Gå til innhold

Angrer på sofakjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca et år siden bestemte vi oss for å kjøpe ny sofa. Vi har ikke kjøpt ny før, kun brukt og var usikre på han vi skulle velge. Vi har katt, noe som til en viss grad påvirket valgmulighetene fordi vi ønsket stoff som ikke var så attraktivt for katteklør. 

Vi så rundt på både dyrt og billig. Jeg er den definitivt mest interesserte av oss, så det var meg som brukte mest tid på dette. Falt veldig for en sofa som ville koste ca 35 000 i det oppsettet vi ville ha. Vi hadde råd til den, men syntes jo at det var en himla stor sum å betale for en sofa. 

Kort fortalt, vi gikk mange runder, og endte med en ikeasofa til ca 8000. Jeg feiret litt ut på å bruke så mye penger og jeg var litt nervøs for at katten skulle like den dyre for godt. 

Nå har vi hatt ikeasofaen siden i ca et halvt år og jeg angrer veldig på kjøpet.  Jeg kunne virkelig ønske at vi hadde gått for den dyre,  jeg tror jeg ville vært mye mer fornøyd med komfort,  funksjonalitet, design osv . Samtidig har jeg kun meg selv å takke,  jeg visste hva jeg kjøpte og burde forstått!  

Kan forsøke å selge den på finn, men erfaringsmessig får man svært lite betalt for brukte ikea møbler, gjerne under halv pris. Må uansett spare litt først,  så blir ikke ny før til høsten igjen.  Kjenner på bruk og kast og har ikke lyst å være helt fotballfrue heller.. 

Innspill? Noen andre som har gjort dårlige valg/kjøp? Trenger trøst, evt beskjed om skjerpings og at jeg pent må leve med ikeaen i 6-7 år.. 😣

Anonymkode: 36e91...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg har hatt min IKEA sofa i 18 år.😂 men altså hvis du sliter så mye med å ha den er det vel bare å selge. Om så med tap. Jeg skjønner ikke helt problemet egentlig. 

Anonymkode: c2ae2...d85

Skrevet

Jeg har levd med sofa jeg ikke er helt fornøyd med i 5 år nå, litt fordi vi har små barn så greit med en sofa vi ikke er redde for, og litt fordi jeg ikke vet hva jeg vil ha. Drømmesofaen er altfor dyr for småbarnstilværelsen.

Er du helt sikker på at du ville blitt fornøyd med sofaen til 35.000, eller kan det være den har blitt perfekt fordi den er «uoppnåelig»?

Hva annet kan du bruke pengene på? Sikker på at du vil prioritere sofa?

Anonymkode: 88485...628

Skrevet

Jeg hadde glatt solgt den og kjøpt den andre. Man må være happy med sofaen sin, den er nesten like viktig som sengen. Det er jo koseplassen, og kose seg skal man. 

Anonymkode: 7f56b...dc4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...