Gå til innhold

Hvordan tolke venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært venninner i 15 år. For cirka ett år siden begynte jeg å jobbe for henne i butikken hennes. Vi var begge veldig tydelig på at på jobb var hun sjefen min og at jeg skulle behandles som de andre ansatte. P.g.a personlige omstendigheter og personlig sykdom ble hun sykemeldt på sensommeren. I samarbeid med storebroren hennes gjorde jeg det jeg kunne for å hjelpe henne gjennom denne perioden. Senere på høsten (etter at hun var blitt bra igjen) ble jeg voldtatt, noe jeg fortalte henne om. På dette tidspunktet var hun tilbake som fungerende sjef på jobb, men jeg fortalte det til henne som en vennin

Under en måned før jul sluttet hun "brått" i jobben. Jeg skriver "brått" i hermetegn fordi hun hadde fortalt meg litt underveis om at hun vile slutte, men det kom overraskende på alle andre. 

Så fra hun sluttet til nå har vi ikke at mye kontakt. Jeg har forsøkt flere ganger å invitere henne med på ting (middag, show, roiig hjemmekveld, kafè) men hun har alltid hatt andre planer.

I forrige uke ringte hun meg og fortalte at hun hadde vært i politiavhør på mine vegne og begynte å snakke om hvor fælt det hadde vært å se meg like etter voldtekten. 

Det er jo fint at hun støtter meg i den saken, men jeg bestemmer jo ikke hvem politiet kaller inn til avhør. Og hun sier jo konsekvent nei til å finne på noe sammen så hvor gode venner er vi egentlig?

Anonymkode: b8c1c...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en veldig merkelig oppførsel, når du har vært venninne med henne i 15 år. Synes hun svikter deg, når hun vet at du har vært gjennom en traumatisk opplevelse. Ikke ta noe mer initiativ overfor henne. Ballen er virkelig i hennes banehalvdel nå.

Anonymkode: 4e505...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hun takler hendelsen dårlig, men syns hun kunne støttet deg videre, men hun er kanskje ikke så sterk..

Anonymkode: 418bb...937

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. 

Jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal tolke henne. Jeg vet hun hadde det vanskelig den siste tiden på jobb, men det er flere måneder siden hun sluttet der. Det var ingen som var stygg mot henne på jobb, så det var ikke p.g.a noen ansatte at hun sluttet, og det var i hvert fall ikke p.g.a meg. 

Og jeg vil jo bare være med henne som en venninne. Vi trenger ikke snakke om hverken jobb eller voldtekt. Etter 15 års vennskap skulle man tro vi fant andre ting å snakke om. 

Det som forvirrer meg er at hun sier hun gjerne vil, men når jeg spør når det passer har hun alltid en unnskyldning. Hun får besøk av kjæresten, hun skal i bursdag, hun reiser vekk. 

Så jeg gir opp! 

Anonymkode: b8c1c...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Du sier du vil, men du har alltid en grunn til å ikke kunne finne på noe. Enten gir du meg en dag som passer, eller så lar vi det bare være."

Hun burde i det minste klare å gi deg tider som passer for henne om hun bare sier "nei jeg kan ikke pga [sett inn grunn]." Sånn gjør jeg det med venninner hvertfall når vi prøver å finne tid til å være sammen. Foreslår datoer til vi finner en som går for alle eller flest mulig. Er nesten moro i seg selv det.

Selvfølgelig har mange travle liv, men de fleste har tid til å gjøre noe et par timer i det minste. Utnytt tiden bedre.

Anonymkode: d33b8...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...