Gå til innhold

Reise bort på 20-årsdagen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fyller 20 i juni og har lyst til å reise bort for å feire dagen. Har ikke noen vennekrets, så det er liksom ikke aktuelt med noen stor feiring her hjemme. Jeg vil ta med meg nærmeste familie og være borte i et par dager. En by i Europa hadde passet best, men ikke en av de største byene (hovedsteder) da jeg har stor angst for terror og ikke vil plages av disse tankene på bursdagen min. Hva er feks noen fine byer i Nederland å reise til? Evt Belgia? Danmark? England? Tar i mot alt av tips med stor takk 😊

Anonymkode: cf0ec...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brugge i Belgia er en nydelig by, og det er også Gent. Avstandene er ikke store, så det går jo fint an å kombinere og reise med tog mellom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til England, men holder meg stort sett borte fra de store turiststedene. Skal til Bath og et par mindre steder, bl.a bo på B&B på et gammelt slott. Har egentlig planlagt et døgn i London på vei hjem, men ser an situasjonen og dropper det hvis jeg føler at det er utrygt.

Ellers er Gdansk og Krakow i Polen fine byer som jeg gjerne skulle tatt en tur tilbake til.

Anonymkode: 19fa5...80e

AnonymBruker
Skrevet

Edinburgh <3

Anonymkode: 0ff30...ae9

Skrevet (endret)

Hva med Gdansk i Polen? Vil si at terrorfaren her er minimal, billig å reise dit, billig å bo, billig å spise og ikke minst en flott by. Alt etter hva du liker så er det litt å finne på her også. Blant annet Escape Rooms syntes jeg var en artig opplevelse, og kan være en moro aktivitet for alle i familien (selv syntes jeg det var litt vanskelig, så det hjelper om man er flere). Her kan du se litt mer av Gdansk: http://dinstorbyferie.no/gdansk/

Museumet over andre verdenskrig er også imponerende, om man er interessert i den slags da. Muligheter for strikkhopp og den slags er der også, om du er av den vågale typen. Om du liker å slappe av så er det gode muligheter for spa, ellers liker jeg godt å bare sitte å nyte livet på en uterestaurant her. 

Gdansk er som du sikkert skjønner en av favorittbyene mine, men syntes rett og slett man får mye tur for lite penger når man drar hit.

Endret av Skogshjerte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...