Wawi Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Jeg er utrolig bekymret for min kjære katt som har vært borte fra hjemmet i to døgn nå. Jeg har lett overalt ute, alle varme steder jeg kan tenke meg at hun kan ha gått. Ropt og ropt, men ingen katt å finne. Jeg er så redd for at det har skjedd henne noe. Hadde en katt tidligere som også plutselig forsvant sporløst, så jeg er redd for at dette nå har skjedd igjen. Jeg har to katter, dette er kattemoren som har forsvunnet også har jeg beholdt en av kattungene fra kullet hennes. Kattemoren er ikke sterilisert. Det er 10 minusgrader her og jeg er så redd for at jeg aldri får se min fine katt igjen noen erfaringer? hva kan jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 1: Kastrer katten din 2: heng opp plakater på nærbutikker, legg ut anonse på kjøp/salg sider og andre lokale sider på Facebook ut å let mer, gjerne når det begynner å mørkne. Ta med lommelykt å lys bortover busker osv, da ser du fort om det er noen lysende øyne der. Dersom hun er vandt til at du rister på godbit pose feks så ta med det. Spør alle(!) naboer om de har sett henne og om de evt har et skur/garasje hun kan ha kommet seg inn i. Anonymkode: d5760...680 11
Tvist Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 Om du ikke har kastrert pus, er hun sikkert ikke chippet? Lever i så fall ut lapper med bilde til alle dyrleger og dyrebeskyttelser i området. Etterlys katten på dyrbar.no og Facebook. Tapetser nærområdet med plakater med bilde av pus. Ukastrerte katter er utsatte for jaging av andre katter, sykdommer, sår og har generelt et hardere liv. Vil man at katten skal bli gammel kastrerer man den. 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #4 Skrevet 1. mars 2018 Toppen Dyrehealing på facebook. Anonymkode: 7b924...a0c
Wawi Skrevet 1. mars 2018 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: 1: Kastrer katten din 2: heng opp plakater på nærbutikker, legg ut anonse på kjøp/salg sider og andre lokale sider på Facebook ut å let mer, gjerne når det begynner å mørkne. Ta med lommelykt å lys bortover busker osv, da ser du fort om det er noen lysende øyne der. Dersom hun er vandt til at du rister på godbit pose feks så ta med det. Spør alle(!) naboer om de har sett henne og om de evt har et skur/garasje hun kan ha kommet seg inn i. Anonymkode: d5760...680 12 timer siden, Tvist skrev: Om du ikke har kastrert pus, er hun sikkert ikke chippet? Lever i så fall ut lapper med bilde til alle dyrleger og dyrebeskyttelser i området. Etterlys katten på dyrbar.no og Facebook. Tapetser nærområdet med plakater med bilde av pus. Ukastrerte katter er utsatte for jaging av andre katter, sykdommer, sår og har generelt et hardere liv. Vil man at katten skal bli gammel kastrerer man den. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Toppen Dyrehealing på facebook. Anonymkode: 7b924...a0c Tusen takk for svar alle sammen. I går kveld rett før jeg skulle legge meg dukket plutselig pusen opp sammen med en annen hannkatt. Hvor hun har vært har jeg ingen anelse om, men nå er hun heldigvis hjemme Jeg ser nå at det er viktig å sterilisere henne, og skal få gjort dette så fort som mulig. Takk for hjelp 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 34 minutter siden, Wawi skrev: Tusen takk for svar alle sammen. I går kveld rett før jeg skulle legge meg dukket plutselig pusen opp sammen med en annen hannkatt. Hvor hun har vært har jeg ingen anelse om, men nå er hun heldigvis hjemme Jeg ser nå at det er viktig å sterilisere henne, og skal få gjort dette så fort som mulig. Takk for hjelp Kjøp GPS til katten! Da kan du følge med hvor hun går! Halsbåndet GPS sitter i løser seg fint ut av seg selv om katten skulle være så uheldig å sette seg fast. Anonymkode: 2e79f...34b 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 40 minutter siden, Wawi said: Tusen takk for svar alle sammen. I går kveld rett før jeg skulle legge meg dukket plutselig pusen opp sammen med en annen hannkatt. Hvor hun har vært har jeg ingen anelse om, men nå er hun heldigvis hjemme Jeg ser nå at det er viktig å sterilisere henne, og skal få gjort dette så fort som mulig. Takk for hjelp Dyrleger kan også chippe katten din. Dvs at katten din får en liten mikrochip i nakken. Denne mikrochippen har navnet ditt og mobilnummer. På kontoret sitt har dyrlegen en scanner som kan scanne denne chippen. Det vil si at dersom en fremmend finner katten din og leverer den til dyrlegen, kan dyrlegen scanne den som en vare på butikken og se at det er du som eier den. Det er veldig viktig å gjøre med alle dyrene sine. For det kan skje at noen kjører på katten din og tar den med til dyrlegen. Og da kan dyrlegen med en gang scanne den og se at du eier den. Om den trenger operasjon eller behandling kan han ringe deg og snakke med deg om det. Om katten din ikke har chip og dyrlegen ikke vet hvem som eier en skadet katt, så kan den i verste fall bli avlivet fordi man ikke fant eieren raskt nok. Anonymkode: fbb1e...b5f
Rumle Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 45 minutter siden, Wawi skrev: Tusen takk for svar alle sammen. I går kveld rett før jeg skulle legge meg dukket plutselig pusen opp sammen med en annen hannkatt. Hvor hun har vært har jeg ingen anelse om, men nå er hun heldigvis hjemme Jeg ser nå at det er viktig å sterilisere henne, og skal få gjort dette så fort som mulig. Takk for hjelp Så bra! ❤ Husk å få henne chippet også 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #9 Skrevet 1. mars 2018 Greit å gå henne chipet om hun ikke er det, og kan sterkt anbefale GPS! (Har det selv til mine to) Les gjerne bloggen til jesperpus, den dagen han "forsvant" da en rev jaget ham langt langt unna huset. Da fikk matmor en alarm at katten var på vei ut av "hjem-zonen" (som du selv besemmer radius på), og hun fant ham da han endelg stoppet opp Anonymkode: e3534...34f 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 1 time siden, Wawi skrev: Tusen takk for svar alle sammen. I går kveld rett før jeg skulle legge meg dukket plutselig pusen opp sammen med en annen hannkatt. Hvor hun har vært har jeg ingen anelse om, men nå er hun heldigvis hjemme Jeg ser nå at det er viktig å sterilisere henne, og skal få gjort dette så fort som mulig. Takk for hjelp Åå så bra ☺️ Få henne chippet i samme slengen, da kan dyrlegen få tak i deg dersom hun skulle bli levert inn der en gang. Anonymkode: d5760...680
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #11 Skrevet 1. mars 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greit å gå henne chipet om hun ikke er det, og kan sterkt anbefale GPS! (Har det selv til mine to) Les gjerne bloggen til jesperpus, den dagen han "forsvant" da en rev jaget ham langt langt unna huset. Da fikk matmor en alarm at katten var på vei ut av "hjem-zonen" (som du selv besemmer radius på), og hun fant ham da han endelg stoppet opp Anonymkode: e3534...34f Kasper hadde også satt seg fast under en bjelke under verandaen 😱 når de endelig fikk han opp var han helt livløs. Hadde de ikke hatt GPS hadde han dødsbo under der og mest sansynlig aldri blitt funnet. Anonymkode: d5760...680
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #12 Skrevet 1. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kasper hadde også satt seg fast under en bjelke under verandaen 😱 når de endelig fikk han opp var han helt livløs. Hadde de ikke hatt GPS hadde han dødd under der og mest sansynlig aldri blitt funnet. Anonymkode: d5760...680 Redigert for skrivefeil Anonymkode: d5760...680
lemoncake Skrevet 3. mars 2018 #13 Skrevet 3. mars 2018 På 1.3.2018 den 11.05, AnonymBruker skrev: Kjøp GPS til katten! Da kan du følge med hvor hun går! Halsbåndet GPS sitter i løser seg fint ut av seg selv om katten skulle være så uheldig å sette seg fast. Anonymkode: 2e79f...34b Bare lurer nå. Disse GPS ; hvor lang batteritid er det på dem? Skulle gjerne hatt det til vår katt, men han tar seg gjerne en uke lange turer på sommeren. En gang var han på tur i 11 dager. Hørt før at GPS ikke har batteritid mer enn noen få dager.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #14 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, Jolen77 skrev: Bare lurer nå. Disse GPS ; hvor lang batteritid er det på dem? Skulle gjerne hatt det til vår katt, men han tar seg gjerne en uke lange turer på sommeren. En gang var han på tur i 11 dager. Hørt før at GPS ikke har batteritid mer enn noen få dager. Jesperpus sin Tractive varer i opptil 7 dager (skriver han), litt avhengig av ulike faktorer. http://m.jesperpus.blogg.no/1501102573_gps_til_kjledyr_en_smart_liten_dings.html Anonymkode: e3534...34f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #15 Skrevet 3. mars 2018 Hvorfor er katten din ute nå? Anonymkode: 67b2e...dc9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #16 Skrevet 3. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er katten din ute nå? Anonymkode: 67b2e...dc9 Ja for ingen katter liker å gå ut en tur om vinteren 🙄 Anonymkode: d5760...680 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #17 Skrevet 3. mars 2018 29 minutter siden, Jolen77 skrev: Bare lurer nå. Disse GPS ; hvor lang batteritid er det på dem? Skulle gjerne hatt det til vår katt, men han tar seg gjerne en uke lange turer på sommeren. En gang var han på tur i 11 dager. Hørt før at GPS ikke har batteritid mer enn noen få dager. Batteriet varer ca en uke. Men du kan jo hele tiden se hvor katten er og gjenstående batteritid ser du også på appen.... iallefall den vi har... Anonymkode: 2e79f...34b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #18 Skrevet 3. mars 2018 TS: Så bra at pusen din kom til rette! Kastrering av pus er absolutt å anbefale, så bra at du skal gjøre dette Be om mikrochip og id-merke i øret. O.T: GPS tracking høres jo fint ut, men hvor godt fungerer det egentlig i praksis på katter som mister halsbånd i hytt og gevær? Er generelt skeptisk til halsbånd på pus, ingen garanti for at ''safety buckle'' en dag ikke vil åpne seg. Synd det ikke er mulig å sporing i selve mikrochippen. Anonymkode: f4e95...d68
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #19 Skrevet 3. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS: Så bra at pusen din kom til rette! Kastrering av pus er absolutt å anbefale, så bra at du skal gjøre dette Be om mikrochip og id-merke i øret. O.T: GPS tracking høres jo fint ut, men hvor godt fungerer det egentlig i praksis på katter som mister halsbånd i hytt og gevær? Er generelt skeptisk til halsbånd på pus, ingen garanti for at ''safety buckle'' en dag ikke vil åpne seg. Synd det ikke er mulig å sporing i selve mikrochippen. Anonymkode: f4e95...d68 Katten kan miste den, men det er jo en GPS sp du finner den igjen Jesperpus tar spesefikt å anbefaler et halsbånd som ikke er slik "safty" greier. Da dette ofte kan dette av. Men der blir et slik elsatisk bånd anbefalt. Da vil pus kunne dra den av seg om h*n setter seg fast, men har ikke lik fare for å dette av plutselig Anonymkode: e3534...34f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #20 Skrevet 3. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS: Så bra at pusen din kom til rette! Kastrering av pus er absolutt å anbefale, så bra at du skal gjøre dette Be om mikrochip og id-merke i øret. O.T: GPS tracking høres jo fint ut, men hvor godt fungerer det egentlig i praksis på katter som mister halsbånd i hytt og gevær? Er generelt skeptisk til halsbånd på pus, ingen garanti for at ''safety buckle'' en dag ikke vil åpne seg. Synd det ikke er mulig å sporing i selve mikrochippen. Anonymkode: f4e95...d68 GPS må jo ha batteri, derfor kan en ikke spore via chip. Om katten mister den så har GPSen radius på 3 meter, slik at du kan finne GPS-en ganske kjapt. Videre så har denne typen som min katt her funksjon som jeg kan ringe og si i fra til pus at nå kan du tasse hjem.... og åpner ikke låsen seg på dette halsbåndet, så vil selve halsbåndet skli ut av låsesystemet. Dette er en en dyrere versjon og en annen fabrikat enn den Jesperpus har. Anonymkode: 2e79f...34b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå