Gå til innhold

Blikkontakt mellom mann og kvinne

Anbefalte innlegg

Gjest Carol80
Skrevet

Hva innebærer blikkontakt mellom mann og kvinne? Liker menn at vi damer klarer å holde blikket når de ser oss i øynene, hva tolker dere det som? Er det positivt og viser god selvtillit, tegn på interesse, eller opplever dere det som en invitasjon til sex? Jeg liker selv å møte blikket til menn som ser på meg på trening feks, om jeg synes han er tiltrekkende. Uten at det nødvendigvis er en forventing om noe mer.  Skulle likt å vite hva menn tenker om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det betyr noe spesielt. Jeg kan få blikkontakt med noen uten at jeg mener noe spesielt med det, er tiltrukket eller noe. Det er ofte bare tilfeldig.

Anonymkode: 40eb9...10b

• Liker 2
Gjest Carol80
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det betyr noe spesielt. Jeg kan få blikkontakt med noen uten at jeg mener noe spesielt med det, er tiltrukket eller noe. Det er ofte bare tilfeldig.

Anonymkode: 40eb9...10b

Men kommer det ikke litt an på varighet og hyppighet? Om en mann ser på meg flere ganger og holder blikket lenge hver gang, så tolker jeg det som et tegn på interesse. Men mulig jeg tar feil🤔

Skrevet

Menn overtolker blikk kontakt til det ekstreme. Ser du på en på trening så tror han at dere neste gang knuller som udyr i dusjen etter trening. 

Jeg holder blikk kontakt med alle menn jeg snakker med, enten det er bussjåføren, kassamannen, en på gaten som spør meg om veien eller lighter. Jeg holder også blikk kontakt på noen som prater og jeg prøver å konsentrere meg om hva de sier, som en foredragsholder , artist , medstudent, kollega eller lignende.  Mener absolutt ingenting seksuelt med det , men gang på gang har menn trodd at det betyr at jeg er hodestups tent på de.
En kollega av meg når jeg jobbet i butikk hadde jeg en spøkete og god tone med, og selvom vi stod flere meter fra hverandre så så jeg jo på han når vi snakket og slenge kommentarer til hverandre. Stakkaren trodde jeg likte han , og en dag lå det kjærlighetsbrev i hylla mi. Tøft av han det , men herregud menn må virkelig roe ned med overtolkinga si syntes jeg!

Anonymkode: 41df6...8cb

Skrevet

Prøver å unngå å se på kvinner jeg ikke kjenner. Det er jo overgrep i disse dager, og jeg vil helst unngå å få livet mitt ødelagt av SoMe domstolen.
Hadde i alle fall vært forsiktig på et treningstudio.

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, FactsOverFeelings said:

Prøver å unngå å se på kvinner jeg ikke kjenner. Det er jo overgrep i disse dager, og jeg vil helst unngå å få livet mitt ødelagt av SoMe domstolen.
Hadde i alle fall vært forsiktig på et treningstudio.

Pyse!

Anonymkode: 8a30d...d46

Gjest Fillerista
Skrevet

Hvis hun tiltrekker meg kan jeg tolke lengre blikkontakt, gjerne flere ganger og med smilende øyne, som en invitasjon til kontakt. Noe mer enn det legger jeg ikke i det før jeg eventuelt har snakket med henne og kjent på kjemien.

I noen tilfeller tolker jeg det som blikkflørt og ikke noe mer. For eksempel dama som ser på meg flere ganger på en overfylt buss. Jeg skjønner at hun ikke ønsker kontakt (i hvertfall ikke der og da) og det gjør strengt tatt ikke jeg heller i en sånn situasjon.

Er det ikke et lurt smil der ser jeg ikke på det som flørting, sånn sett føler jeg meg trygg på at jeg ikke overtolker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...