Gå til innhold

Jobbe deltid i tillegg til fulltidsjob?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nyutdannet i fjor, og jobber nå fulltid i det offentlige. Er på jobb kl. 07.30, og går hjem kl. 15.15. Var aldri typen til å begynne i en mer krevende jobb i det private, men jeg kjenner nå at jeg føler jeg har for mye fritid og skulle gjerne ha jobbet litt mer. Å bytte over til en jobb i det private vil nok typisk bli alt for krevende, men jeg kunne gjerne ha jobbet f.ek. 20% mer. Er det noen her som har gjort noe slikt før, altså tatt seg en deltidsjobb i tillegg til fulltidsjobben?

Jeg har ikke barn, og ikke kjæreste. Jeg trener tre dager i uken, men føler jeg ikke har så mye å gjøre på ellers. Tipper det hadde blitt snakk om f.eks. en deltidsjobb i matbutikk (jobbet med det da jeg var student), eller blir det for merkelig?

Om jeg fikk jobb i en butikk hvor de har søndagsåpent blir det jo fort ganske høy timelønn. Jeg trenger ikke pengene en slik deltidsjobb hadde gitt, men det hadde kommet veldig godt med! Sparer også til egenkapital, så det hadde vært greit. Er bare litt redd for hvordan folk skulle ha sett på det / oppfattet det. Jeg tror ikke det er aktuelt å få jobbe mer der jeg jobber nå. 

Anonymkode: c5278...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber innen helsevesenet. Nyutdannet i fjor. I høst jobbet jeg 100% et sted med hver fjerde helg, i tillegg til 21,13% fast (tre vakter hver tredje helg) et annet sted. Dette ble for mye da det innimellom kræsjet og jeg måtte bytte helg så jeg jobbet 2-3 uker i strekk uten fri, fordelt på de to stedene. Hvis du har man-fredagsjobb ser jeg ingen grunn til at ikke du kan få deg en annen hver/tredje hver helg-jobb ved siden av. Hørt om flere som har det. Det eneste du må tenke på er at deltidsjobben ikke kan være i kommunen, og rett og slett tenke på deg selv og helsen din. 

Anonymkode: 65fe0...6f3

Skrevet

Om du ikke trenger pengene vil jeg ikke anbefale det. Har jobbet i en bransje der man jobber "hele" tiden i ca 10 år (ligger på 130-150%, varierer litt mtp. diverse aktiviteter/prosjekter), og selv om man kanskje tjener litt ekstra er det ikke verdt i lengden. Har gått glipp av mye sosialt, familie har jeg ikke og er vel mer eller mindre dømt til å bli singel livet ut siden det aldri er skikkelig tid til å date noen over tid. Har lært veldig mye i jobbsammenheng, men man blir ganske lei av at livet nesten bare dreier seg om jobb. Lurer på hvor lenge helsa varer. Trener så ofte som mulig for å holde tempoet gående, noe som hjelper, men merker at også det etterhvert gir for liten effekt til å holde seg flytende. Vil om ikke så lenge forsøke å få en annen jobb, men det er harde tider i bransjen. Får jeg det ikke, brenner jeg vel inne der jeg er til helsa ryker. 

Anonymkode: c9afa...0d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...