Gå til innhold

Sliter med nattspising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kloke damer her inne!

Jeg har de siste månedene våknet om natten, omtrent rett etter at jeg har sovnet, med en voldsom trang til å spise noe. Før jeg legger meg, tenker jeg at jeg ikke skal stå opp og spise noe, men det skjærer seg hver gang!

Dette er et problem jeg aldri har hatt før, og jeg har heller ikke endret på kostholdet på noen måte. 

Jeg mistenker at jeg nærmer meg overgangsalder. Kan det ha noe å si?

Noen som har noen gode tips til å slutte med dette? 

Anonymkode: 72c98...949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er å våkne, det er noe helt annet å spise. Spisetrang er tanker og følelser, og dem kan du ikke gjøre så mye med, direkte. Nattesøvnen din er kanskje bare blitt rotete av en eller annen grunn. Kanskje fordi du gleder deg til å spise, kanskje fordi du gruer deg for å våkne og slåss med spisetrangen, kanskje fordi du er sliten, kanskje du er mer sliten fordi du ikke får nok hvile siden du våkner om natta (og står opp og spiser). Men spising er atferd, og du kan slutte med nattespising. Hvis du slutter med det, kommer trangen til å bli svakere etterhvert. 

Spiser du nok, og bra nok, på dagtid? Får du frisk luft og mosjon, hvordan er stressnivået?

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du brukt noen form for sovepiller? Det trigget nattspising for min del. 

https://www.livestrong.com/article/30713-stop-night-eating-syndrome/

Anonymkode: 3ffbc...306

Bruker en liten dose melatonin, men det gjorde jeg før dette startet også. Tror du det kan ha noe med det å gjøre?

Anonymkode: 72c98...949

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...