratt hadde hatt mensen! Han sa da at alt så fint ut, og ikke noe mer enn det. Men nå har jeg jo som sagt ikke hatt mensen mer enn 2 ganger siden juli. Hvis du bestiller time selv hos priv gynokolog, må du eventuelt betale full pris da? Nå når jeg var hos priv gynekolog betalte jeg 1700, noe jeg syntes er masse hvis jeg skal gjøre det ofte :-/ Endret 1. mars 2018 av Nerhaj
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #17 Skrevet 1. mars 2018 1 minutt siden, Aryamili skrev: Hei, hva innebærer den kontrollen? Fikk du kun Provera eller også Femar/Letrozol? Hei Bare en vanlig gynekologisk sjekk, der ho først kjenner om det er noen unormaliteter, å så brukte ho en slags pinne eller no sånn som ho tok inn i skjeden for å se på eggstokkene og i livmora for å se hvordan "forholdene" var, haha. Fikk bare provera. Hadde ikke lest no om femar eller letrozol, men hvis jeg hadde hatt den kunnskapen da som jeg har nå om det, så hadde jeg nok spurt om jeg kunne få det også siden jeg ikke har hatt mensen på 1 år. Anonymkode: 737c5...20a
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #18 Skrevet 1. mars 2018 1 minutt siden, Nerhaj skrev: Aaah okei. Ja, det pleier jo som oftest å ta litt tid når man blir henvist av lege. Jeg var for 6 uker siden hos gyn, tok celleprøver og innvendig ultralyd. Snakket ikke så mye med han om dette med eggløsning, da jeg akkuratt hadde hatt mensen! Han sa da at alt så fint ut, og ikke noe mer enn det. Men nå har jeg jo som sagt ikke hatt mensen mer enn 1 ganger siden juli. Hvis du bestiller time selv hos priv gynokolog, må du eventuelt betale full pris da? Nå når jeg var hos priv gynekolog betalte jeg 1700, noe jeg syntes er masse hvis jeg skal gjøre det ofte :-/ Ja da må man betale full pris, men det går vel på frikort etter man har betalt en viss pris tror jeg Ja det er mye å betale hvis man skal bruke så mye penger på en time ja.. Anonymkode: 737c5...20a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #19 Skrevet 4. mars 2018 Har du prøvd å tatt en el test? Har samme sympt som det, skulle hatt mens i dag men ikke kommet, g testene var negative men el testen var positiv noe den aldri har vært før.. Anonymkode: 737c5...20a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #20 Skrevet 25. mars 2018 Jeg har hatt lignende symptomer da jeg var gravid. Jeg hadde mens-lignende smerter, ble veldig trøtt og fikk ekstrem appetitt. Det er vanskelig å si om det er pms eller graviditet da mange av symptomene ligner. Men jeg synes menssmertene vår mer konstante og litt mer stikkende en vanlig. Anonymkode: fd3eb...aa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå