Undermann Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Ja what else is new. Det var skiltet som møtte meg, da det var salg på noe jeg var interessert i. Og det er jo fornavnet på problemet jeg stadig møter på: Er det noe jeg syns er noe å ha, er det standard at størrelser over L er utsolgt på notime. Mens det alltid er i bøtter og spann av størrelse M og S som henger igjen. Gid man var smågutt av størrelse, de har virkelig et eldorado å boltre seg i, har slått meg mange ganger. Sånn har alltid vært, og jeg skjønner rett og slett ikke logikken i hvordan bransjen tenker. Hvorfor ikke produsere/tilføre butikkene mer av større størrelser, og eventuelt mindre av små størrelser, så det ble en bedre i balanse i det? Ville ikke det bare være en fordel, på den måten at man hadde fått solgt mer totalt sett?? Jeg tror de kunne solgt mange ganger flere plagg i XL - 3XL om der var mer tilgjengelig. Det er mitt klare inntrykk.
Belima Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Da har jeg motsatt problem, er dame da. Jeg er nett og liten og selv når ny kolleksjon kommer inn, så har de ikke min str i bukser. De fleste butikker for voksne damer tar inn en bukse i str 36, men jeg må ha 34.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 Selv finner jeg ikke L-XL, men massevis av XS-M. Bare rare buksestørrelser og, 30-36 osv. Anonymkode: f49e2...104 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Men det er jo det samme for kvinner. På salgsstativene så er det str. S og XS. Og jeg bruker stor størrelse i BH, butikkene sier selv at i min størrelse får de bare inn en eller 2 av hver, og den blir utsolgt med en gang. Så selv om butikkene fører min BH størrelse, så er de alltid utsolgt for den størrelsen. Og jeg fatter ikke hvorfor de ikke tar inn flere da. Anonymkode: e96e5...d32 4
Undermann Skrevet 28. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo det samme for kvinner. På salgsstativene så er det str. S og XS. Og jeg bruker stor størrelse i BH, butikkene sier selv at i min størrelse får de bare inn en eller 2 av hver, og den blir utsolgt med en gang. Så selv om butikkene fører min BH størrelse, så er de alltid utsolgt for den størrelsen. Og jeg fatter ikke hvorfor de ikke tar inn flere da. Anonymkode: e96e5...d32 Ja det er merkelig. Virker iallefall som kjedene har et veldig hjelpeløst ensporet system i sin logistikk mot butikkene i dag. Man kan jo nesten aldri bestille noe som ikke er på lager i butikker lenger, slik man kunne 'gamle dager'. Man har det man har der og da - det er som det er - de vet ikke når/om de får mer av noe.. og ferdig med det. Liten vits å spørre om noenting sånt lenger har jeg inntrykk av. Endret 28. februar 2018 av Undermann 1
Undermann Skrevet 28. februar 2018 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2018 (endret) 26 minutter siden, Undermann skrev: Endret 28. februar 2018 av Undermann feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå