Gå til innhold

sønnen til utleier skal "bo" i hagen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk en melding av utleier i dag som var cirka sånn:

"Hei! Det kommer til å bli forandringer rundt huset/gården nå. Sønnen min skal ha en campingvogn bak garasjen din hvor han skal bo til du flytter. Ring gjerne hvis du vil snakke om det"

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette? Jeg kjenner at jeg er lite interessert i at det skal være en campingvogn i hagen der hvor jeg leier, og bo en så nærme meg, som i tillegg er sønn av utleier. Jeg reagerer også på måten det blir sagt på. Jeg skal flytte til høsten, siden jeg/vi da overtar et hus jeg/vi har kjøpt. Avtalen var da at sønnen hans skulle bo i huset etter at vi har flyttet ut, så får jeg plutselig denne meldingen nå. Er det jeg som er smålig? Og kan jeg si imot?

Anonymkode: c7b73...b1d

Videoannonse
Annonse
Gjest making.a.mess
Skrevet

Jeg ville ikke laget noen sak av det. Dessuten erdet ikke noen fest å bo i en campingvogn så det er vel noe han velger av mangel på andre muligheter

Skrevet

Hadde ikke brydd meg, du har ny bolig og se frem til :) 

• Liker 16
Skrevet

Om du leier så er det vel ikke din hage.

Anonymkode: 62031...d50

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du leier så er det vel ikke din hage.

Anonymkode: 62031...d50

Det kommer jo helt an på hva TS leier, det, og hvordan leieobjektet er definert i kontrakten. Om TS leier hus med garasje og hage kan jo ikke utleier disponere hagen som han vil, selv om han eier den. 

Anonymkode: c6f07...311

• Liker 38
Skrevet

Du virker vanskelig, TS.

Anonymkode: a4a50...4b2

• Liker 12
Skrevet

Du kan ikke si i mot, det er deres eiendom, og det er åpenbart noe uforutsett som har skjedd her som gjør at han må flytte før eller ikke har penger til andre bomuligheter.
Om du plages av det er det du som må flytte, eller så kan du kanskje prøve å spørre om campingvognen kan flyttes til andre enden av hagen så den er lengst vekk fra deg, men "bak garasjen" høres ganske vanlig og bortgjemt , lite plagsomt som mulig sted ut.

Når han flytter dit anbefaler jeg deg å forholde deg til han på en hyggelig og velkommen måte, så blir det bedre for dere begge, lettere å snakke om kompromisser og mer naturlig å ta hensyn til hverandre i fremtiden , enn at du er irritert på at han er der og prøver å sky han og dere ikke får noe relasjon og driter i hverandre.

Anonymkode: 87423...e79

• Liker 11
Skrevet

Er du heldig så blir det rene køntri-festivalen der i sommer.

Anonymkode: 77c6b...cec

• Liker 19
Skrevet

Kanskje han er en kjekkas du kan ha en heit natt med i campingvogna

Anonymkode: fde92...f3b

• Liker 9
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ja, du er smålig, du skal jo til og med flytte til høsten.

Skrevet

Hvis hagen er inkludert i leieobjektet så kan ikke huseier ta seg til rette på denne måten. Isåfall kan du kreve at han ikke plasserer campingvognen der, evt kreve avslag i leien. 

• Liker 22
Skrevet

Nei, det hadde ikke vært ok. Hvis du leier et hus inklusive hage og garage, så kan ikke utleier bare bestemme at han skal disponere eiendommen slik han vil selv om du skal flytte til høsten. Jeg hadde ikke vært interessert i andre mennesker rekende gjennom hagen jeg disponerer, for å si det sånn.I tillegg ville jeg lurt på hvor denne campingvogna skal hente vann og strøm....

Anonymkode: eac9f...78c

• Liker 12
Skrevet

Vil dette påvirke leieforholdet ditt på noe annet vis enn at det er en campingvogn bak garagen?

Strøm.. hvor får han det fra?

Anonymkode: 4e7d2...4fd

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hadde ikke vært ok. Hvis du leier et hus inklusive hage og garage, så kan ikke utleier bare bestemme at han skal disponere eiendommen slik han vil selv om du skal flytte til høsten. Jeg hadde ikke vært interessert i andre mennesker rekende gjennom hagen jeg disponerer, for å si det sånn.I tillegg ville jeg lurt på hvor denne campingvogna skal hente vann og strøm....

Godt poeng, og noe TS godt kan spørre utleier om. 

Anonymkode: c6f07...311

• Liker 24
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt barn, eller hvis hagen var av betydning for meg hadde det ikke vært greit for meg. Dvs hvis jeg hadde betalt ekstra for å leie hus med hage og å bo usjenert. Hvis jeg bare bodde der midlertidig og det var som en hvilken som helst leilighet, med tilsvarende pris kunne det vært det samme. På en annen side, hvorfor er sønnen husløs? Er han kastet ut fra bolig pga rus eller bråk f eks? Hadde ikke uten videre godtatt det nei. 

Anonymkode: dded2...6f7

• Liker 9
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Hadde ikke likt det jeg heller. Det er i teoren huseier sin hage, men han bor der ikke selv og kan ikke bare disponerer hagen som han vil. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når man bor i campingvogn må jo også vannet og toalettet tømmes et sted. Forventer huseier at dette skal gjøres i huset leietakeren bor i?

Anonymkode: 97bf6...909

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Synes TS bør ta konakt med utleier og forhøre seg litt om de praktiske tingene, og evt.be om avslag i husleien om sønnen skal bo i hagen og evt.hente vann o.l. i huset. 

Anonymkode: c1d4c...370

• Liker 13
Skrevet

Kanskje de prøver å vli kvitt deg fortere? Om det hadde vært ok eller ikke for meg kommer an på hvordan det er der. Hvis du ikke kan sole deg i hagen uten at han sitter to meter unna f eks.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ts er da absolutt ikke vrang og smålig! Hadde dere likt at en fremmed skulle bo i deres hage i flere måneder så dere ikke får noe privatliv? Kan ikke sole deg i fred eller noe? 

Jeg ville ha ringt huseier og spurt om ting. Må han inn til deg å hente vann f.eks? Hvor skal doen tømmes? Inne hos deg? Tror jeg hadde funnet en annen plass å bo 

Anonymkode: c6b18...594

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...