Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #21 Del Skrevet 18. februar 2005 Ja, ja gjest. Det var ikke mitt spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #22 Del Skrevet 18. februar 2005 Assistenter får jo dårlig betalt. I timelønn på skolen ligger jeg mellom 184-203 kr, og jeg vil ikke si at det er luselønn. Synes du? Det jeg kurer på er ved fastlærer i realfag, 9. trinn. 100% vikariat. Hva kan jeg regne med at månedslønnen er? Min Bachelor tilsvarer vistnok adjunkt. Det er feil. Bachelor er "bare" Cand.mag...det er hovedfag(nå Master) som man kan få adjunktlønn med , når man ikek er utdannet lærer og ikke har ped. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #23 Del Skrevet 18. februar 2005 Grfeit nok. Går bare ut i fra det jeg fikk beskjed om av mine overordnede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 20. februar 2005 #24 Del Skrevet 20. februar 2005 Her er det en liten misforståelse: Kvarteret som mangler på en hel arbeidstime, skal brukes på "for- og etterarbeid" til timen, dvs. det reint praktiske: Hente fram ting som skal brukes i timen, få elevene ut av klasserommet, snakke litt med noen av dem, sette på plass ting som er brukt osv. Selve planleggingen av undervisningen gjøres til andre tider, f.eks. kvelden før. Tid til å planlegge timen er innbakt i timelønnen til vikarene, man kan således IKKE få betalt ekstra for at man bruker timesvis på planleggingen. Det er jo derfor "leseplikten" (dvs. tiden man underviser) i et fag IKKE kan være 37.5 time for uken! "Leseplikten" er 26 timer i barneskolen, for å ta et eksempel, resten er "skoletid/fellestid", (ca. 7 timer uken på barneskolen) som går med til faste møter, felles planlegging o.l. pålagt av rektor. Resten av arbeidstiden bestemmer læreren selv over, og det er den han må bruke til å detaljplanlegge timene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 20. februar 2005 #25 Del Skrevet 20. februar 2005 Forøvrig er det en annen misforståelse lenger oppe i tråden også. Bachelor er tre år, og med ett år i tillegg så har man utdanning tilsvarende adjunkt. (Det samme som man blir etter å ha tatt lærerhøyskolen) Master er fem år, og skal visstnook erstatte det tidligere hovedfaget..... Adjunkt pluss et år videreutdanning (til sammen fem år) blir til adjunkt med opprykk (eller "tillegg" som det nå kalles). Tidligere hovedfag (6-7 års utdanning) tilsvarer lektor. Det gjenstår å se om master vil tilsvare dette. Det er vel ikke så mange som har rukket å bli master ennå? Egentlig tilsvarer bare utdanningen "adjunkt med opprykk", men Clemet vil visst at det skal bli tilsvarende hovedfag, så da så..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #26 Del Skrevet 21. februar 2005 Takk Lilleba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #27 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg er plassert i lønnsstige 0961, kan noen forklare meg hvor mye det er i måneden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 21. februar 2005 #28 Del Skrevet 21. februar 2005 Sikker på du ikke mener 92610? Kikket litt på Oslo kommunes sider og fant ut at det var det nærmeste, hvis du jobber i skoleverket. Da er du undervisningspersonell uten godkjent utdanning, og hvis du har ingen ansiennitet og jobber i barneskolen, får du 185,80 i timen. Hvis du har et års ansiennitet er du oppe i 188, 90, og slik fortsetter det å stige avhengig av hvor mange år du har. Hvis du jobber i ungdomsskolen, vil timelønnen bli litt mer, for der er det lavere leseplikt (undervisningsdel.) For ordens skyld, så er grunnårslønnen (minus de lokale tilleggene!) like stor uavhengig av om du jobber i barne-, ungdoms- eller videregående skole. Det er forskjell i leseplikt som gjør at det blir forskjell i timelønn, slik at f.eks. en adjunkt med opprykk får samme grunnårslønn enten han jobber i barneskolen eller i videregående, men han vil selvsagt ha færre undervisningstimer i videregående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #29 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg skrev riktif lønnskode, men takk for svar! Dette er realfag på ungdomstrinnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 21. februar 2005 #30 Del Skrevet 21. februar 2005 Vel, kode 0961 er den gamle koden for "lærere". Trodde ikke den ble brukt lenger... Det spiller ingen rolle hvilke fag du underviser i. Månedslønnen blir den samme. Det er utdanning og ansiennitet som bestemmer. Men i tillegg kommer selvsagt alle lokale tillegg. Spørsmålet ditt var månedslønnen. Det er umulig å svare på uten å vite hvor mange år du har jobbet. Jeg tar opp til to år. Grunnlønnen som "lærer"- kode 0961: 0 år: lønnstrinn 24 1 år: 25 2 år: 26 osv. Årslønn lønnstrinn 24: 257 500 Årslønn lønnstrinn 25: 261 700 Årslønn lønnstrinn 26: 265 700 24 Årslønn 257 500 Mnd.lønn 21458,33 25 Årslønn 261 700 Mnd.lønn 21808,33 26 Årslønn 265 700 Mnd. lønn 22141,67 I tillegg kommer, som sagt, forskjellige lokale tillegg, f.eks. kontaktlærer, samlingsstyrer, trynetillegg osv) (For ordens skyld: Den oppgitte grunnlønnen her gjelder bare Oslo kommune. Resten av landet har en annen, felles tariff) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå