Gå til innhold

Sminkekoster som aldri blir myke igjen etter vask

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg feil? Jeg vasker grundig med shampoo eller balsam, skyller godt av og setter opp ned til tørk. Men de blir aldri ordentlig tørre og hårene er helt sammenklistret :( Dette er litt dyre børster i tillegg. Frustrert. 

Anonymkode: ffa97...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, lille humla skrev:

Hvor ofte vasker du dem?

En gang i måneden ca. Både foundationkost og pudderkost. Samme resultat på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags koster er det?

Kanskje du ikke får ut nok av sjampo/balsamen? 

Anonymkode: 7c0e7...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lille humla skrev:

hmmm, tørker du de godt i håndkle før du setter de opp på tørk? 

Hvis ikke har MAC en god børsterens, men du må nok vaske de ordentlig en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker babyshampo på mine, tørker godt også setter de til tørk i en kopp. Du bør vaske dem oftere enn en gang per mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bruke såpe som er laga for sminekoster. Både sigma, mac og beautyblender har gode såper. Burde vaske dei oftare, i allefall 2-3 gongar i månaden, og sørge for at all såpa er ute av kostane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nerine_ skrev:

Jeg bruker babyshampo på mine, tørker godt også setter de til tørk i en kopp. Du bør vaske dem oftere enn en gang per mnd. 

Setter de i en kopp? Du vet at de skal stå/ligge/henge nedover etter at du har vasket de? Slik at limet ikke blir ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gang i måneden ca. Både foundationkost og pudderkost. Samme resultat på begge.

Om du bruker sminke oftere enn en gang i måneden så vasker du dem da altfor sjelden. Vask dem etter hvert bruk, så skal du se du får dem ordentlig rene og de blir myke igjen. 

Ville du tørket deg på hendene med samme håndkle i en måned uten å bruke såpe etter dobesøk? Dersom nei: slutt å gjøre tilsvarende med sminken din..

Anonymkode: a6fc2...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker mine med vanlig sjampo fra dusjen, rister godt av de og legger de på kanten på benken når de skal tørke. Jeg har aldri hatt noe problem med "rare" koster.

Aldri brukt balsam, og man skal ikke sette de rett opp og ned i en kopp pga vannet renner ned i festet og ødelegger limet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du bruker sminke oftere enn en gang i måneden så vasker du dem da altfor sjelden. Vask dem etter hvert bruk, så skal du se du får dem ordentlig rene og de blir myke igjen. 

Ville du tørket deg på hendene med samme håndkle i en måned uten å bruke såpe etter dobesøk? Dersom nei: slutt å gjøre tilsvarende med sminken din..

Anonymkode: a6fc2...5d3

Jeg vasker mine sikkert fire ganger i året og har ikke noe problemer med teksturen på kostene. (Ja, vet det er uhygienisk, men tror ikke det gjør noe særlig på selve kosten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du en foundationkost i en mnd før du vasker den?  Jeg pleide å vaske de hver dag før jeg gikk over til svamp.  Jeg bruker kun zalo og kostene mine blir like myke som nye hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv ren olivensåpe fra helsekosten. Den er magisk, renser alt sykt bra og koster mye mindre enn «spesialsåpe». Renere er det også :) Elsker å vakse beauty blenderen min for det er liksom som om sminken smelter bort :) 

Anonymkode: 95968...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...