Gå til innhold

Hvor lenge "varer" lillashampo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ombre med veldig mørk kald blond øverst og veldig lys kald blond i lengdene. Igår tok jeg lillashampo i håret og glemte at jeg bare skulle ha i lengdene. Jeg ser nå at det kalde mørk er blitt litt gulaktig. Jeg vil ha det tilbake til kald mørk farge, hva gjør jeg da? Finnes det noe motsatt av lillashampo for å få det mørkere? Hvor lenge varer lillashampo?

Anonymkode: db71c...df5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk håret ditt gulaktig farge av lillashampo? Det skal vel ikke være mulig? 

Men ukes tid så bruker effekten av lillashampo å falme, i alle fall hos meg.

Anonymkode: 470e4...62b

Skrevet

Ja den øverste delen av håret ble litt gulaktig(etterveksten) . Jeg følte etterveksten  var mer kald før jeg brukte lillashampoen. 

Skrevet

Det kan umulig stemme. Kanskje det virker sånn fordi lengdene er kaldere enn de var før. Lillasjampo fungerer nemlig ikke på ufarget hår, og skulle det gjort det ville det blitt det stikk motsatte av gulaktig.

• Liker 1
Skrevet

Jo det stemmer nok da jeg ser dette med mine egne øyne☺️ Det er ikke ufarget, det er sikkert noen striper inni det som har vært brune-ish som nå har blitt mer blondt/gult men ikke kaldt. Skjønner ikke hvorfor du vil krangle om dette da du ikke ser håret mitt og ikke vet hvordan det ser ut? 

Skrevet (endret)

Måten man korrigerer gult er uansett ved å tilføre lilla pigment. Du kan jo vaske håret en gang til? Den eneste andre plausible mekanismen jeg kan komme på er at sjampoen muligens kan virke blekende og dermed ha fjernet kalde pigmenter. Kalde pigmenter går lettere ut av håret enn varme pigmenter. Men igjen skulle man tro at det lilla kompenserte for dette.

Edit: Hvis det er sånn at håret ditt har blitt gult, må det være fordi sjampoen virker blekende. I så fall burde du la være å bruke den i hodebunnen igjen for å være på den sikre siden. (som du også selv sa du ikke skulle). Det gule du ser kommer fra ditt eget hår, og hvis du vil ha det bort må du farge på nytt med en kald farge, eller ta en kald skyld. Kjipt at sjampoen skulle virke sånn. Hvilken er det?

Endret av Professor Orm
Skrevet

Det er bjørn axen. Den funker veldig bra i lengdene, men jeg vil ha det mørkt øverst som i en ombre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...