AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Har blitt oppringt av en instans som driver med dette, og regner med at nav står bak dette uten å ha informert meg direkte om "pluss skolen". Er det flere som har blitt sendt ut på dette, og som kan fortelle om det ga resultater som i jobbnapp? Er det ikke helst regnskap på høyskole nivå arbeidsmarkedet er ute etter? Hilsen arbeidsledig og gravid i uke 30. Anonymkode: 34d8a...5f8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Det er langt færre av jobbene som kun krever et slikt "kurs". Sier ikke at det er umulig, men vil mest sannsynlig kreve litt nettverk eller relevant erfaring. De fleste arbeidsgivere vil ha folk som kan bli autoriserte og ha ansvar for sin egen portefølje. Anonymkode: e4b58...e22
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 En venninne av meg ble sendt på et fire måneders regnskapskurs i NAVs regi (på en privat fagskole her i området) for fire-fem år siden. Hun påstod at kurset ga svært lite relevant kunnskap. De brukte penn og papir, skrev regnskap i store "protokoller" og lærte ikke Excel eller et regnskapsprogram på data. Hun følte ikke at det gav henne noe særlig fortrinn i arbeidslivet og det var vanskelig å finne relevant praksisplass etter kurset (tiltaket skulle avsluttes med seks ukers praksis i bedrift). Anonymkode: 9a873...af3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Når mange med bachelor i økonomi sliter med å få seg en jobb, så sier det seg vel selv av et kurs fra nav innen dette ikke er til så mye nytte? Det er ikke nok jobber rett og slett, beklager men jeg tenker dette er bortkastet tid. Anonymkode: 5ff3d...a3b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Det kommer an på hvor i Norge du er. En venninne tok dette. Hun fikk praksisplass og jobb der hun hadde praksis. Dette er vel 3år siden nå. Hun hadde NULL relevant erfaring før det. Hun bor i Oslo. Anonymkode: b66c5...e9f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 Hva er alternativet egentlig? At tiden går uten at du tilegner deg noe ny kunnskap/erfaring/får deg jobb? I så fall hadde jeg hoppet på. Du kan jo søke jobber utenom uansett, og heller hoppe av hvis du finner deg en jobb på egenhånd. Anonymkode: 6bda4...da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå