Gå til innhold

Er egentlig Kong Harald etnisk norsk

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Neinøff skrev:

Så en person som flytter fra Ogabongia til Norge er etnisk norsk dersom vedkommende umiddelbart elsker vår kultur etc.? 

Hans Majestet Kongen er født i Norge, oppvokst i Norge, er gift med en norsk kvinne, og har to barn og 4 barnebarn født i Norge.  Han fremmer norsk kultur, og identifiserer seg med norske verdier.

Han er i høyeste grad etnisk norsk ut i fra definisjonen for hva etnisitet er.

Mange blander etnisitet med rasebegrep, og så vidt jeg vet tilhører Norge og Danmark, og England også (?) samme rase.

Anonymkode: 52e46...8fc

Skrevet

Nei han har dinosaur blod og dna. Derfor heter han Rex til etternavn.

Anonymkode: 51e6b...640

Skrevet
4 hours ago, bullehurk said:

Kong Håkon ble av de omtalt med et foraktelig fnys som "Danskeprinsen".  Vi kunne vel knapt fått en bedre konge.

Aldri gadd han lære seg norsk, og når folket kunne ha behov for ham under okkupasjonen, flyktet han i stedet med halen mellom beina til svigers. En ynkelig figur!
All ære til kongen av Danmark som var i samme situasjon, men som valgte å ikke svikte sitt folk, men dele dets skjebne.

Anonymkode: 984ee...962

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har vel ikke mye norskt blod i seg?

Anonymkode: 895c1...9b2

Norge, Danmark og har mye like gener.  Tar man en test på f.eks Ancestry.com kommer det ikke fram hvor mange norske gener man har, men hvor mange skandinaviske gener vi har.  

Skrevet
3 timer siden, NuttinSpecial skrev:

Who gives a shit :pinar:  I disse dager forstår jeg ikke hvorfor vi engang har et fåtall spesifikke individer som skal motta apanasje og hylles som superstjerner og gudevesner kun grunnet blodet sitt..? De bare er der og formerer seg. Stikker frem trynet sitt ved enkelte høytider, leser litt om de dyre klesvanene og premierefestene deres i tabloidene.. Kanskje en halvhjertet tale skrevet av noen andre fremføres på et enda mer halvhjertet vis i tunge tider eller ved nyttårsskiftet... Hvilket skal lokke frem patrioten i oss og samle oss som folk. Og dissa brølluppa - overdådige som de er :kvalm: Jeg klarer meg bra uten jeg, as.  Den eminente Ari Behn hakk i hæl av Mette-Marit med lausungen sin f.eks, hva skjedde egentlig der? GTFO :laugh: Kongen i grunnloven er også temmelig sjokkerende lesing... Kan noen her omvende meg? Frelse meg, hjelpe meg å finne kongelyset?

Lausunge?  Really?   Er du 90 år?   Godt over halvparten av alle unger som er født idag er født utenfor ekteskap.  Ingen unger er lause, alle er ekte og like gode. Det er et forferdelig nedverdigende urgammelt begrep som forlengst har dødd ut og som folk flest holder seg for gode til å bruke hva enn de måtte mene. 

Men så finnes det alltid en og annen idiot der ute da....

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri gadd han lære seg norsk, og når folket kunne ha behov for ham under okkupasjonen, flyktet han i stedet med halen mellom beina til svigers. En ynkelig figur!
All ære til kongen av Danmark som var i samme situasjon, men som valgte å ikke svikte sitt folk, men dele dets skjebne.

Har du i det hele tatt hørt om Kongens NEI ?  Danskekongen var forøverig hans bror, Chr. 10.  Jeg synest han var mye feigere som ikke stod  like tydelig opp mot okkupantene.

Når det gjelder språket, er konservativt riksmål (som man snakket på den tiden), så likt opp til dansk språk, at man snakker om nesten dialektale forskjeller.

Anonymkode: ed868...f5c

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har vel ikke mye norskt blod i seg?

Anonymkode: 895c1...9b2

Det heter ikke NORSKT!  Det heter NORSK BLOD !

Anonymkode: 22221...301

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det gjelder språket, er konservativt riksmål (som man snakket på den tiden), så likt opp til dansk språk, at man snakker om nesten dialektale forskjeller.

Fonetisk er det svært forskjellig. Det er relativt store forskjeler skriftlig også, så dette er helt feil.

Anonymkode: a2f40...84a

Skrevet
30 minutter siden, Peonjenta said:

Lausunge?  Really?   Er du 90 år?   Godt over halvparten av alle unger som er født idag er født utenfor ekteskap.  Ingen unger er lause, alle er ekte og like gode. Det er et forferdelig nedverdigende urgammelt begrep som forlengst har dødd ut og som folk flest holder seg for gode til å bruke hva enn de måtte mene. 

Du følger ikke med tida! Det er ikke lenger det minste nedverdigende å være født utenfor ekteskap, det er ganske normalt å være det. Og siden det ikke er noe skammelig med selve realiteten, er det heller ikke det minste nedverdigende å bli betegnet slik. Hvilke ord en bruker for det, er likegyldig. Uekte(født), laus, eller utenfor ekteskap: ingen av disse ordene er i seg selv nedsettende. 
Det nedverdigende sitter eventuelt i hodet på deg og andre "idioter der ute". Slike foreldede tanker burde du virkelig vurdere å kvitte deg med.

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du i det hele tatt hørt om Kongens NEI ?  Danskekongen var forøverig hans bror, Chr. 10.  Jeg synest han var mye feigere som ikke stod  like tydelig opp mot okkupantene.

Og Haakon syns selv det var leit at han aldri KLARTE å snakke skikkelig norsk. 

Anonymkode: f4142...f64

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter ikke NORSKT!  Det heter NORSK BLOD !

Anonymkode: 22221...301

:rope:Skru av Caps Lock!

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Haakon syns selv det var leit at han aldri KLARTE å snakke skikkelig norsk. 

Anonymkode: f4142...f64

:rope:Du trenger ikke rope sånn! Vi ser hva du skriver!

Anonymkode: e5364...8c0

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

:Knegg:

(Nå skjønner jeg hvorfor de kongelige må ha hjelp til å re opp sengene...)

Anonymkode: e5364...8c0

Gjest NuttinSpecial
Skrevet

Pust med magen nå.. Ble du virkelig så opprørt over at jeg brukte ordet lausunge i en komisk setting..? Eller kommer dette ned til at du er en sånn som gladelig lar deg fornærme og støtes av alle mulige slags bagateller, kun så du skal få muligheten til å bitche over det - kamuflerer det dog som at du bare er ei litta politisk korrekt og skrævlesjuk tulle med gode intensjoner? :arwen:Don't kill my vibe, ha'ræ vekk - ikke kom her å lag kvalm :laugh:

Gjest NuttinSpecial
Skrevet
1 time siden, Peonjenta skrev:

Men så finnes det alltid en og annen idiot der ute da....

Akkurat nå, NuttinSpecial skrev:

Pust med magen nå.. Ble du virkelig så opprørt over at jeg brukte ordet lausunge i en komisk setting..? Eller kommer dette ned til at du er en sånn som gladelig lar deg fornærme og støtes av alle mulige slags bagateller, kun så du skal få muligheten til å bitche over det - kamuflerer det dog som at du bare er ei litta politisk korrekt og skrævlesjuk tulle med gode intensjoner? :arwen:Don't kill my vibe, ha'ræ vekk - ikke kom her å lag kvalm :laugh:

Skrevet

Ja. Det ville jeg påstå. De har samme gener i Danmark der han kom fra, som etniske nordmenn har. Forskjellen på Norge og Danmark er språket og kulturen og den norske kulturen og språket har han inne. Han er også overhode for den norsk-lutherske kirken. Så HKH Harald V Rex er etnisk norsk. Han er en del av vår etniske folkegruppe.

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når folket hadde behov for Håkon VII under okkupasjonen, satt han i England og sendte oppmuntrende, moralstyrkende meldinger over radio, så kom ikke her. 

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Peonjenta
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke prøv deg.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hans Majestet Kongen er født i Norge, oppvokst i Norge, er gift med en norsk kvinne, og har to barn og 4 barnebarn født i Norge.  Han fremmer norsk kultur, og identifiserer seg med norske verdier.

Han er i høyeste grad etnisk norsk ut i fra definisjonen for hva etnisitet er.

Mange blander etnisitet med rasebegrep, og så vidt jeg vet tilhører Norge og Danmark, og England også (?) samme rase.

Anonymkode: 52e46...8fc

Etnisitet har en fenetisk komponent. Faktisk er dna det aller viktigste i etnisitet begrepet.

Anonymkode: 046be...72e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...