AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #1 Skrevet 28. februar 2018 Skal ringe vet, men de åpner ikke før 9, så slapp av vartfall, hunden halter litt på ene beinet. Men det er kun etter en stund. Og det er tros alt veldig kaldt! Vi går ikke langt. Men han er fin når han kommer inn igjen. Lager ingen lyd og jeg får ta på foten hans. Bevege den og alt, og da lager han ingen lyd. Så virker ikke som han har vondt i ledd egentlig. Tenker kanskje det kan være poteputene men ser ingen sår. Hm. Noen som har opplevd lignende? Det kan være så mangt, men forbereder meg på det verste. Noen solskinnshistorier? Anonymkode: 5e1c9...2c6
Vampyrina Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Tipper det er patella. Ganske vanlig på små hunder i alle fall. Det finnes i flere grader, noen hunder lever fint med det, andre må opereres. Venninna mi sin staff ble operert for dette med gode resultater, og med fysioterapi i etterkant. Min Jack russell har det også, men er ikke operert - og lever fint med det.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 4 minutter siden, Vampyrina skrev: Tipper det er patella. Ganske vanlig på små hunder i alle fall. Det finnes i flere grader, noen hunder lever fint med det, andre må opereres. Venninna mi sin staff ble operert for dette med gode resultater, og med fysioterapi i etterkant. Min Jack russell har det også, men er ikke operert - og lever fint med det. Ja dette jeg frykter mest. Han er en liten hund som er utsatt. Off Anonymkode: 5e1c9...2c6
Vampyrina Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Lykke til hos veterinær! Kanskje det ikke er så ille som du frykter!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #5 Skrevet 28. februar 2018 Akkurat nå, Vampyrina skrev: Lykke til hos veterinær! Kanskje det ikke er så ille som du frykter! Ktmrysser fingrene for det! Takk Anonymkode: 5e1c9...2c6
Hmmmmmm Skrevet 28. februar 2018 #6 Skrevet 28. februar 2018 Kan være muskulært. Min lille haltet litt nå å da, skjønte ikke hvordan det var mulig å ikke ha vondt konstant, men han fikk en 14 dagers tablettkur så gikk det over.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #7 Skrevet 28. februar 2018 1 time siden, Hmmmmmm skrev: Kan være muskulært. Min lille haltet litt nå å da, skjønte ikke hvordan det var mulig å ikke ha vondt konstant, men han fikk en 14 dagers tablettkur så gikk det over. Herregud håper så inderlig på dette! Takk. Det er kun etter er par meter på tur. Ikke inne eller andre ting. Og virker ikke som han har vondt ellers, for som sagt lov å ta og «dra» i foten hans 🤔 Kan jeg spørre hvor mye en sånn sjekk hos vet ca koster? Anonymkode: 5e1c9...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #8 Skrevet 1. mars 2018 Det kan være fordi det er veldig kaldt til potene, kanskje det er saltet noen plasser, kanskje han har rett og slett tråkket på noe som gjør litt vondt Anonymkode: d82b0...d79
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #9 Skrevet 1. mars 2018 Han halter ute men ikke inne? I så fall tenker jeg det er kulda. Min halter når hun furter, det er veldig gjennomskuelig fordi hun halter med "feil" fot I fht hvilket hun faktisk har problemer med. Anonymkode: b622b...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2018 #10 Skrevet 1. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan være fordi det er veldig kaldt til potene, kanskje det er saltet noen plasser, kanskje han har rett og slett tråkket på noe som gjør litt vondt Anonymkode: d82b0...d79 Håper inderlig det! Skal kjøpe sokker etter jobb 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Han halter ute men ikke inne? I så fall tenker jeg det er kulda. Min halter når hun furter, det er veldig gjennomskuelig fordi hun halter med "feil" fot I fht hvilket hun faktisk har problemer med. Anonymkode: b622b...5b9 Ja kun ute. Så søt hun er Anonymkode: 5e1c9...2c6
Hmmmmmm Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 På 28.2.2018 den 8.18, AnonymBruker skrev: Herregud håper så inderlig på dette! Takk. Det er kun etter er par meter på tur. Ikke inne eller andre ting. Og virker ikke som han har vondt ellers, for som sagt lov å ta og «dra» i foten hans 🤔 Kan jeg spørre hvor mye en sånn sjekk hos vet ca koster? Anonymkode: 5e1c9...2c6 Det kostet ca 600 kr hvis jeg husker riktig
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 On 2/28/2018 at 8:18 AM, AnonymBruker said: Herregud håper så inderlig på dette! Takk. Det er kun etter er par meter på tur. Ikke inne eller andre ting. Og virker ikke som han har vondt ellers, for som sagt lov å ta og «dra» i foten hans 🤔 Kan jeg spørre hvor mye en sånn sjekk hos vet ca koster? Anonymkode: 5e1c9...2c6 Seriøst, har du aldri vært til veterinæren før? Pris varierer veldig fra klinikk til klinikk Anonymkode: d82b0...d79
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #13 Skrevet 2. mars 2018 Du har sikkert funnet ut av det nå, men det kan godt ha med kulden gjøre. Min hund har også begynt å halte på tur innimellom de siste dagene. Det skjer når han begynner å bli kald. Ta på han noen sokker så blir det nok bedre. Når en hund halter kan det forøvrig være mange årsaker til det, trenger ikke være patella liksom. Anonymkode: 8ba40...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2018 #14 Skrevet 2. mars 2018 Min er litt hypokonder. Når vi går tur så kan han halte. Om jeg ikke gjør noe, så begynner han å syte. Gjør jeg ikke noe da, ja da legger han seg ned å uler. Hos han så er halting = å bli løftet resten av turen. Latsabb langt inni ryggmargen han dotten min. Men jeg ser forskjell på falsk-halting og ekte halting. Det ekte oppstår når det er kaldt. Det var slik han begynte med skuespillet sitt. Om vinteren så løfter jeg han og tenker ikke over ekte vs falsk halting. For jeg kan jo ta feil én gang og det vil jeg ikke. Samme hvor mye ulv ulv den hunden roper utav seg. Så blir han båret rundt som en prins om vinteren. Veier bare knappe 6 kilo, men du blir overraskende sliten etter 10-15 min. Så det kan absolutt være kulden hos din også. Folk glemmer at hunder fryser lett på potene, kan få vondt i ledd av kulde osv. Anonymkode: 77dd7...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #15 Skrevet 4. mars 2018 På 2.3.2018 den 17.52, AnonymBruker skrev: Seriøst, har du aldri vært til veterinæren før? Pris varierer veldig fra klinikk til klinikk Anonymkode: d82b0...d79 Nei, jeg har aldri tatt med min 15 mnd gammle hund til vet før. Hva skal man gjøre det for? Det gjør vel bare de pretensiøse eierne. Vaksiner er for de svake. Fordi pris varierer fra klinikk til klinikk - er derfor jeg spurte! Søkte på de jeg har i mitt breområdet og fikk ikke et godt prisoverslag. Men siden mange her sitter med samme erfaring kunne det jo faktisk hende at noen viste ca. Tusen takk for alle seriøse råd har kjøpt potesokker og et godt dekken. Han har ikke haltet siden. Tusen takk for alle råd! Gleder oss til våren! Anonymkode: 5e1c9...2c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå