AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Jeg ser stadig at religiøse er så opptatt av at det må være en mening med livet. At livet på jorden bare er en «ventestasjon» til det himmelen og det evige liv (satt på spissen, da). Men hva om det ikke er noen mening med livet? Vi fødes og vi dør, that’s it. Er det en tanke som virker skremmende på dere religiøse? Er ikke livet på jorden nok? Anonymkode: 3ec4b...d14 1
FactsOverFeelings Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Det er ingen mening. Du er her, du har den tiden du har, og friheten til å bruke den til hva du vil.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 Nei ikke skremmende overhodet. Hvorfor skulle det være det? Mitt liv er Zen og jeg nyter det til det fulleste her og nå og er ikke "avhengig" av noe etterliv, selvom det er det jeg tror på. Men ærlig talt, det er umulig at vi er skapt så geometrisk perfekte, at blomster, trær, dyr, mennesker, jorden, skapelsen, er skapt i så nøyaktige geometriske formler som har sammenheng med hverandre, at lydbølger og lydvibrasjoner påvirket materiet så unikt og geometrisk harmonisk (google cymatics) om alt dette her bare var tilfeldig og uten mening (In the beginning was the word, osv) Men det er en helt annen diskusjon. Anonymkode: 145df...136 2
Gjest Konditorfrue Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 En ting vi vet sikkert uavhengig av hva religion vi tror på, er at vi skal bry oss om hverandre.det gir mening uansett 💜
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 Jeg er ikke religiøs, men jeg tror på reinkarnasjon. Og godt mulig det bare er en trøst, en trygghet. På at den dagen jeg dør, så er ikke alt over. For jeg synes jo det er en skummel tanke, at det ikke er noe mer. Anonymkode: 79006...429 1
MonsIvar Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 På 2/28/2018 den 21.36, AnonymBruker skrev: At livet på jorden bare er en «ventestasjon» til det himmelen Hva er meningen med himmelen?
godjenten Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 16 hours ago, Konditorfrue said: En ting vi vet sikkert uavhengig av hva religion vi tror på, er at vi skal bry oss om hverandre.det gir mening uansett 💜 Enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 4 timer siden, Balian de Ibelin skrev: Det er ingen mening med livet. Jo det er det,vi som lever kan bety mye for hverandre Anonymkode: d9ef0...3bd
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo det er det,vi som lever kan bety mye for hverandre Anonymkode: d9ef0...3bd Jeg har ingen anelse hva du babler om her. Men det har ihvertfall ikke noe å gjøre med det jeg skrev.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå