AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Min samboer ville så gjerne kose litt i går etter at vi hadde lagt oss.. Han er av typen som MÅ lese før han legger seg, og jeg er av typen som ikke får sove før lyset er av.. Så jeg sa at det da fikk gå "på bekostning" av lesingen etterpå.. Og da havnet vi i en morsom diskusjon.. Han snudde seg raskt, og sa at han ikke ville betale for å kose med samboeren sin.. Jeg forklarte at "på bekostning av" ikke betyr å betale noe.. Han sto på sitt å mente at jeg snakket som en prostituert.. Men hva betyr egentlig "på bekostning av"??? Anonymkode: e10bd...c98
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Du har rett, ikke han Anonymkode: 83e7d...1cb 4
Ullvott Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 (endret) Bekostning kan både brukes i direkte betydning og i overført betydning. Direkte betyr det selvsagt noe som har med utgifter å gjøre, men i overført betydning betyr det at når man prioritere NOE så går det ut over noe annet. Se f.eks her: https://www.naob.no/ordbok/bekostning Slik jeg ser det har dere egentlig litt rett begge to, men samboeren din tar feil i at det kun kan fortolkes bokstavelig. Endret 28. februar 2018 av Ullvott 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 og dette er relatert til barn og familie fordi....? Anonymkode: 2bc67...b86 2
Hactar Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Synes jeg hører den prostituerte: «Du kan kose med meg, men da blir det ikke tid til å lese!» Han må ikke betale, han må prioritere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå