Gå til innhold

Hvor lang reklamasjonsrett har man på svensk netthandel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte høsten 2016 en hodelykt til 3000,- i en svensk netthandel. Jeg har brukt den veldig lite og fikk problemer når jeg skulle kople til strømmen i forrige uke. Jeg reklamerte straks til aktuelle nettbutikk men nå sier de at reklamasjonstiden dessverre bare er 1 år!

Stemmer dette eller kan jeg kreve reparasjon av lykt eller kjøpet hevet?

Jeg tenker at en så dyr og eksklusiv lykt er ment å vare lenger enn som så og har problemer med å akseptere det de hevder.Alle tips mottas med takk.

Anonymkode: 1f0db...ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte høsten 2016 en hodelykt til 3000,- i en svensk netthandel. Jeg har brukt den veldig lite og fikk problemer når jeg skulle kople til strømmen i forrige uke. Jeg reklamerte straks til aktuelle nettbutikk men nå sier de at reklamasjonstiden dessverre bare er 1 år!

Stemmer dette eller kan jeg kreve reparasjon av lykt eller kjøpet hevet?

Jeg tenker at en så dyr og eksklusiv lykt er ment å vare lenger enn som så og har problemer med å akseptere det de hevder.Alle tips mottas med takk.

Anonymkode: 1f0db...ea5

Du får kontakte forbrukereuropa. De jobber tilsvarende forbrukerådet i Norge, men selvfølgelig da over hele europa.

Ellers er din opplevelse etter netthandle med utenlandsk butikk minuset med å kjøpe ting (billigere?) i utlandet og på nett. 

Oppdater gjerne tråden om du får til en løsning.

Anonymkode: 1e207...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...