AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Noen som har hatt eller har? Jeg har sett det i utlandet og jeg ser virkelig ingen forskjell på det. Jeg har ett eneste par, er ikke fan av falske varer, men jeg kjøpte noen da sko ikke var det jeg ville bruke mest penger på. Mamma har et par med ekte og jeg sturderte de, og det er ikke en detalj jeg ser som er forskjellig fra hennes og mine. Gode å gå i er de og. Jeg firstes jo til å kjøpe de billigere, men jeg vil ikke gjøre det, siden jeg føler det er dårlig moral? Men sko er ikke det folk ser på først. Falske vesker kan man se det veldig fort på, men sko... hva er egentlig forskjellen fra falske og ekte? Og er slike falske varer på linje med "h&m" i kvalitet eller dårligere? Anonymkode: 19cda...63a
ashera Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 I dette spørsmålet er det andre ting som er viktigere enn de du nevner: Falske merkevarer produseres og selges I regi av kriminelle nettverk. Det er ingen kontroll med produksjonsforholdene, og inntektene går gjerne til å finansiere annen kriminalitet. Er dette noe du vil være en del sv?
T-Rex Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: jeg ser virkelig ingen forskjell på det. Anonymkode: 19cda...63a De du prøver å imponere, gjør det.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 6 minutter siden, ashera skrev: I dette spørsmålet er det andre ting som er viktigere enn de du nevner: Falske merkevarer produseres og selges I regi av kriminelle nettverk. Det er ingen kontroll med produksjonsforholdene, og inntektene går gjerne til å finansiere annen kriminalitet. Er dette noe du vil være en del sv? Men hvorfor stoppes det ikke? Hvordan kan de åpenbart stå og selge uten at politiet eller noe tar dem? Anonymkode: 19cda...63a
ashera Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor stoppes det ikke? Hvordan kan de åpenbart stå og selge uten at politiet eller noe tar dem? Anonymkode: 19cda...63a Det er da stadig vekk razziaer på slikt f.eks. i Italia. Du kan selv bli tatt, og få klekkelige bøter - i EU-landene er lovgivningen streng på dette: https://www.dn.no/nyheter/2017/07/17/0912/Handel/kjopte-falsk-designerveske-fikk-94000-kroner-i-bot
ashera Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 I Norge og Sverige er det dessverre ikke forbudt å kjøpe slike varer, men dårlig moral er det uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #7 Skrevet 28. februar 2018 8 minutter siden, ashera skrev: Det er da stadig vekk razziaer på slikt f.eks. i Italia. Du kan selv bli tatt, og få klekkelige bøter - i EU-landene er lovgivningen streng på dette: https://www.dn.no/nyheter/2017/07/17/0912/Handel/kjopte-falsk-designerveske-fikk-94000-kroner-i-bot Nå snakker jeg om de som åpenbart står og selger det. Det er da veldig synlig når noen gjør det. Hvorfor blir de ikke tatt? Anonymkode: 19cda...63a
minister-mio Skrevet 28. februar 2018 #8 Skrevet 28. februar 2018 Det er dårlig å kjøpe fake med viten og vilje
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #9 Skrevet 28. februar 2018 1 minutt siden, minister-mio skrev: Det er dårlig å kjøpe fake med viten og vilje . Spørsmålet handler ikke om dette. Det kommer alltid en slik kommenar. Anonymkode: 19cda...63a
minister-mio Skrevet 28. februar 2018 #10 Skrevet 28. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: . Spørsmålet handler ikke om dette. Det kommer alltid en slik kommenar. Anonymkode: 19cda...63a Ett av spørsmålene i hi er om det er dårlig moral. Det er det jeg svarer på, kutt ut avsporingen
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #11 Skrevet 28. februar 2018 Akkurat nå, minister-mio skrev: Ett av spørsmålene i hi er om det er dårlig moral. Det er det jeg svarer på, kutt ut avsporingen Nei jeg skrev at jeg visste det var dårlig moral. Så kommer det alltid noen å svarer på noe man allerede har gitt uttrykk for at man vet. Anonymkode: 19cda...63a
minister-mio Skrevet 28. februar 2018 #12 Skrevet 28. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei jeg skrev at jeg visste det var dårlig moral. Så kommer det alltid noen å svarer på noe man allerede har gitt uttrykk for at man vet. Anonymkode: 19cda...63a Det er jo spørsmål om det er dårlig moral. Med spørsmålstegn etter
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #13 Skrevet 28. februar 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor stoppes det ikke? Hvordan kan de åpenbart stå og selge uten at politiet eller noe tar dem? Anonymkode: 19cda...63a Grunnen til at det fortsatt produseres falske varer, er fordi det alltid fins en eller annen idiot som kjøper. Anonymkode: 0dc89...644
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå