AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Dumpet en fyr jeg har datet kort tid, gjorde det på en pen måte. Men da skal han anmelde meg for tyveri av noe han eier. Bare lurer på om noen vet hva som kommer til å skje. Jeg har jo ikke engang sett eiendelen jeg skal ha stjålet, og har selvfølgelig aldri tatt noe fra han. Anonymkode: 9789b...d0f
tdm900 Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Bare tomme trusler, klarer jo ikke å bevise for noe du ikke har tatt. 13
boblevann Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 Sannsynligvis anmelder han aldri, og hvis han gjør det blir det nok henlagt 8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Da kan du si til ham at falsk anmeldelse er straffbart, og at du kommer til å gå til motanmeldelse hvis han prøver seg. Anonymkode: 27d21...ba4 24
GauteS Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Sannsynligvis ingen ting. I verste fall blir du blir avhørt før saka henlegges. Men hvis tingen er liten, må du sjekke om den kan være plantet hos deg. Let nøye! 5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 TS, her. Dette er en ting han har mistet, men for å få igjen på forsikringen må han anmelde det. Han har mistet gjenstanden. Anonymkode: 9789b...d0f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #7 Skrevet 28. februar 2018 Det aller meste blir vel henlagt uansett.. Anonymkode: 79528...127 1
Million Skrevet 28. februar 2018 #8 Skrevet 28. februar 2018 Herregud, enkelte har sprø måter å takle avvisning og avslag på. Nå også politianmeldelse.... han må være helt skrullete. Du skal være glad du er kvitt han! 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #9 Skrevet 28. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dumpet en fyr jeg har datet kort tid, gjorde det på en pen måte. Men da skal han anmelde meg for tyveri av noe han eier. Bare lurer på om noen vet hva som kommer til å skje. Jeg har jo ikke engang sett eiendelen jeg skal ha stjålet, og har selvfølgelig aldri tatt noe fra han. Anonymkode: 9789b...d0f Med mindre dette er noe særdeles kostbart så kommer politiet til å henlegge en slik anmeldelse. Eller du får en telefon fra politiet med spørsmål om saken, om de har kapasitet til å bruke på en oppringning. Fortell sannheten. Anonymkode: 9f470...6c3 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #10 Skrevet 28. februar 2018 TS her. Tusen takk for svar. Jeg er veldig glad for å være kvitt han ja, og se at jeg tok rett avgjørelse og. Selv etter at han sa han skulle anmelde meg, så fortsatte han og mase om at jeg måtte gi han en sjanse til. Og jeg har fortalt han, at anmelder han meg, så forteller jeg politiet sannheten. Anonymkode: 9789b...d0f 8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #11 Skrevet 28. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Tusen takk for svar. Jeg er veldig glad for å være kvitt han ja, og se at jeg tok rett avgjørelse og. Selv etter at han sa han skulle anmelde meg, så fortsatte han og mase om at jeg måtte gi han en sjanse til. Og jeg har fortalt han, at anmelder han meg, så forteller jeg politiet sannheten. Anonymkode: 9789b...d0f Plager han deg så er det snarere du som skal anmelde for trakasering og krenkelse av privatlivets fred. Det har du god grunn til. Anonymkode: 9f470...6c3 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #12 Skrevet 28. februar 2018 Han prøver å true deg med anmeldelse for å tvinge deg til å fortsette å date han. Vær glad for at du er kvitt psykoen. Anonymkode: 74cce...e16 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #13 Skrevet 28. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Da kan du si til ham at falsk anmeldelse er straffbart, og at du kommer til å gå til motanmeldelse hvis han prøver seg. Anonymkode: 27d21...ba4 Hva er en motanmeldelse? Anonymkode: d52a9...39d
Gjest making.a.mess Skrevet 28. februar 2018 #14 Skrevet 28. februar 2018 Politiet har garantert bedre å gjøre enn å etterforske en ord-mot-ord sak om en filleting . Den blir nok arkivert under «fjas»
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #15 Skrevet 28. februar 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er en motanmeldelse? Anonymkode: d52a9...39d Å anmelde noen fordi de har anmeldt deg. Men i en slik sak er dette neppe noe som blir tatt seriøst. I voldtektssaker ble det for noen år siden en lovendring der voldtektsmannen ikke lenger kunne anmelde offeret for falsk anmeldelse. Anonymkode: 9f470...6c3
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. februar 2018 #16 Skrevet 28. februar 2018 Jeg ble anmeldt for tyveri av penger som jeg visstnok skulle ha stjålet fra hans/vårt kort vi hadde sammen Han anmeldte meg også til diverse andre instanser. Alt ble selvsagt henlagt. Politiet vil oppfatte dette som sjikane og henlegge det
Ichiko Skrevet 28. februar 2018 #17 Skrevet 28. februar 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: TS, her. Dette er en ting han har mistet, men for å få igjen på forsikringen må han anmelde det. Han har mistet gjenstanden. Anonymkode: 9789b...d0f Forsøk på falsk anmeldelse og forsikringssvindel? Tror ikke det er du, TS, som har mest å bekymre deg for. 4
Gjest Tom Bäcker Skrevet 28. februar 2018 #18 Skrevet 28. februar 2018 Tomme tønner bråker mest. Eksen din kommer til å gå en smell, men det er ikke sikkert han skjønner det selv.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #19 Skrevet 28. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å anmelde noen fordi de har anmeldt deg. Men i en slik sak er dette neppe noe som blir tatt seriøst. I voldtektssaker ble det for noen år siden en lovendring der voldtektsmannen ikke lenger kunne anmelde offeret for falsk anmeldelse. Anonymkode: 9f470...6c3 Men det er ikke straffbart å anmelde noen. Man kan ikke anmelde noen fordi man selg er anmeldt. Det er riktig at det er straffbart å anmelde/bevisst gi opplysninger som ikke er riktige om man skal anmelde noen. Men dette er det politiet som i så fall tar tak i. Men ordet «motanmelde» finnes ikke i jussen og er i beste fall svært unøyaktig. Anonymkode: d52a9...39d 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #20 Skrevet 28. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er ikke straffbart å anmelde noen. Man kan ikke anmelde noen fordi man selg er anmeldt. Det er riktig at det er straffbart å anmelde/bevisst gi opplysninger som ikke er riktige om man skal anmelde noen. Men dette er det politiet som i så fall tar tak i. Men ordet «motanmelde» finnes ikke i jussen og er i beste fall svært unøyaktig. Anonymkode: d52a9...39d Det er straffbart å anmelde noen på falskt grunnlag, det er det som er greia her. Anonymkode: 0a71a...847 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå