AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Er så vanvittig lei av å måtte stå opp kl 5 hver bidige dag!! Må jo komme meg i seng kl 21 for å få nok søvn, men har ikke sjans til det. Hun er 1,5 år. Legger seg rundt 18.30. Når hun legger seg senere enn det står hun bare opp enda tidligere.... Når blir det bedre?? Anonymkode: bbf65...1cc
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Tror det var rundt 4-årsalderen det kom seg her. Det var første året vi slapp å legge ham midt i julegaveåpningen for å slippe å få et helvete dagen etter. Nå er han 6 og kan sove til både 8 og 9 i ferier om han er oppe lenger. Herlig. Men i helger legger han seg like tidlig som hverdager fortsatt, for han bruker tid på å snu. De første dagene han legger seg senere våkner han gjerne like tidlig. Anonymkode: 587b9...272
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 Våre barn kan sove til kl 11 (hvis det ikke var for barnehage/skole). De er 5 og 8 år og legger seg kl 19 og 20. Anonymkode: d82ef...7e7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det var rundt 4-årsalderen det kom seg her. Det var første året vi slapp å legge ham midt i julegaveåpningen for å slippe å få et helvete dagen etter. Nå er han 6 og kan sove til både 8 og 9 i ferier om han er oppe lenger. Herlig. Men i helger legger han seg like tidlig som hverdager fortsatt, for han bruker tid på å snu. De første dagene han legger seg senere våkner han gjerne like tidlig. Anonymkode: 587b9...272 Hjelpes, håper det ikke varer like lenge her :O Har i grunn lyst på en til, men "problemer" med søvn hele veien gjør at det antagelig ikke blir noe av. Synd Anonymkode: bbf65...1cc
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Når han ble ca 9 år 😲 😴 Anonymkode: fc884...9a5 1
våren14 Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så vanvittig lei av å måtte stå opp kl 5 hver bidige dag!! Må jo komme meg i seng kl 21 for å få nok søvn, men har ikke sjans til det. Hun er 1,5 år. Legger seg rundt 18.30. Når hun legger seg senere enn det står hun bare opp enda tidligere.... Når blir det bedre?? Anonymkode: bbf65...1cc Bare å vente på klokkestilling, så blir det kl 6 Mi på to har våknet 5.30-6 så lenge jeg kan huske nå. Er jo veldig vanlig morgentid for små barn, er jo strengt tatt morgen faktisk, så det er vel heller våre skjerm-vaner som kommer inn og skaper trøbbel fordi vi ikke naturlig blir trøtte til rett tid lenger. Kunstig lys osv. Gjelder å komme seg i seng selv ja.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #7 Skrevet 28. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hjelpes, håper det ikke varer like lenge her :O Har i grunn lyst på en til, men "problemer" med søvn hele veien gjør at det antagelig ikke blir noe av. Synd Anonymkode: bbf65...1cc Hehe ja, her ble det ikke flere. Men det kan fort gå andre veien også, at det går fort over og at du glemmer hvor trøtt du var, mange som gjør det. Har også hørt at nummer 2 ofte blir sovebarn hvis nr 1 sover lite. Anonymkode: 587b9...272
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #8 Skrevet 28. februar 2018 19 minutter siden, våren14 skrev: Bare å vente på klokkestilling, så blir det kl 6 Mi på to har våknet 5.30-6 så lenge jeg kan huske nå. Er jo veldig vanlig morgentid for små barn, er jo strengt tatt morgen faktisk, så det er vel heller våre skjerm-vaner som kommer inn og skaper trøbbel fordi vi ikke naturlig blir trøtte til rett tid lenger. Kunstig lys osv. Gjelder å komme seg i seng selv ja. Haha joda Problemet er ikke så mye at jeg ikke er trøtt, men at jeg faktisk ikke rekker å komme meg i seng til rett tid. Når hun har sovnet kl 19 så er det mange gjøremål som venter, kjøkkenet må ryddes, oppvaskmaskin, klesvask, gjør klart til ny dag. Gjør bare et minimum av det jeg må, men det tar likevel tid. Og så må jeg ha litt egentid til å koble av. Ts Anonymkode: bbf65...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #9 Skrevet 28. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe ja, her ble det ikke flere. Men det kan fort gå andre veien også, at det går fort over og at du glemmer hvor trøtt du var, mange som gjør det. Har også hørt at nummer 2 ofte blir sovebarn hvis nr 1 sover lite. Anonymkode: 587b9...272 Vet ikke om jeg tør å sjanse på det altså Ts Anonymkode: bbf65...1cc
Vampyrina Skrevet 28. februar 2018 #10 Skrevet 28. februar 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når han ble ca 9 år 😲 😴 Anonymkode: fc884...9a5 Samme her. Eller min var vel 8. Men husker han stod opp HVER dag kl 05.30 uansett..... søsteren derimot, har alltid vært et sovedyr....
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #11 Skrevet 28. februar 2018 Det er bare å få nummer to mens man er vant med å være trøtt, får man først smaken på søvn vil man aldri tilbake til zombietilværelsen Eldstemann her er en skikkelig morgenfugl, alltid opp mellom fem og seks. Fra rundt 3 år kanskje kunne det drøyes nærmere halv syv - syv. I ferier har han kunne sovet til nærmere åtte når han bare ble vant med å ikke måtte tidlig opp pga barnehagen. Er bare sånn det er med små barn, søvntrøbbel er kjipt, men det hører liksom med pakka for de fleste av oss. Enten lærer de seg å sove lengre eller så blir de store nok til å være våkne alene en liten stund før foreldrene står opp. Er ikke verdt å la være å få søsken bare fordi man for noen få år må opp tidligere enn hva man føler seg komfortabel med. Anonymkode: 7e6f2...15f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #12 Skrevet 28. februar 2018 Husker ikke helt, men det var kanskje rundt 1,5 år. Det var mange måneder før det hvor han våknet 5 eller 5.30, men etter hva jeg har hørt fra andre er det ganske normalt. Han la seg kl 19. Nå er han 3 år og legger seg et sted mellom 19-19.30 og våkner et sted mellom 06.30 og 08.00. Sover han lenger enn til 08.00 betyr det som regel bare en ting: sykdom! Anonymkode: b2749...1ab
Chizue Skrevet 28. februar 2018 #13 Skrevet 28. februar 2018 10 minutter siden, Vampyrina skrev: Samme her. Eller min var vel 8. Men husker han stod opp HVER dag kl 05.30 uansett..... søsteren derimot, har alltid vært et sovedyr.... Hehe ja, her var det jeg.. Fra jeg var baby til nå..Så har jeg kunne sove i 12timer.. Moren min fortalte at hun måtte vekke meg for å amme, jeg sov heeeele tiden. Broren min derimot, var aktiv fra morgen til kveld; 2-3år, lysvåken kl 22 og våknet 05.00. Slik var han fram til han var 18-19år. Idag er han slik "åh, godt å sove leeenge idag, stod opp 09!"
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #14 Skrevet 28. februar 2018 Runde 1 år roet det seg. Da sov han 7 til 7 og har grunn gjort det siden Anonymkode: 2aa12...35f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #15 Skrevet 28. februar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når han ble ca 9 år 😲 😴 Anonymkode: fc884...9a5 Ble han 9 år flere ganger? Anonymkode: d82ef...7e7
Kardinal Skrevet 28. februar 2018 #16 Skrevet 28. februar 2018 Var vell 3-4 år når det endelig snudde. Standarden her var mellom 4.30-5.00😅 Nå er h*n 5 og kan sove til 7-8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #17 Skrevet 28. februar 2018 Da hun var 4 år omtrent. HAHA, nå har du noe å glede deg til Anonymkode: 92669...dee
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #18 Skrevet 28. februar 2018 5 minutter siden, Kardinal skrev: Var vell 3-4 år når det endelig snudde. Standarden her var mellom 4.30-5.00😅 Nå er h*n 5 og kan sove til 7-8 Hva gjorde dere da HN stod opp kl 4:30? Her var det "nei, det er natta, du må legge deg", helt konsekvent. Det hjalp etter noen år. Anonymkode: 92669...dee
Arkana Skrevet 28. februar 2018 #19 Skrevet 28. februar 2018 Her får du sikkert like mange svar som det er barn. Mine har stått opp til samme tid så lenge jeg kan huske. Nå har vi heldigvis aldri opplevd at dagen starter så tidlig som 5, men når det ikke er skole er de våkne en gang mellom 8 og 9 og sånn har de alltid vært. De jeg kjenner med barn som har pleid å stå opp tidlig har fortsatt med det. Det forskyver seg kanskje litt, sånn at de står opp 6 i stedet for 5, men i hovedsak ser jeg at har man først en døgnrytme hvor dagen starter tidlig eller sent så holder det seg slik. Forskjellen er at etter som de blir eldre trenger ikke foreldrene å stå opp sammen med dem, de underholder seg selv.
Kardinal Skrevet 28. februar 2018 #20 Skrevet 28. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva gjorde dere da HN stod opp kl 4:30? Her var det "nei, det er natta, du må legge deg", helt konsekvent. Det hjalp etter noen år. Anonymkode: 92669...dee Vi og gjennomførte at det var natt/du må sove osv når kl var 4.30. H*n var et rolig barn så h*n tuttlet rundt i senga, sang, pratet. Så h*n sovnet aldri igjen, men vi måtte ikke stå opp før h*n var lei i ca 5 tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå