Gå til innhold

ÅRETS tannbørstebyttedag.....

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Rimfrost

Da pusser dere for hardt.

At man MÅ kjøpe ny tannbørste hver måned er jo bare piss.... Sånt lærer man fordi butikkene skal få solgt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man MÅ kjøpe ny tannbørste hver måned er jo bare piss.... Sånt lærer man fordi butikkene skal få solgt mer..

Er det din mening eller tannlegen din sin? Jeg synes det høres ekkelt ut å ha en tannbørste i mange år :o hvertfall når du ikke har kokt den noen gang. Bakteriene må jo florerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke mer bakterier i en 1.5 år gammel tannbørste enn i en 1.5 uker gammel tannbørste.. Ikke hvis den brukes hver dag.

Vi spiser flere kilo bakterier i året :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost
Er det din mening eller tannlegen din sin? Jeg synes det høres ekkelt ut å ha en tannbørste i mange år hvertfall når du ikke har kokt den noen gang. Bakteriene må jo florerer.

Snakker ikke med tannlegen min om tannbørster.. Men som Susanne sier, vi får i oss maaaange bakterier hver eneste dag. Og jeg har brukt den samme tannbørsten i mange år nå. Og jeg lever fortsatt! Ikke er jeg ofte sjuk eller...

Folk er så hysteriske når det gjelder bakterier...

(Tror jeg bekymrer meg mer om håndtaket på det offentlige toalletet enn om en tannbørste som står alene på et baderom og som bare blir brukt av meg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig veldig lite hysterisk på bakterier, men akkurat tannbørsten er jeg nøye på. Vet vi får i oss mye hver dag, men synes likevel det var lite å bytte tannbørste hvert 2. år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost

Jeg vasker håret maks en gang hver 14 dag. Jeg går i den samme joggabukse flere dager på rad og jeg spiser med hendene...

Fysj så ekkel jeg er :P:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost

(Jeg er veldig opptatt av personlig hygiene altså.. jeg dusjer hver dag osv, men det er ting jeg driter i og :P Som f.eks tannbørsten min. )

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg er vel en av de gjennomsnittelige jeg da... ca 2-3 ganger i året bytter jeg tannbørsten min. Jeg bytter den når den er slitt.

Å vaske tannbørsten har jeg aldri hørt noen gjøre før... :o

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Man bør skifte minst fire ganger i året (tannlegens anbefaling) Jeg skifter kanskje 6 ganger i året.

Hvorfor?

Jeg skulle gjerne sett en saklig og faktabasert forklaring på dette.

Det overrasker meg at det ikke ringer en bjelle hos folk når "tannbørstebyttedagen"-reklamen er betalt av Jordan.

En annen ting er at Jordan og andre produsenter av tannhygieneprodukter driver heftig "smøring" mot tannlegene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det i en artikkel for en stund siden, det stod at man burde bruke myke tannbørste og bytte de når de begynte å "sprike". Det kom derfor an på hvor hard man pusset hvor ofte man burde bytte tannbørste, alt fra 2 - 6 (husker ikke helt tallene) ganger i året var vanlig.

Skal prøve å finne igjen artikkelen, men tok ikke vare på linken og husker ikke helt hvor jeg leste det. På en helseside var det hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Leste det i en artikkel for en stund siden, det stod at man burde bruke myke tannbørste og bytte de når de begynte å "sprike". Det kom derfor an på hvor hard man pusset hvor ofte man burde bytte tannbørste, alt fra 2 - 6 (husker ikke helt tallene) ganger i året var vanlig.  

Skal prøve å finne igjen artikkelen, men tok ikke vare på linken og husker ikke helt hvor jeg leste det. På en helseside var det hvertfall.

Vel, jeg synes i så fall det er pussig at Jordan eller andre tannbørsteprodusenter ikke klarer å lage tannbørster som ikke holder mer enn to mnd før de må byttes.

Riktignok er det er forbruksprodukt, men man skulle jo nesten tro de hadde interesse av å selge flest mulig tannbørster....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er de interesert i å selge flest mulig tannbørster, men det betyr ikke at det de sier er hetl feil vel? Man skal selvfølgelig ta ting med en klype salt, men at tannbørster med sprikende bust er dårligere en nye er vel ikke en stor overraskelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rimfrost
Det overrasker meg at det ikke ringer en bjelle hos folk når "tannbørstebyttedagen"-reklamen er betalt av Jordan.

En annen ting er at Jordan og andre produsenter av tannhygieneprodukter driver heftig "smøring" mot tannlegene.

Nettopp... Folk er så naive... ALLE tannbørstene mine har holdt opptil 2-3 år... og jeg har aldri kokt/vaska noen av dem. Og jeg er den i familien som er minst syk. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' for det er jo [i']helt sikkert ikke ment som reklame for Jordan... Å neida...

:ironi:

Men jo, en bør nok skifte tannbørste mer enn en gang i året!

:ler::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...