AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Hei! Min mann og jeg er prøvere. Han jobber offshore så er mye borte dessverre.. Hva er sjansen for graviditet en uke før eggløsning? har eggløsning omtrent samtidig hver mnd, og denne mnd drar min mann bort en uke før eggløsning ca... hva er sjansene da? Anonymkode: e19e1...276
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Be han fylle noen kopper til deg. Så kan du fryse det ned, og inseminere deg selv når du har eggløsning. Anonymkode: 86440...fd5
Gjest BethD Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Jeg er ingen ekspert men jeg tror ikke oddsene er så gode med mindre han har supersvømmere som kan overleve inni deg i en uke...:(
Gjest BethD Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Be han fylle noen kopper til deg. Så kan du fryse det ned, og inseminere deg selv når du har eggløsning. Anonymkode: 86440...fd5 går det an ??? med fryst sæd ?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #7 Skrevet 28. februar 2018 I teorien er det jo null sjans. Kvinner blir kun bli gravide ved eggløsning. Grunnen til at noen blir gravide i "sikre perioder", skyldes at syklusen har vært ustabil eller at de ikke har tatt høyde for at sædcellene kan leve noen dager i kvinnekroppen. Sædceller kan overleve opptil 5 dager inni kroppen din. Det betyr at du kan bli gravid hvis du har eggløsning senest 5 dager etter samleiet. Hvis du får eggløsning litt før tiden denne gangen, så har du en (liten) teoretisk mulighet. Anonymkode: e1f60...8e1 1
Gjest Fjelldronning Skrevet 28. februar 2018 #8 Skrevet 28. februar 2018 Lav. Beste tiden å bli gravid på, er rundt eggløsning. Egget lever i 1-2 dager, mens sædcellene lever mye lengre. Lykke til med prøvingen. Håper spiren sitter snart
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #9 Skrevet 28. februar 2018 seriøst? fryse ned sæden? dør ikke sæden når den "tiner" opp igjen? ts Anonymkode: e19e1...276
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #10 Skrevet 28. februar 2018 2 minutter siden, BethD skrev: går det an ??? med fryst sæd ? Det burde i teorien gå fint det. (Donor/innsett fra frys osv). De fryser på nitrogen, men burde fungere helt greit med fryser og opptining i til romtemp, men tipper en del sperm dør. Anonymkode: 63a3b...a9f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #11 Skrevet 28. februar 2018 leser på ulike forum hvor kvinner påstår at de har blitt gravid 9 dager før eggløsning. er ikke det veldig uvanlig? derfor jeg lurte på om 6 dager er innafor.. ts Anonymkode: e19e1...276
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #12 Skrevet 28. februar 2018 Hvis eggløsning faktisk kommer ei uke at han har reist er sjansene veldig små, dessverre. Sæden kan overleve opp til fem dager syns jeg det står de fleste steder, men det er nok heller ikke veldig vanlig. Men prøv likevel, kanskje eggløsningen kommer tidligere akkurat denne måneden. Kjenner til frustrasjonen med prøving og skiftjobb. 8 minutter siden, BethD skrev: går det an ??? med fryst sæd ? Ikke hjemme i vanlig fryseboks, det må mye lavere temperaturer til. Anonymkode: ec6bc...537
Gjest BethD Skrevet 28. februar 2018 #13 Skrevet 28. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det burde i teorien gå fint det. (Donor/innsett fra frys osv). De fryser på nitrogen, men burde fungere helt greit med fryser og opptining i til romtemp, men tipper en del sperm dør. Anonymkode: 63a3b...a9f Hvordan skulle man inseminert seg selv da..? med sånn øreskylleballong?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #14 Skrevet 28. februar 2018 2 minutter siden, BethD skrev: Hvordan skulle man inseminert seg selv da..? med sånn øreskylleballong? Nei, det kan være farlig fordi det kommer inn luft som kan være livstruende om en alt er gravid. Men engangsprøyter der en får til vakum burde jo funke. Anonymkode: 63a3b...a9f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #15 Skrevet 28. februar 2018 13 minutter siden, BethD skrev: Hvordan skulle man inseminert seg selv da..? med sånn øreskylleballong? Skulle egentlig tulle, men så kom jeg over denne: http://fox61.com/2015/04/21/court-affirms-dads-rights-in-turkey-baster-conception/ Problemet er nok ideen med å fryse ned og tine spermen uten å drepe cellene.. Anonymkode: 08e04...edc
Ede Skrevet 2. mars 2018 #16 Skrevet 2. mars 2018 (endret) På 28.2.2018 den 17.08, AnonymBruker skrev: Be han fylle noen kopper til deg. Så kan du fryse det ned, og inseminere deg selv når du har eggløsning. Anonymkode: 86440...fd5 Hva?? man kan vel ikke fryse det ned i vanlig fryseboks? Trodde cellene sprengte om man ikke sjokkfrøs dem? Ikke det at jeg har lest meg opp på emnet altså! Googlet det men fant bare at man kunne kjøpe et såkalt "home sperm freezing kit"! Ante ikke at det var mulig engang! Fant denne nå, ser ikke ut til at man kan tine den selv så man må uansett ta den til en klinikk for inseminering: https://www.pacificfertilitycenter.com/blog/ask-expert-freezing-sperm-home Endret 2. mars 2018 av Ede Tilleggsopplysning
Ede Skrevet 2. mars 2018 #17 Skrevet 2. mars 2018 På 28.2.2018 den 16.18, AnonymBruker skrev: Hei! Min mann og jeg er prøvere. Han jobber offshore så er mye borte dessverre.. Hva er sjansen for graviditet en uke før eggløsning? har eggløsning omtrent samtidig hver mnd, og denne mnd drar min mann bort en uke før eggløsning ca... hva er sjansene da? Anonymkode: e19e1...276 For en kjedelig situasjon! Har han liksom 14 dager på og 14 dager av hver mnd? Håper det klaffer en gang han har ferie eller noe da! Jeg pendler i jobben så jeg har prøvd å finne ut av disse tingene selv. Etter hva jeg kan finne så finnes det nesten ingen data på sannsynlighet for graviditet 7 dager før EL. Det eneste som sies er at det har vært rapportert noen få tilfeller. Så det er mulig men sjansen er sannsynligvis meget lav. Du kan jo håpe at EL kommer et par tre dager for tidlig, fem dager skal visst være fullt mulig om forholdene i skjeden/livmor er optimale for spermiene og mannen din har en over middels sæd-kvalitet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå